کد خبر 1114400
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
شدت گرفتن درگیری ریاض و ابوظبی بر سر جزیره «سقطری» یمن

یک منبع در دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از شدت گرفتن درگیری بین ریاض و ابوظبی بر سر جزیره سقطری یمن پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری عربی 21، یک منبع در دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از شدت گیری رقابت و درگیری بین سعودی‌ها و اماراتی‌ها درباره استان سقطری خبر داد که یک جزیره واقع در اقیانوس هند در نزدیک خلیج عدن است.

وی گفت: نیروهای سعودی در تلاش برای کاستن از حضور اماراتی‌ها و تضعیف نفوذ آنها در جزیره سقطری هستند.

این منبع افزود: نیروهای سعودی از شیوه اقدامات تحریک آمیز علیه نمایندگان امارات مستقر در جزیره سقطری استفاده می‌کنند که باعث بازداشت سلطان الکعبی نماینده ابوظبی در آنجا از سوی ساکنان محلی در اعتراض به سیاست‌های امارات در این جزیره شد.

این منبع تصریح کرد: در مقابل تحرکات امارات برای ایجاد مقرهای نظامی و پست های نظارتی و اطلاعاتی در شرق و غرب سقطری، افسران سعودی از موضع نظامی «راس قطینان» واقع در حومه غربی جزیره سقطری بازدید کردند.

این منبع افزود: هیئت نظامی سعودی چند هفته بعد از آن وارد موضع راس قطینان شدند که افسران اماراتی از آنجا بازدید کرده بودند و از شیخ این ناحیه خواسته بودند که این موضع راهبردی را به آنها تحویل داده و اماراتی‌ها را از آن بیرون براند.

وی گفت: شیخ این ناحیه به آنها گفته است که همچنان در آن محل جا برای همگان هست و با سعودی‌ها همراهی نکرده است.

به گفته این منبع، افسران اماراتی از ناحیه «راس قطینان» راهبردی مشرف بر دو جزیره سمحه و عبدالکوری و شاخ آفریقا دیدن کرده و عناصر شبه نظامیان موسوم به شورای انتقالی جنوب را در موضع نظامی یاد شده برای حفاظت از این ناحیه مستقر کردند.

برپایه این گزارش، یک هیئت خارجی با یک فروند هواپیمای شرکت رویال امارات اواخر اوت گذشته بدون روادید وارد سقطری شد و آنها گذرنامه‌های خود را تحویل دستگاههای امنیتی فرودگاه سقطری نکردند.

منبع یاد شده گفت: این گروه چهار نفره خارجی شب اعلام عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل در ساحل شنی منطقه «نوجذ» در جنوب جزیره سقطری تحت کنترل نیروهای سعودی و شورای انتقالی مورد حمایت امارات جشن گرفتند.‎

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دور اندیش IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    شیوخ امارات میدانند که بالاخره بزودی خاک امارات رامجبورند کنند ،لذا به فکر پناه بردن ،در جزیره یمنی افتاده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس