هنیه: تصمیم ما شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه به هر شیوه ممکن است

رئیس دفتر سیاسی حماس در مزار شهدای صبرا و شتیلا در لبنان، خون این شهدا را نفرین دائمی برای رژیم صهیونیستی خواند و بر مقابله با این رژیم تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به لبنان سفر کرده امروز (جمعه) به مزار شهدای «صبرا و شتیلا» در این اردوگاه رفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، هنیه طی سخنانی گفت: خون شهدای صبرا و شتیلا نفرینی است که اشغالگران و رژیم صهیونیستی را همچنان دنبال خواهد کرد، ما دشمن را نخواهیم بخشید، ملت ما و لبنان نیز شما را نخواهند بخشید.

هنیه در ادامه تصریح کرد: اسرائیل نه همسایه، نه دوست و نه هم‌پیمان است؛ اسرائیل دشمن بوده و دشمن باقی خواهد ماند.

وی ضمن اعلام اینکه خون فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها در کشتار صبرا و شتیلا به هم آمیخته، افزود: انتقام مقاومت به خاطر خونهای ریخته شده در صبرا و شتیلا فقط زمانی گرفته می‌شود که این پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین نابود شود.

اردوگاه‌های صبرا و شتیلا دو اردوگاه از مجموع ۱۲ اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌روند که در جنوب این کشور واقع شده‌اند.

از شانزدهم تا هجدهم سپتامبر ۱۹۸۲ (۲۵ تا ۲۷ شهریور ۱۳۶۱/روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه) کشتاری در این دو اردوگاه به راه افتاد که تعداد قربانیان آن ما بین سه تا پنج هزار نفر اعلام شد.

این جنایت را  نظامیان صهیونیست به فرماندهی «آرییل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و نیروهای «فالانژ» لبنان انجام دادند و بیشتر کشته‌ها از زنان و کودکان و سالمندان بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس