مومنی: کدام سیاست تغییر کرده که می‌خواهند استراماچونی را برگردانند؟/ استقلال به یک کریم باقری نیاز دارد

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که این تیم برای دوری از حواشی روی نیمکتش به شخصیتی مانند کریم باقری نیازمند است.

به گزارش مشرق، محمد مومنی در خصوص شکست 3 بر 2 استقلال مقابل تراکتور در فینال جام حذفی و از دست رفتن دومین جام در این فصل گفت: همانطور که قبلاً پیش‌بینی کرده بودم، تراکتور در نیمه اول به خواسته‌اش رسید. برای آنها کار تیمی آنچنان مهم نبود و بیشتر روی تاثیر فردی اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی به نتیجه رسیدند. نقش آنها در ترکیب تراکتور بسیار نمود داشت و پیروزی را برای این تیم به ارمغان آورد.

وی افزود: تراکتور در نیمه اول کار خودش را کرد و مقابل استقلال هم انگیزه بالایی داشت. این مسئله را باید در نظر بگیریم که همیشه بعد از دربی‌ها، تیمی که پیروز بوده دچار کاهش انگیزه می‌شود و تفاوتی ندارد این تیم استقلال باشد یا پرسپولیس. سابقه اینگونه نشان داده که این دو تیم وقتی پیروز دربی می‌شوند، فکر می‌کنند دیگر کار تمام شده و از این مسئله تیم‌های مقابل آنها استفاده خوبی کرده و سرافراز هستند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: فرهاد مجیدی در نیمه دوم سعی کرد تمام داشته‌های تاکتیکی خودش را رقم بزند و به خواسته‌اش هم نزدیک شد. با این حال وقتی بازیکنان تراکتور از نظر تاکتیکی و فیزیکی کم آوردند، خودشان را زمین می‌زدند که ما یاد تیم‌های عربی افتادیم. زمانی که آنها مقابل ایران از نظر تاکتیکی کم می‌آوردند، خودشان را زمین می‌زدند و این هم حربه‌ای است که برخی تیم‌ها دارند.

مومنی با انتقاد از رفتارهایی که ساکت الهامی روی نیمکت تراکتور داشت و منجر به اخراج این مربی هم شد، گفت: مردم آذربایجان بسیار اخلاق‌مدار هستند و اخلاق حسنه آنها زبانزد است. چه از نظر فرهنگی و چه از نظر مذهبی، مردم آذربایجان بسیار متمدن هستند و حرکاتی که روی نیمکت تراکتور رخ داد، در شأن مردم آذربایجان نبود که این رفتارها به برخورد فیزیکی هم منجر شد. این حرکات روی نیمکت تیم بزرگی چون تراکتور، ناشایست بود و برای فوتبال ما زشت و زننده است.

بیشتر بخوانید:

بازگشت استراماچونی انحرافی است، مربی ایرانی می‌آورند

بازیکن پیشین استقلال درباره حواشی یک هفته اخیر این تیم پس از پیروزی در دربی اظهار داشت: این را باید در نظر بگیریم که در این بازی، نه فقط تیم استقلال بلکه باشگاه استقلال بازنده بود که این باخت هم خودش رقم زد. باشگاه استقلال به خودش باخت و مدیریت باشگاه و کادرفنی نتوانستند حواشی خود ساخته را کنترل کنند و این حواشی پس از دربی به تیم ضربه زد. یک مدیر حرفه‌ای هیچگاه اینطور برخورد نمی‌کند و یک سرمربی هم هیچگاه نباید اینگونه قضایا را حلاجی کند تا تیمش به حاشیه برود.

وی افزود: در زمینه این حواشی، در گذشته هم تجربیات تلخی داشتیم. با تصمیم نادرست جام قهرمانی آسیا را از دست دادیم، در لیگ ناکام بودیم، خیلی از دربی‌ها را از دست دادیم و این بار هم قضایای هفته گذشته و حواشی درونی استقلال، به این تیم ضربه زد تا هواداران ناکام اصلی باشند و نتوانند با آوردن یک جام، دلخوش باشند. نیمکت استقلال به یک نفر به عنوان لیدر روی نیمکت نیاز دارد که شخصیتی مانند کریم باقری در پرسپولیس داشته باشد. فکر می‌کنم سهراب بختیاری‌زاده می‌تواند این نقش را ایفا کند. تنها بازیکن استقلال که در جام جهانی بازی کرده و موفق به گلزنی شده است. سهراب در لیگ قهرمانان آسیا تجربه دارد و می‌تواند نقش لیدری موفق مانند کریم باقری را روی نیمکت استقلال ایفا کند. استقلال باید از حیثیت و پیشینه خودش دفاع کند و نباید شاهد این رفتارهای ناپسند باشیم.

مومنی درباره کنار گذاشتن فرهاد مجیدی و اعلام رسمی باشگاه استقلال مبنی بر مذاکره با آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به این تیم گفت: با مجادله‌ای که بین سعادتمند و مجیدی پیش آمد و سرمربی تیم گفته بود اگر ببرم یا ببازم دیگر در تیم نیستم یا با مدیریت باشگاه ناهار نمی‌خورم، پیش‌بینی می‌شد این قطع همکاری صورت بگیرد. با این حال سعادتمند گفته بود با فرهاد مجیدی ادامه خواهیم داد و او سرمربی تیم ماست که این هم پولتیکی بود که البته ورزشی نبود چرا که می‌خواستند فعلاً با فرهاد مجیدی باشند تا پس از کسب نتیجه، درباره او تصمیم‌گیری کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه مدیران غیر ورزشی آبرو و حیثیت فوتبالیست‌ها را یک جا می‌برند. این مدیران به هر نحوی سعی می‌کنند با حرف‌های توخالی از ورزشکاران سوءاستفاده کنند و اگر به هدف برسند چه بهتر و اگر به هدف نرسیدند با سر بریدن سرمربی، ناکارآمدی خودشان را پنهان می‌کنند. درباره استراماچونی هم خیال‌تان راحت باشد که او به استقلال نمی‌آید و این صحبت‌های رسانه‌ای فقط برای دلگرم کردن هواداران است. اگر استراماچونی را می‌خواستند، او را نگه می‌داشتند. اکنون چه چیزی در کشور ما تغییر کرده است؟ سیاست‌ها همان است و چیزی تغییر نکرده که بخواهند دوباره مربی خارجی بیاورند، پس بهتر است مدیریت باشگاه فکر مربی دیگری باشد.

بازیکن سابق استقلال در خصوص صحبت‌هایی که درباره حضور علیرضا منصوریان به میان آمده، اظهار داشت: منصوریان عملاً این موضوع را تکذیب کرد، اما معمولاً حرفی که تکذیب شود و بعد اتفاق می‌افتد، می‌گویند به ما تکلیف کردند بیایم. نمی‌دانم باید با این قضایا چگونه برخورد کنیم. فکر می‌کنم جز قلعه‌نویی که با گل‌گهر قرارداد بسته، هر کسی می‌تواند سرمربی استقلال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    هیچ سیاستی تغیر نکرده همان مثل سابق استقلال باید زمینگیر بشه تا نورچشمی‌ها قهرمان بشن وگرنه چرا یک مربی ویا بازیکن موفق باید اخراج بشه وبا پول وابشنهای بشتر بازیکن و مربی بی کارنامه استخدام کنند چرا اینهمه مدیرعامل و بازیکن عوض میشه
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    باید اینجوری بگم که اگر تراکتور میباخت شرافتمند ترین تیم بود مردم آذربایجان همه خوب بودند و همه چی گل و بلبل بود ولی چون باختند همه بد بودند و بی شرافت . مرد حسابی شما حتی بازی جوانمردانه را هم رعایت نکردید و توپ را خودتان آغاز کردید کلا ۸ دقیقه وقت تلف شد داور ۹ دقیقه گرفت نگه فوتساله که توپ از جریان افتاد وقت بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس