کد خبر 1113955
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
طرح دو فوریتی مجلس درباره مافیای کنکور

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آزمون کنکور سراسری سال جاری پایان یافت ولی ما شاهد آن هستیم که همچنان مافیای کنکور در کشور جولان می‌دهد که باید فکری برای پایان آن کنیم.

به گزارش مشرق، علی بابایی‌کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون سراسری اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته من و حضورم در چندین محل برگزاری آزمون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور راضی‌کننده دانستم ولی از عملکرد مجری کنکور رضایتی ندارم.

وی در این راستا توضیح داد و افزود: من به عینه مافیای کنکور را در سال جاری دیدم لذا از رئیس مجلس می‌خواهم هر چه سریع‌تر طرح دو فوریتی درباره نابودی مافیای کنکور و تعیین تکلیف آینده این جوانان در دانشگاه‌ها با حذف کنکور را اعلام وصول کند که برای همیشه این مافیا دست از سر داوطلبان و خانواده‌های آنها بردارد.

بیشتر بخوانید

وزیر علوم: به مافیای کنکور اعتقاد ندارم

توضیح توییتری نماینده مجلس درباره مبارزه با مافیای کنکور

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری سال جاری پایان یافت ولی ما شاهد آن هستیم که همچنان مافیای کنکور در کشور جولان می‌دهد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول‌های سال‌های اخیر عده‌ای خاص برگزارکننده انحصاری کنکور بوده‌اند که وزارت علوم برای آنکه مشکلات اجرایی این موضوع را سر خود کم کند برگزاری کنکور را به این افراد واگذار کرده و حتی دانشگاه‌های کشور و به ویژه دانشگاه استان مازندران هم در این باره کاره‌ای نبوده و نسبت به اقدامات مافیای کنکور در مجری‌گری برگزاری آن معترض بودند.

وی خاطرنشان کرد: مافیای کنکور با اعمال سلیقه و نظر به مراکز آموزشی و دانشگاهی در فرآیند برگزاری کنکور دخالت کرده و نیتی خاص را دنبال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 53
    با بودنِ کنکور، هزاران (و بلکه میلیونها) خانوار دارند نان می خورند. از مدرسانِ کلاسهای کنکور تا صاحبان آموزشگاها و کارکنانِ آنها و دست اندرکارانِ کتابها و جزوه های کنکور (مؤلف و ناشر و چاپخانه و کتابفروشی و ...) و مشاورانِ انتخاب رشته و کافی نت ها و ... حالا مجلس کاری مهتر از بریدنِ نانِ این جماعتِ کثیر ندارد؟!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      13 12
      مگه دانشگاه بنگاه اقتصادیه دانشگاه محل تحصیل و پژوهشه که متاسفانه شده محل رانت و فساد و مافیای اقتصادی و زالو صفت های که که برای علم و پژوهش ارزشی قائل نیستن و همه رو به چشم پول میبینن
    • محسن US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 12
      به کاربر 12:37) دوست عزیز، آنچه بنده گفتم و نمونه ای ازش برشمردم چه ربطی به رانت و فساد و مافیای اقتصادی داره؟ رانت و فساد، اختلاس و دزدی و رشوه و گرفتنِ وامهای بانکیِ میلیاردی بدون وثیقه و زمین خواری و کوه و جنگل خواری و سکه بازی و دلار بازی و دهها و صدها امثال اینهاست که خودتون هم می دونین. به نظرتون بهتر نیست مجلس، اول اینها رو درست کنه و طرح دو فوریتی و سه فوریتی واسه شون بده؟
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    15 5
    تعطیل کردن موسسات مافیایی الزاما نیازی به حذف خود کنکور ندارد که تنها راه رسیدن شهرستانی ها و کم بضاعت ها به دانشگاه است.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      3 10
      چرا فک میکنی شهرستانی ها تنها راهشون؟بابا قبولی شده فقط برای تهران و اصفهان و شهرهای پولدار نشین که میرن موسسات با پولای وحشتناک...اوج بدبختی و بی عدالتی کنکور...تیشه به ریشه همه چی زده...مشاور کنکور میشناسم سالی ده میلیارد درامدش مدرس زیست و شیمی کنکور میشناسم سالی 25 میلیارد درامدش متوجه میشی یعنی چی؟
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    9 15
    مرده شور کنکنور ببرن که مانع تحصیل نخبه ها میشه . چند ساله پشت کنکور دکتری موندم عمرم تلف شده وگرنه چقدر طرح های پژوهشی انجام میدادم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس