کتاب دفاع مقدس

نورالله جعفری از شروع فعالیت فروشگاه جدید اینترنتی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آستانه چهل‌سالگی دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش مشرق، نورالله جعفری، مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اعلام خبر آغاز فعالیت فروشگاه جدید اینترنتی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از ابتدای شهریورماه، گفت: از ابتدای سال ۹۹ با کار کارشناسی که انجام شد و همچنین اقداماتی که در انتشارات صورت گرفت توانستیم در آستانه چهل‌سالگی دفاع مقدس فروشگاه جدید اینترنتی انتشارات مرکز را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مدت ۵ سال است در فضای مجازی و به‌ویژه در بخش فروشگاه اینترنتی حضور فعالی داشته است. از ابتدای امسال سعی کردیم در ساختار فروشگاه اینترنتی تغییراتی را ایجاد کنیم و امکاناتی را قرار دهیم تا برای مخاطب هم انتخاب آثار، هم استفاده از آثار و هم دسترسی به آن راحت‌تر شود.

راه های دسترسی به فروشگاه اینترنتی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به نحوه مراجعه به فروشگاه انتشارات مرکز اشاره و بیان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه آثار مدنظر خود می‌توانند از دو طریق اقدام نمایند. در روش اول از طریق منوی "فروشگاه" سایت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به آدرس http://www.defamoghaddas.ir می‌توان وارد سایت فروشگاه انتشارات مرکز شد. همچنین می‌توان به‌طور مستقیم از طریق آدرس http://shop.hdrdc.ir  وارد صفحه فروشگاه انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس شد.

در ادامه جعفری به امکاناتی که مراجعه‌کنندگان در ورود به سایت جدید فروشگاه انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برخوردار خواهند شد اشاره و عنوان کرد: در این فروشگاه اینترنتی امکانات خاصی برای مخاطب قرار داده‌شده تا دسترسی به آثار سهل و آسان شود. ازجمله استفاده از منوی محصولات است. در قسمت منوی محصولات شاهد چهار تقسیم‌بندی با عناوین روزشمار، تاریخ شفاهی، مطالعات نظامی و مطالعات اجتماعی هستیم که از هر بخش می‌توان به آثار آن دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: در بخش مطالعات نظامی می‌توان به سه بخش اطلس‌ها، نبردها و راهنمای مناطق جنگی به‌صورت مستقیم دسترسی پیدا کرد و در قسمت مطالعات اجتماعی هم به زیرشاخه‌های پژوهش‌های موضوعی، رهبری و دفاع مقدس، فرماندهان و راویان شهید، آثار ادبی، اسناد سازمان ملل و کتب ترجمه مرکز قابلیت دسترسی وجود دارد.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه آثار منتشرشده انتشارات مرزوبوم نیز در فروشگاه اینترنتی مرکز ارائه‌شده است، گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سعی کرده است همه آثار حوزه دفاع مقدس را که خود متولی آن بوده و منتشر کرده است در این فروشگاه ارائه نماید. علاوه بر این در فروشگاه اینترنتی مرکز آثار یکی از نشرهایی که قابل‌دسترسی است نشر مرزوبوم است. علاقه‌مندان از طریق این درگاه می‌توانند کتاب‌های منتشرشده نشر مرزوبوم را هم سفارش دهند و خریداری کنند.

وی در ادامه به نحوه ارسال رایگان کتاب برای مخاطب توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر فرد می‌تواند با مراجعه به فروشگاه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سفارش خود را ثبت کند، درصورتی‌که سفارش ثبت شده بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد این آثار به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و هیچ هزینه ارسالی را پرداخت نخواهند کرد.

جعفری اظهار کرد: به‌نوعی سعی شده به‌جای تخفیفات جزئی مرسوم در حوزه نشر، سرویس‌هایی را در این سایت به مخاطب ارائه دهیم تا امکان دسترسی آسان به آثار مرکز در سرتاسر کشور امکان پذیر باشد. البته در آینده خبرهای خوبی را هم بابت تخفیف ویژه آثار خواهیم داشت که در زمان مقتضی به آن اشاره خواهیم کرد.

ارسال کتاب ظرف حداکثر ۴۸ ساعت کاری

وی تأکید کرد: این تعهد را نیز به خریداران آثار مرکز می‌دهیم که هر سفارش را ظرف حداکثر ۴۸ ساعت کاری ارسال کنیم.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مزیت‌های فروشگاه اینترنتی مرکز اشاره و عنوان کرد: در این سایت بیش از ۳۰۰ اثر مرکز از ابتدا تا به امروز در معرض دید عموم قرار گرفته است که این تعداد اثر برای علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و تحقیق دفاع مقدس قابل‌توجه است. در این فروشگاه برای هر یک از عناوین خلاصه و چکیده‌ای به‌منظور معرفی اثر ارائه‌شده است و مخاطب می‌تواند با مراجعه به سایت خلاصه آثار را ببینید و با محتوای اثر آشنا شود.

وی همچنین افزود: اشخاص مراجعه‌کننده به فروشگاه اینترنتی مرکز می‌توانند نظرات خود را نسبت به کتاب ارسال کنند و یا اگر سؤالی در مورد آن اثر دارند از مسئول فروشگاه انتشارات بپرسند و همین‌طور این امکان وجود دارد که محصولات مرتبط را هم از طریق همین سفارشی که ثبت می‌کند مشاهده نماید.

جعفری به دیگر امکانات فروشگاه اینترنتی مرکز اشاره و بیان کرد: مخاطب می‌تواند محصولات و کتاب‌هایی که با یکدیگر در عنوان و موضوع مشترک هستند را با هم مقایسه کند و ببیند کدام اثر متناسب با نیازش است و آن اثر را سفارش دهد. از همین طریق هزینه سفارش را می‌تواند به‌صورت آنلاین پرداخت کند و درنهایت با هماهنگی که انجام می‌شود کتاب برایشان ارسال می‌شود.

وی افزود: جستجو در سایت طوری طراحی شده که مخاطب با وارد کردن کلیدواژه‌ موردنظر خود به سرعت به آثار مرتبط با آن دسترسی پیدا کند.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پایان متذکر شد: در حال حاضر امکان سفارش و ارسال آثار مرکز به‌صورت فیزیکی فراهم شده است اما ان شاء الله در آینده نزدیک فروش الکترونیکی آثار مرکز را هم در همین سایت خواهیم داشت که اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس