دومینیک راب

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از دولت مسکو خواست تا توضیحاتی را درباره واقعیت الکسی ناوالنی ارائه دهد.

به گزارش مشرق، دومینیک راب، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی در خصوص ادعای مسمومیت مخالف سرشناس رییس جمهور روسیه با گاز نوویچوک و غیر قابل قبول دانستن استفاده مجدد از این گاز سمی گفت که دولت مسکو باید واقعیت را درباره الکسی ناوالنی توضیح دهد.

 وزیر امور خارجه انگلیس همچنین مدعی شد این برای دومین بار است که علیه یک شخصیت اپوزیسیون روس از خشونت استفاده می‌شود و دولت روسیه باید در این خصوص پاسخگو باشد. ما نیز با آلمان و سایر متحدان و شرکای بین المللی همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا نشان دهیم که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هرکجای جهان پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است که الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه هفته گذشته در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار عارضه شدید شده و در شهر اومسک سیبری بستری شد. ناوالنی سپس به بیمارستان چریته برلین منتقل شد و سپس سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه ویژه ارتش اثبات یک عامل عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک را نشان داده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    خوبست روسیه هم در مقابل از دولت انگل لیس بخواهد که نقش خود در همکاری با آل وحوش در قتل عام و کشتار و نابودی مردم مظلوم یمن را برای مردم جهان. توضیح دهد
  • ش. AE ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    یکی نیست به روباه پیر بگه به شما ارتباطی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس