کد خبر 1113873
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
یادداشت نمایه

انتظار این است واکنش مسلمانان و در مجموع همه انسان‌های آزاده و خردمند در قبال اقدام چندش‌آور نشریه فرانسوی، محکم و روشن باشد.

به گزارش مشرق، «پژمان کریمی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) رویدادی شگفت‌انگیز نیست. دشمنان دین الهی اسلام، هر از گاهی، با چنین اهدافی به مقدسات اسلامی و باورهای متعالی مسلمانان هتاکی می‌کنند:

نخست: سنجش میزان غیرت و جرات واکنش جهان اسلام نسبت به حرمت باورهای الهی. اگر واکنشی صورت نگیرد و اگر واکنش در قد و قواره‌ای موثر و برخاسته از غیرت و بصیرت دینی روی ندهد؛ دشمنان در هتاکی جدی‌تر و جری‌تر می‌شوند و عمل منحوس و پلید خود را تا جایی ادامه می‌دهند که هتاکی به مقدسات، رنگ عادی گیرد. گمان می‌رود به این شکل؛ هم اهمیت ارزش‌ها از دست می‌رود و هم تفکرات و آرمان‌های اسلامی منزوی می‌شود و در سایه فراموشی قرار می‌گیرد. و این برای غرب و جهان خداستیزان، به معنای برچیده شدن موانع تحقق اهداف شیطانی است. زیرا درک کرده‌اند این اسلام است و این ایمان و غیرت اسلامی مسلمانان است که در همیشه تاریخ در برابر طاغوتیان و مظاهر شرک و استکبار ایستاده است.

دوم اینکه؛ غرب و خاصه آمریکا، هم‌اینک با موج اعتراض‌ها علیه تبعیض‌نژادی و بی‌عدالتی سیستماتیک روبه‌روست. از این رو می‌توان گفت که هدف اقداماتی چون اقدام سخیف و نفرت‌برانگیز نشریه صهیونیستی- فرانسوی شارلی ابدو، منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت‌های موجود در غرب و نیز؛ رودررو کردن مردم غرب با مسلمانان معترض است. با این گمان که گردباد ساختگی، از خیز اعتراض‌ها بکاهد. آمران هتاکی؛ تصور می‌کنند؛ در میان اعتراض مسلمانان، چند تکفیری که ادعای مسلمانی دارند؛ با القای اربابان خود دست به عملیات ‌ترور بزنند.

قاطبه مردم غرب چه واکنشی دارند؟ آیا در میان تبلیغات ضد اسلامی پُرحجم، مردم می‌توانند میان مسلمانان راستین و تکفیری‌هایی که کمر به نابودی اسلام ناب محمدی(ص) بسته‌اند، تفاوتی قائل شوند؟

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با صراحت بیان کرد که من نمی‌توانم اقدام شارلی ابدو را محکوم کنم. این تأکید نشان نمی‌دهد که فرانسه آن‌طور که ادعا دارد مهد آزادی است؛ بلکه به روشنی ثابت می‌کند؛ اقدام شارلی ابدو بر اساس تصمیم یک سردبیر و یک کاریکاتوریست یا به عبارتی یک عبارت محفلی نبوده است. این نشریه دقیقاً بر پایه طراحی و حمایت دولتی رفتار کرده است.

انتظار این است واکنش مسلمانان و در مجموع همه انسان‌های آزاده و خردمند در قبال اقدام چندش‌آور نشریه فرانسوی، محکم و روشن باشد. این اعتراض را می‌توان با محکوم کردن در سطح رسانه، تشکیل کمپین‌ها و خیزهای تبلیغی در فضا و شبکه‌های اجتماعی، شکایت به مجامع قضایی و پاسخ‌های هنری بیان کرد.

در پایان باید یک پرسش را مطرح کرد:

جامعه هنری - سینمایی ما علاقه زیادی به فعالیت در حوزه شبکه‌های اجتماعی دارد. درباره هر موضوع تخصصی و نیز بی‌اهمیتی دیدگاه خود را سخاوتمندانه(!) مطرح می‌کند و خواهان تایید انبوهی از کاربران می‌شود. پرسش دقیقاً این است که چرا این جامعه به هنگام هتاکی غربیان به بهترین انسان آفرینش، سکوت می‌کند و یا تظاهر می‌کند که پیش‌آمدی نشده است؟ قابل درک است که اهالی هنر و فرهنگ، باید پیشقراولان دفاع از پیامبری الهی قرار گیرند که با پیام و آموزه‌هایش، زیبایی آفرینش را پیش چشم انسان نمایان کرد و شیوه زندگی زیبا را آموزش داد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    9 4
    از سرمایه های صهیون چه توقعی داریم
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    11 8
    ارزشها را رسانه ها تعیین می کنند. در دنیایی که احترام به همجنسبازان و بت پرستان یک ارزش محسوب می شود ، محمد صلی الله علیه و آله یک ضد ارزش تلقی می شود. وقتی ارزشها عوضی شوند عوضی ها با ارزش می شوند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    12 9
    اگه سلبریدی های ما اعتراض کنند گرین کارت شونو چیکار کنند؟؟؟؟
  • US ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    کشورهای مثل عربستان امارات مصر ایران به خاطر کینه از ترکیه با فرانسه همکاری می کنند فرانسه که به پیامبر توهین می کنه بعد خودشان را مسلمان می دانند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 5
    می شود بگوئید توهین چه بوده است؟
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    لعنت بر آمریکا و اسرائیل و فرانسه و شارلی ابدو و مکرون و انگلیس و سلمان رشدی و هر مسئول غربزده که با این طاغوتهای جهان شراکت میکنه و اسم اونها رو «شرکا» میگذاره و برای نجات ملتهای جهان کاری نمیکنه...... لعنت بر غربزده ها که از وقتی به قدرت رسیدن اسلام رو تضعیف کردن
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    لعنت الله بر توهین کنندگان به رسول الله(ص)........ قلب رسول الله(ص) عرش اعظم خداست..........ز احمد(ص) تا احد، یک میم فرق است....جهانی اندر آن یک میم غرق است..............من گناهکار کثیف آلوده ام ولی شکر که با بیزاری و نفرت از دشمنان رسول الله(ص) به این دنیا اومدم و از مادر متولد شدم........... به زودی خواهید فهمید که معاندین و دشمنان و منافقانی که به رسول الله(ص) توهین میکنن جنایتکارترین و نجس ترین و خبیث ترین موجودات و جنبندگان جهان هستند و آتش جهنم مشتاق پاره پاره کردن اونهاست.......جنایتی بزرگتر از توهین به رسول الله(ص) وجود نداره.............و اون منافقانی که در قلب نجسشون به رسول الله(ص) توهین میکردن و در روز رحلت حضرت(ص) علنا به ایشان تهمت زدن همونایی هستن که بر صورت مادر کائنات سیلی زدند و بذر بلای کربلا رو در عالم ملکوت کاشتند و حق قرآن العظیم مجسم و کرسی الرفیع عالم یعنی حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، رو غصب کردن و دشمنی عمیق خودشون با ایشان رو آشکار کردن و ایشان رو از جایگاه رهبری جامعه اسلامی کنار زدن ................. مشرق تو چی؟ تو چرا منفعل شدی و از خودت خیلی غیرتت نشون نمیدی؟ چرا مسئولان غربزده که با رژیمهای طاغوتی جهان شراکت میکنن و بهشون «شرکا» میگن و هیچ اقدامی برای نجات ملتهای جهان از دست رژیمهای جنایتکار (( که ولیّ نعمت توهین کنندگان هستنن)) انجام نمیدن رو رسوا نمیکنی؟.......... چرا منفعل شدی و از حیثیت رسول الله(ص) نمیتونی دفاع کنی؟ .........امروز هر انسان آگاهی به خوبی میدونه که شعله وجود ما انسانها و همه کائنات از شعله وجود رسول الله(ص) و آل رسول الله(ص) روشن شده ............کیه که ندونه امام حسین(ع) همه دارایی خودش رو فدا کرد تا مکتب رسول الله(ص) یعنی اسلام محمدی(ص) رو حفظ کنه..............توهین کنندگان به رسول الله(ص) ریشه خودشون رو زدند چون وجود مقدس رسول الله(ص) ریشه درخت آفرینش همه موجودات و کائناته.... و هر کسی ریشه خودش رو بزنه، قطعا در جهنم ماندگار خواهد شد (( وقتی حقیقت «اذا وقعت الواقعه» از عالم ملکوت نازل بشه و قیامت از مرحله «حقیقت» به مرحله «وقوع» برسه ))... با ترویج فرهنگ «شهادت» از شرّ «الشجرة الملعونة» (درخت «نفاق» و«اهانت») نجات پیدا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس