کد خبر 1113788
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
۱۴۰ هزار دلار گم‌شده در باشگاه استقلال کجا است؟

مشاهدات میدانی از بازار ارز حاکی از آن است که طی دیروز و امروز، بیش از ۶۰۰ میلیون حواله درهم با نرخ ۵۶۰۵ تومان توسط بازارساز در سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش مشرق، مشاهدات میدانی خبرنگار ما از بازار ارز حاکی از آن است که روز گذشته، بیش از ۳۰۰ میلیون حواله درهم با نرخ ۵۶۰۵ تومان توسط بازارساز در سامانه نیما تزریق شده است.

این عرضه بزرگ، نشان از حضور پرقدرت بازارساز در بازار حواله و اسکناس دارد و به منظور تنطیم بازار، تأمین نیازهای بازار و با هدف پوشش تقاضاهای واقعی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام +عکس

همچنین به گفته فعالان بازار، روز گذشته بیش از ۵۰ میلیون اسکناس دلار نیز به بازار توسط بازارساز عرضه شده است که تنها ۳ میلیون دلار از آن خریداری شده که نشان از تقاضا و اقبال پایین در بازار است.

پیش‌بینی می‌شود، همچنان روند عرضه در بازار ادامه داشته باشد و طی روز جاری نیز توسط بازارساز بیش از ۳۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما عرضه انجام شود.

 طی روزهای اخیر بازار ارز بار دیگر با نوسان همراه شده و همین امر نیز باعث ورود مجدد دلار آزاد به کانال ۲۴ هزار تومان شده است.

البته در ماه‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی، قیمت دلار رکورد ۲۶ هزار تومان را هم زده بود ولی بعد از مدتی با ورود بانک مرکزی به بازار قیمت‌ها تا کانال ۲۰ هزار تومان هم بازگشت و مدتی نیز در محدوده ۲۲ هزار تومان در نوسان بود.

اما از روزهای گذشته بار دیگر نوسان صعودی در بازار ارز شکل گرفته و قیمت ارز وارد کانال جدید قیمتی شده است؛ به‌اعتقاد فعالان بازار، تهدیدهای اخیر آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یکی از دلایل روانی افزایش قیمت‌ها در بازار ارز است، البته این مورد یکی از علت‌های افزایش قیمت ارز است و دلایل دیگری هم در روزهای اخیر موجب شده است بازار ارز بار دیگر با نوسان همراه شود.

گفتنی است، از دیروز بانک مرکزی با ورود قوی به بازار ارز سعی در مدیریت نوسانات ارزی دارد و طبق اعلام فعالان بازار احتمالاً با ادامه تزریق ارز در بازار طی روزهای آینده ورق بازار برمی‌گردد و قیمت ها مجدداً نزولی می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عابدین IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    خدایا قسمت مدم به علی اکبر و علی اصغر و حضرت ابوالفضل و امام حسین به دادمان برس چرا که فقط خودت متونی کمکمان کنی ولا غیر چرا که همه بنده توند از دست بندت هیچ چیزی بر نمیاد جز شکوه وزاری خدایا به بندگانت کمک کن
  • صبا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 2
    دراین شرایط سخت اقتصادی مسلمه که مردم دنبال یک راهی میگردند که به یک سود هرچند اندک برسند .اگه سودبانکی به ۲۵ تا ۳۰ درصد برسه اگر پول دست کسی باشه در بانک سرمایه گذاری مطمعن میکنه بجای دلار و سکه و طلا و ...قطعا قیمت ارز هم بهتر کنترل میشه
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 2
    ایکاش همتی غرور راکنارمیگذاشت وبه حرف اقتصاددانان دلسوز کشورگوش میدادو نرخ سودبانکی را افزایش میدادتا این هنه شاهد ازبین رفتن ارز کشور وگرانی ودلال بازی مسکن ودلار پسکه نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس