کد خبر 1113752
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کنفرانس خبری مشترک روسای جمهور عراق و فرانسه در بغداد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که صبح امروز وارد بغداد شد، در یک کنفرانس خبری مشترک با «برهم صالح» همتای عراقی خود حاضر شد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که صبح امروز وارد بغداد شد، در یک کنفرانس خبری مشترک با «برهم صالح» همتای عراقی خود حاضر شد.

برهم صالح در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: ما از حضور رئیس‌جمهور ماکرون در بغداد استقبال می‌کنیم. این دیدار بر اهمیت رابطه میان دو کشور تاکید دارد و ما به توسعه آن امیدواریم.با ماکرون درباره اوضاع عراق و منطقه گفت‌وگو کردم.عراق به ایفای نقش محوری در منطقه امیدوار است. ما نمی‌خواهیم که عراق عرصه و کانون درگیری باشد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ما درباره بسیاری از امور مشترک در راستای خدمت به کشورهایمان و منطقه گفت‌وگو کردیم. غلبه بر تروریسم مستلزم حمایت دوستان و جامعه بین‌الملل است. با ماکرون درباره فعالسازی توافق‌های مشترک میان عراق و فرانسه گفت‌وگو و از نقش پاریس در مبارزه با تروریسم تقدیر کردم.

رئیس‌جمهور عراق گفت: ما به زودی پروژه‌ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد و امیدوارم که سال آینده ماکرون برای مدتی طولانی‌تر میهمان عراق باشند.

رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: فرانسه از عراق و مردم آن حمایت می‌کند. این کشور با چالش‌های اقتصادی و امنیتی و جنگ با داعش که هنوز پایان نیافته است، مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به دخالت‌های خارجی در امور عراق گفت: این دخالت‌های خارجی موجب تضعیف دولت و کشور عراق می‌شود.

ماکرون با اشاره به اینکه به همراه جامعه بین‌الملل از عراق حمایت می‌کند، افزود: این به نفع جامعه بین‌الملل است که از عراق حمایت کند. این کشور دارای خواست و اراده آشکار برای اصلاح امور است. رهبران عراق باید رهبری مرحله انتقالی را در راستای حمایت از حاکمیت کشورشان و تقویت امنیت منطقه برعهده گیرند. ما به عراق طرحی را برای حمایت از حاکمیتش ارائه کردیم و منتظر موافقت رهبران آن پیش از حمایت از این کشور هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس