کد خبر 1113648
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
واکنش شیخ الأزهر به اهانت به قرآن کریم در سوئد

شیخ الأزهر مصر اهانت عده‌ای از افراد تندرو در سوئد به قرآن کریم را «جنایت تروریستی وحشیانه» خواند.

به گزارش مشرق، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر به اقدام عده‌ای از افراد تندرو در شهر «مالمو» مبنی بر سوزندان نسخه‌هایی از قرآن کریم واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ماکرون به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو

الطیب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «کسانی که جسارت کرده و مرتکب جنایت آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم شدند بدانند که این جنایت‌ها، اقدامی تروریستی و وحشیانه است».

او افزود که این اقدام آن‌ها نه تنها یک اقدام نژادپرستانه محض و به دور از تمدن انسانی بلکه هیزم ریختن در آتش تروریستی است که شرق و غرب از آن رنج می‌برند.

شیخ الازهر همچنین نوشت: «شکی نیست که این جنایت باعث ایجاد حس نفرت می‌شود و امنیت جوامع را تضعیف می‌کند و امید به گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها را از بین می‌برد».

شیخ الازهر خطاب به کسانی که مرتکب چنین اهانتی به قرآن کریم شده‌اند، گفت: آنها بدانند که آتش زدن قرآن کریم یعنی آتش زدن احساس نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان و تاریخ بشریت این جنایت‌ها را در صفحات ننگ و عار ثبت خواهد کرد».

اخیرا منابع خبری گزارش داده بودند که عده‌ای از راست‌گرایان افراطی در شهر مالموی سوئد در اقدامی اهانت‌آمیز به مقدسات مسلمانان نسخه‌هایی از قرآن کریم را به آتش کشیدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 4
    خیلی خرین. همتون در مقابل تمدن بزرگ ایران اسلامی زانو خواهید زد. خواهیم دید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 0
    اصولا خاصیت "کلمه حق" اینه که هر چی می خوای بپوشونیش عیان تر میشه.گاهی این "کلمه" حسینه که هر چی سم اسب رو بدن مطهرش بکوبونی و سرش رو به نیزه کنی و قطعه قطعش کنی تو تاریخ بشر جاودانه ترین میشه.گاهی هم این "کلمه" میشه کاغذی اما چه کاغذی!!! هر چی میگذره تو همون اروپا سریع ترین و مطلوبترین رشد مذهبی مربوط به اسلامه... بگذریم از اینکه زمانی در امریکا هم جزو پرفروش ترین کتب بوده.خلاصه "چراغی را که ایزد بر فروزد/هر آنکس پف کند ریشش بسوزد"!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 1
      اسلام اگر اسلام سلفی و وهابی و کینه توزانه و عقب مانده هست...می خوام صدسال سیاه رشد نکند....!!!
    • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      حرف قشنگ زدن هنر نیست.وقتی مسلمونا خودشون دارن همنوع کشی می کنند اونا از کی می خوان حساب ببرن.باید عاقل باشیم و کار کنیم تا پیشرفته و قوی بشیم و اونوقت اونا از این غلطا نمی کنند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    هرچه به قران بی حرمتی بکنید .. روزبعد از ان احترام به قران بیشتر میشود
    • ساسان IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 0
      این نشان دهنده کمال بی فرهنگی یک عده است که به عقیده دیگران توهین و موجب دل شکسته شدن آنان گردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس