کد خبر 1113578
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
بورس نمایه

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدیدهای چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال ۹۹ بررسی شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در 15 روز کاری اخیر بورس (یعنی از روز 20 مرداد ماه تا روز 11 شهریور ماه) شاخص کل بیش از 395 هزار واحد معادل 23 درصد افت کرده است.

با احتساب ریزش‌های اخیر، از ابتدای سال جاری شاخص کل بازار سرمایه یک میلیون و 172 هزار واحد رشد کرده که اگر افت چند هفته گذشته رخ نمی‌داد میزان رشد این بازار به بیش از 1.5 میلیون واحد می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

چرا هیجان فروش در بورس پایان نمی‌یابد؟

در این بین کارشناسان مختلف دلایلی مثل اظهار نظر مسئولان و به خصوص حواشی طرح گشایش اقتصادی را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی عملکرد سهامداران بورسی عنوان شده است.

به عبارت دیگر بورس در 5.5 پنج ماه حدود 288 درصد رشد کرده و از سوی دیگر افت آن نیز پرسرعت بوده یعنی در سه هفته 23 درصد افت کرده است، یکی از نهادهای نظارتی بر عملکرد سازمان‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی است. آیا مجلس یازدهم برای نظارت بر عملکرد بورس برنامه‌ای دارد؟

موضوع تحقیق و تحفص از بورس در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما به قانون تبدیل نشد.

در این خصوص مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به تجارت‌نیوز گفت: طی یکی دو هفته آینده گزارش نظارتی مفصلی از نوسانات بورس به صحن می‌آید، در این گزارش فرصت‌ها و تهدیدهای چند ماه اخیر یعنی از ابتدای سال 99 بررسی شده است.

وی عنوان کرد: فقط ریزش‌ها نیست که غیرطبیعی است، بلکه زمانی که شاخص بورس بالا می‌رفت هم از نظر ما غیرطبیعی بود و ما نگران بودیم، این روزها هم نگران بورس هستیم.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    همه تون از هم بدترید و دستتون در یک کاسه به قران ظلم شما ها به مردم ایران کمتر از ظلم یزید به امام حسین نیست 288 درصد برا ی قدیمی ها ی بورس سود داشت . از زمانی که دولت تبلیغ بورس را کرد و ملت با اندک سرمایهو بدبختی زندگیشون وارد شدند تا الان حد اقل 55 درصد ضرر کردن/ با چه رویی در پیش گاه خدا حاضر میشوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • FR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    محاسبه ریزش بورس و شاخص هم مثل تورم شده انگار! بیش از نود درصد سهم ها بیش از چهل و پنجاه درصد افت کردند، ولی شاخص شان فقط 23 درصد افت کرده!!!
  • قوری IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    «.یک جمله کلیشه ای که این روزها ورد دهان همه شده اینه که اصلاح ذات بازاره . مگه این افتضاحی که دولت و حقوقی ها بر سر بازار سهام آوردند اصلاحه؟»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس