شهادت - لاله

«سه‌شنبه‌های تکریم» کانون های فرهنگی و هنری مساجد بین اهالی مسجد و اعضای این مرکز فرهنگی و هنری و خانواده شهدا پیوند ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «سه شنبه های تکریم» سنت حسنه ای از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هر سه شنبه از خانواده های شهدا، یادی شده و از آنان دل جویی می شود.

این طرح ملی به همدلی اهالی محله با محوریت مسجد نیز کمک بزرگی می کند و بین مسجد و خانواده شهدا پیوند می سازد و چنین برنامه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است.

حضور مجازی و یا حقیقی بچه های مسجد در بین اعضای خانواده شهدا و بهره گیری از توصیه و منویان آن ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری دغدغه های خانواده شهدا در جامعه می شود

این طرح ملی که با رونمایی از پوستر و آغاز زیبایی و پر انرژی و حضور مسئولان کشوری و استانی همراه بود باید تداوم یابد که این موضوع به نهادینه سازی بیشتر و مساعدت مسئولان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیاز دارد.

پوشش خبری در رسانه ملی و سایر رسانه های ملی و استانی این اتفاق فرهنگی در حوزه ایثار وشهادت و مسجد را پر رنگ تر خواهد کرد و البته فعالان فضای مجازی نیز باید به آن بپردازند.

*طرح «سه شنبه های تکریم» فرصتی برای بهره گیری از فضایل شهدا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح «سه شنبه های تکریم» گفت: در این برنامه فرهنگی ارتباط و پیوند با خانواده شهدا بیشتر می شود و موجب بهره گیری از راهنمایی و هدایت های شهدا خواهد بود.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» افزود: پیوند با شهدا و خانواده های آن ها برای حرکت در مسیر واقعی و حفظ ارزش ها لازم است و این طرح قابلیت اجرایی در بین همه نهادها را دارد.

وی اضافه کرد: هر هفته مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به دیدار یکی از خانواده های شهدا می روند و با آن ها گفتگو می کنند که برخی از این برنامه های مثل دیدار با خانواده شهید حججی به صورت ملی و برخی استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآورشد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید در این برنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان و بچه های مسجد را در سطح شهرها و شهرستان ها همراهی می کنند.

*«سه‌شنبه‌های تکریم» توفیق بزرگ کنار خانواده شهدا بودن را ترویج می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: «سه‌شنبه‌های تکریم» توفیق بزرگ کنار خانواده شهدا بودن و هم نشینی با آن ها را ترویج می دهد.

«مسعود  احمدی نیا» در اولین روزهای پس از انتصاب به عنوان مدیرکل بنیاد شهید اصفهان، با کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» همراه شد و اظهارداشت: شناخت وظیفه خود نسبت به شهدا و عمل به آن لازم است و این طرح به این موضوع کمک می کند.

وی ادامه داد: شهدای برای انقلاب اسلامی جان خود را بخشیده اند و باید در برابر این جان عزیز نقش خود را ایفا کنیم و علاوه بر دلجویی از خانواده های آن ها، به وصیت و توصیه های شهدا عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: خانواده شهدا از مکتب امام حسین(ع) و قیام این امام بزرگ الگو گرفته اند.

*آشنایی نسل جوان با تفکر ازخودگذشتگی  در طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری طرح ملی «سه شنبه های تکریم» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با تفکر ازخودگذشتگی است.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» افزود: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است که به تبع آن برکت و فیض شهدا نیز قسمت ما خواهد شد، تصریح کرد: ائمه جماعات به همراه فعالان فرهنگی مساجد با حضور در منزل شهدای منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، انتشار وصیت نامه و زندگی نامه شهدا به صورت مکتوب و مصور و با عنوان پویش «سه شنبه های تکریم» را از برنامه های آینده این طرح عنوان کرد.

منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس