حرم رضوی در شب میلاد امام رضا(ع)

همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن الحسین(ع) مراسم عزاداری این امام همام در بارگاه امام رضا(ع) برپا شد.

به گزارش مشرق به نقل از آستان نیوز، ظهر امروز همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم الحرام که مصادف با شهادت مظلومانه چهارمین حجت خدا بر روی زمین حضرت امام زین العابدین(ع) است آیین سوگواری شهادت این امام همام در بارگاه قدسی امام هشتم(ع) برگزار شد.

ببینید:

فیلم/ مداحی محمود کریمی برای شهادت امام سجاد(ع)

ویژه برنامه روز شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی ساعتی قبل از اذان ظهر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و با قرائت زیارت ناحیه مقدسه توسط ابوطالب خالق پور، بیان معارف قرآنی توسط حجت الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد رضایی تهرانی با موضوع سیره اخلاقی و عملی امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرد.

امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت سیدالشهدا(ع)

در این مراسم حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان اینکه دوران زمامداری امام سجاد(ع) در تلخ ترین دوره های امامت اتفاق افتاده است، گفت: در طول تاریخ امامت، دوره‌ای را سراغ نداریم که امام معصوم(ع) را سر بریده و سر او را بالای نیزه ببرند، برای امام سجاد(ع) این امر بسیار دردناک و سخت بود اما با وجود همه سختی ها و تلخی‌ها امام زین العابدین(ع)، با درایت توانست تمام موانع را پشت سر بگذارد و با سخنرانی‌های آتشین خود جمع زیادی را متحول کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح امت پیامبر اکرم(ص) هدف قیام امام حسین(ع) بود، افزود: این نسخه در کربلا توسط اباعبدالله(ع) تبیین شد اما پس از آن نیازمند یک ابلاغیه بود و اگر این ابلاغیه به امت نمی‌رسید، هدف اصلی قیام عاشورا تحقق نمی‌یافت.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه همه اهل بیت(ع) نور واحد هستند، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) یکی پس از دیگری تداوم بخش حرکت امامان قبلی خود هستند و تضاد رفتاری در بین آن بزرگواران وجود ندارد چرا که هدف همه آنان دعوت به حق است، بنابراین نهضت حسینی قبل از حسینی بودن حسنی، علوی و محمدی بود و نسبت به ائمه بعد از امام حسین نیز همین طور است.

رضایی تهرانی با اشاره به اینکه مدیریت خوب امام سجاد(ع) عامل تداوم بخشی نهضت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: پس از واقعه عاشورا، اسرا با مدیریت حضرت علی بن حسین(ع) هدف و پیام های نهضت کربلا را به مردم ابلاغ می‌کردند و در هر منزلی که  توقف می‌کردند یک تحول روحی و روانی خاصی در مردم ایجاد می‌شد.

وی افزود: امام سجاد(ع) زنان و کودکان را در دوران اسارت آرام نگه می‌داشت و در طول مسیر کاروان را با نهایت عزت و عظمت مدیریت می‌کرد.

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه امویان با هدف نابودی توحید و نبوت در برابر امام حسین(ع) ایستادند، گفت: دشمنان حضرت سیدالشهدا(ع) خیال می‌کردند با به شهادت رساندن حجت الهی، دین خدا و نبوت پیامبر اکرم(ص) را از بین می‌برند اما مدیریت امام سجاد(ع) همه برنامه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس