داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر یک بازیکن در لیگ‌های داخلی نتواند رفتار خود را کنترل کند، در مسابقات مهم جهانی هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در نشست آنلاین (وبینار) داوران لیگ برتر والیبال مردان که از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه) با حضور حدود ۳۰ داور برگزار شد، افزود: موفقیت‌های امروز والیبال ایران مرهون زحمات تمامی اعضای خانواده والیبال است.

بیشتر بخوانید:

تعلل فدراسیون والیبال و وعده عملی نشده رئیس

وی با بیان این که فرآیند زحمات همه این افراد در نتیجه عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رویدادهای مهم جهان و قاره آسیا دیده خواهد شد، تصریح کرد: فعالیت همه اعضای خانواده والیبال و واحدهای فدراسیون، باعث رشد بازیکنان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌شود تا بهترین‌ها در تیم ملی حضور یابند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که نقش بی‌بدیل داوران در مسابقات، یکی از ارکان اصلی رشد و بالندگی والیبال ایران است، ادامه داد: هر مسابقه میدان رشد، تمرین و آمادگی است و لیگ‌های ملی نیز فرصتی برای تربیت بازیکنان و رشد آنان است. اگر بازیکنان ایرانی در لیگ‌های داخلی با سوت‌های داوران به خوبی تربیت شوند، می‌دانند که در مسابقات مهمی همچون المپیک و قهرمانی جهان، چه رفتاری در زمین داشته باشد.

وی تصریح کرد: استانداردهای المپیک و نحوه مدیریت بازی در مسابقات، اصول بسیار مهمی است و داوران با رعایت آن‌ها و ایجاد شرایط مشابه در لیگ‌های داخلی، می‌توانند در تربیت بازیکنان سهم بزرگی داشته باشند. اگر در لیگ‌ها و مسابقات داخلی به این مسائل توجه نکنیم، بازیکنان ایران در مسابقات مهم جهان دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب سرمربی والیبال بازهم به سرانجام نرسید

داورزنی با اشاره به برخی رفتار بازیکنان ایران در لیگ‌های داخلی که در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان، خطای محرز است، گفت: داوران نباید به دلیل اسم بازیکن و یا جایگاه آن بازیکن در تیم ملی، از این موارد چشم‌پوشی کنند.

وی تاکید کرد: بازیکنان ایران باید بیاموزند که رفتار خود را کنترل کنند و اگر یک بازیکن نتواند در لیگ‌های داخلی رفتار خود را کنترل کند، در مسابقات مهم هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد و عملکرد داوران در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، داورزنی تاکید کرد: داوران وظایف سنگین و مهمی بر عهده دارند و امیدوارم با همکاری دیگر همکاران کمیته داوران فدراسیون والیبال، اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان این که سیاست کلی فدراسیون، رشد و افزایش سطح فنی داوران والیبال کشور است و این موضوع یک برنامه و استراتژی تعریف شده است، گفت: در این زمینه داوران نیز نقش کلیدی دارند و باید بخواهند که رشد کنند؛ اگر بخواهید، دست فدراسیون نیز باز است تا شرایط را فراهم کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس