کد خبر 1113200
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بورس نمایه

 بازار سرمایه کشور که از روز سه شنبه گذشته وارد روند صعودی شده بود، طی معاملات دیروز شاهد رفت و برگشت عجیب سهام و حجم معاملات سنگین بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه همچنان درگیر رفتارهای هیجانی توده وار است و در رسیدن به یک بازار معمولی و متعادل ناکام. اهالی تازه وارد بازار فکر می کنند که سهم ها یا باید صف خرید باشد یا صف فروش! لذا در معاملات دیروز با بروز نشانه های فروش و باز شدن صف های خرید در بخشی از بازار، به سرعت عمده نمادها صف فروش شدند و شاخص کل هم وزن هم منفی شد.

بیشتر بخوانید:

افت ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس در هفته نخست شهریور

البته برخی سهم ها همچنان با حمایت مواجهند و دیروز را هم با صف خرید پشت سر گذاشتند. فولاد و فملی و کاوه و فخوز در کنار نمادهای بانکی و پالایشی ها سهم‌هایی بودند که مثبت یا متعادل بودند. اما بسیاری از سهم‌های کوچک همراه با نمادهای گروه خودرویی با فشار فروش سنگین مواجه شدند. حتی نماد بزرگ شستا هم که تازه واردهای زیادی را طی چند وقت اخیر در زمره سهامداران خود دیده، صف فروش شد. درباره علت رفت و برگشت دیروز بورس، دلیل خاصی جز شرطی شدن بازار و رفتارهای توده وار وجود ندارد. وضعیت بازارهای جهانی مناسب و برخی سهم های بازار هم متعادل هستند.

حتی گزارش های مختلف از فعالان بازار نشان می دهد که مشکل اختلال هسته معاملات هم کاهش یافته و طی معاملات سنگین دیروز همانند قبل دچار مشکل نشده است. در هر حال به نظر نمی‌رسد هیچ یک از اخبار و تحولات بیرونی بر روند امروز بازار تاثیر جدی داشته است. بلکه بیش از همه رفتارهای هیجانی و سرمایه های ترسیده از زیان طی دو ماه اخیر، منجر به نوسانات سنگین در قیمت ها شد.

بررسی ها نشان می دهد بیش از نیمی از سرمایه های حقیقی وارد شده به بورس طی دو ماه اخیر در محدوده زیان هستند و این فشار روانی روی تازه واردها را به شدت افزایش داده  و کار بازار و ناظران را برای برگرداندن تعادل و رهایی از دوگانه صف خرید - صف فروش سخت کرده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    پس بهتر است برای حل مسئله برای اموات درگذشته هم کد بورسی صادر کنید
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    حقوقی میاد در عرض 30 ثانیه سهم رو از کف قیمت میبره سقف یا برعکس کاری که حقیقی با کلی تلاش تو یه هفته نمیتونه انجامش بده اونوقت شما باز دارید تقصیرها رو میندازید گردن حقیقی؟ حقیقی چیکارست اخه؟
    • FR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      ایشان یا خوابند، یا خودشان را به خواب زده اند! اگر خوابند بهتر است بعد از اینکه بیدار شدند پیگیری کنند تا بدانند که هیچکدام از این صف های طویل توسط سهامداران خرد ساخته نمی شوند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس