سپهری

معاون هماهنگ‌کننده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رادارگریزی برای پدافند هوایی ارتش بی‌معناست گفت: هیچ پرنده‌ای جرئت تعرض به ایران را ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح‌نو گفت‌وگویی با امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری‌راد، معاون هماهنگ‌کننده پدافند هوایی ارتش انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید:

امیر صباحی‌فرد: هواپیماهای دشمن چندین بار با سد محکم پدافند هوایی روبرو شدند

تاریخچه و کارکرد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 

- پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدمتی در حدود 102‌سال دارد. این نیرو در پایان جنگ جهانی اول، ابتدا در نیروی زمینی تشکیل و به‌دلیل اهمیت بالا و پیچیده شدن تجهیزات، بعداً به نیروی هوایی منتقل شد.

- پدافند هوایی، اولین یگان صاحب فرماندهی و کنترل در کشور است که کلیه عملیات‌های پدافند در زمان صلح و جنگ را مدیریت و هدایت می‌کند و هر پرنده‌ای که قصد پرواز، ورود و خروج از فضای جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، الزاماً باید توسط پدافند هوایی شناسایی شود.

- حدود پروازهای امروز ما که بین 300 تا هزار مورد است به صورت شبانه‌روزی است، باید در لحظه و با دقت، در داخل فضای کشور و حتی صدها کیلومتر خارج از مرزها توسط مجموعه تیم پدافند هوایی کشور، شناسایی و رصد شود.

متناسب با سرعت تغییر تهدیدات، روزآمد می‌شویم 

- پدافند هوایی چون همواره تجهیزات محور بوده، متناسب با تغییر تهدیدات مجبور به روزآمدی بوده است. اگر سرعت تهدیدات که از نوع هوافضایی هستند، زیاد می‌شده، ما هم باید با همان سرعت، تجهیزات خود را تغییر می‌دادیم.

- وقتی تهدیدات، افزایش برد پیدا می‌کنند، مجبور می‌شویم که دید خود را دورتر و بر برد آشکارسازی خود، اضافه کنیم.

- پدافند هوایی شاخص‌ها و تفاوت‌هایی با دیگر نیروها دارد. تهدیدات در حوزه نیروی زمینی و دریایی به‌گونه‌ای هستند که زمان لازم برای پاسخ و واکنش به آن‌ها وجود دارد اما تهدیدات در پدافند، دارای سرعت بسیار بالایی است بنابراین زمان تصمیم مغزافزارهای پدافند باید بسیار کوتاه باشد که این امر، به قوه متفکر بسیار قوی و تجهیزات به روز نیاز دارد.

پدافند هوایی امروز در لب تکنولوژی روز دنیا قرار دارد

- نیروی پدافند در دوازده سال اخیر و به خصوص از 10‌شهریور سال‌87 که به‌عنوان نیرویی مستقل و تمام عیار از نیروی هوایی ارتش جدا شد، در حوزه تجهیزات، به جهشی فوق‌العاده دست یافته و فناوری تجهیزات آن، امروز در لب تکنولوژی روز دنیا قرار دارد.

برای پدافند هوایی ارتش، هیچ تهدیدی غیر قابل کشف نیست 

- پدافند ارتش خود را برای مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای آماده کرده است. امروز برای پدافند هوایی هیچ هدف و تهدیدی، غیرقابل کشف نیست. رادارگریزی برای پدافند هوایی ارتش بی‌معناست و برد کشف ما به بیش از سه هزار کیلومتر رسیده است. پدافند هوایی صاحب یکی از برترین شبکه‌های امن ارتباطی و فناوری اطلاعات، حداقل در منطقه است و در جنگ الکترونیک و هوافضا نیز حرف برای گفتن دارد.

- بعضی از تجهیزات پدافند ارتش، امروز در سطح دنیا گزارش نشده است. فردا(چهارشنبه) از 27‌دستاورد امسال پدافند هوایی رونمایی خواهیم کرد که دو تا از آن‌ها را به‌طور ویژه و مفصل برای خبرنگاران، تشریح خواهیم کرد.

- پدافند هوایی ایران در حوزه‌های پهپاد، فرماندهی کنترل و شبیه سازها، نه تنها به خودکفایی کامل رسیده، بلکه از کشورهای دوست هم تقاضا دارد. 

هیچ پرنده‌ای جرئت تعرض به ایران را ندارد 

- ما با دو مفهوم یکی تخلف و دیگری تجاوز، سر و کار داریم که کاملاً با یکدیگر، متفاوتند. تجاوز یعنی یک مسیر جنگنده دارای تهدید یا هر شی پرنده‌ای که حامل تهدید است، به‌طور آگاهانه وارد حریم هوایی ایران شود. تا الان هیچ پرنده‌ای از سوی هیچ کشوری، جرئت نکرده به این شکل، کشور را مورد تعرض و تجاوز خود قرار بدهد و هر پرنده‌ای مثل پهپاد که چنین کرده، سریعاً منهدم شده است. 

- اخطارهای هوایی ما به تخلفات غیرعمدی که به برخی مرزهای دریایی یا زمینی ایران نزدیک می‌شوند و بلافاصله اخطار می‌گیرند، شاید روزانه به بالای‌15 تا 20 برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    27 4
    تورو قران خودرو سازی درست کنید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      21 50
      تو چه قدر ساده هستی اینها را ما نساختیم همه وارداتی و کپی است اگر میخواستند هم نمیتوانند سوزن خیاطی بسازیم
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      11 27
      یک میلیارد مثبت
    • NL ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      5 19
      سوزن خیاطی رو خوب گفتی همین ساختید من باور میکنم شما بوک3 هم میتونید بسازید
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      45 11
      مهم نیست. آلبانی نشین ها چی فکر می کنند مهم اینه که کسی وجودش رو نداره تو آسمون. ایران جولان دهد
    • امیر DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      13 66
      خطاب به 12:09، ساده تو هستی که نمی دانی ایران در سایه تحریم های تسلیحاتی به چنین پیشرفت های ارزشمندی در حوزه دفاعی رسیده است . موشک های ساخت ایران مشخصات ویژه ای دارند، بعد تو در اوج بلاهت از کپی بودن و وارداتی بدن حرف می زنی؟!!!! فکر کردی همه مثل خودت بی عرضه هستند؟!!!!هیچ کشوری در دنیا ، حتی کشورهای فراصنعتی ، همه چیز را خودش نمی سازد، چون به صرفه نیست. حالا تو سوزن را مثال می زنی بدبخت؟!!!!!!! واقعاً که مرزهای حماقت را جابجا کردی.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      3 26
      ساده ایم اما بحمد الله نه دیگه به اندازه تو ، از سادگی خیلی خیلی ...
    • علی خدایی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      7 19
      در جواب به 12:9 اولا بسوز تا از حسادتت بمیری دوما بیشعور ذلیل تو عددی نیستی که زر میزنی سوم اینی که میگیم در واقع در میدان عمل بیش از چننننننننندین صد بار ها در میدان بر روی محصولات اربابانت نشضونت داده ایم که یکی از یک شکار هایمان است ام کیو سی گگگلوبال هاوک برو خودتو خشک کن
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      8 1
      ۱۷:۵۹ - والا راست میگه اون سوراخ سوزن را چین میکنه بعد میفرستن تو ایران یعنی شما عرضه یه سوراخ کردن یه سوزن خیاطی را هم ندارین اونوخت دم از ساخت سلاح میزنید.ههههه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      5 14
      تویی که نوشتی ما سوزن خیاطی نمی‌تونیم درست کنیم ، بچه ترکان نیستی معاون روحانی ؟؟ آخه الدنگ خود روس‌ها و چند تا کشور دیگه دارن از ما پهباد و موشک میخرن تو کله ات فرو کن ابر قدرت جدید ظهور کرده اسمش ایرانه قدرتش وصله به قدرت الهیه
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      24 4
      ۱۰:۱۲ از پیام دادنت معلومه بدجوری بهت فشار امده وداری بی ربط وچرت وپرت میگی.خخخخ
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      70 5
      ۱۰:۱۲ - چرا چرت میگی اخه کی روسیه ازشما موشکا وپهباد خرید اونا کاری که برای شما انجام میدن یا موشک بهتون میدن یا قطعه که شمامونتاژ کنید افتاد عزیز دلم!!خخخخ اون سازمان بین الملل هم از روی سیاست تحرم سلاح را برداشت تا شما دودستی ایران را با نفهمی خودتون نابود کنید با خرید سلاح و اینکه دنیا را برعیله شما بشورونه اقا براتون متاسفم که اصلا سیاست ندارین شما مشرقیا
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    17 10
    انشالله که درست باشد
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      12 38
      اگه درست نبود ، الان سقفی بالای سرت نبود که بتونی کامنت بدی البته اگه الان ایران باشی و از جای دیگه دنیا نظر ننویسی
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      10 15
      ۱۱:۲۳ - جناب متوهم این حرفا دیگه خریدار نداره اولا که ما دشمنی نداریم دشمنی هم باشه خود شما به وجود میاد تو منطقه با خرابکاری.لطفا مشرق نظرات چه موافق چه مخالف نشر بده شاید با همین نظرها یه جمع بندی بشه برای نجات کشور و واقعا باید قبول کنید که سیاست های شما باعث نا بودی کل ایران میشه.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      15 25
      12:11 - باشه ، ما متوهم . قبل از حمله صدام هم که خبری نبود یک عده خوش خیال مثل شما میگفتن ارتش میخوایم چکار ، هواپیمای F14 میخوایم چکار. تو این دنیای قانون جنگل یا باید قوی باشی یا باید طبق نظر شما نوکر و ریزه خور یکی دیگه باشی
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      5 2
      وطن فرشی ممنوع یکسری میان میگن خارجی بیچاره موقعی که اینا پهباد های امریکا رو مزدن تو اغو میکردی
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      3 8
      ۱۳:۵۶ عزیزم الان که با عراق خوب داداشی هستید چه دشمنی؟!!!! .خخخخ
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    13 14
    اف ۳۵ و ۲۲ رو دست کم نگیر
    • محمود صارمی نگا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      11 49
      نصف بزدل های که کامنت گذاشتن نمیشه دفاع کرد حتی خدمت سربازی هم نرفتند jg3هم از نزدیک ندیدند گرونی دلار وارز واسه احمق ها ی که روی کارند و گرنه این دلیر مردان نباشند قوا ی مسلحی کشوری نباشد ناموس ایران و ایرانی میشه کنیز جهود اسرائیلی توف به شرف انسان ها ی ترسوی که قوای مسلح کشور شان رو به مسخره گرفتند و توف به شرف کسایی که از خدمات به کشور خود شون زدن ند تا تمسخر دلیر مردان و پهلوانان ایرانی را در هر عرصه ای از بهداشت و درمان تا گذشتن از جان رو به سخره بگیرند و سلامتی هرچی دلیر مرده در این زمان که ایستادن تا سرحد توان
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      25 5
      از ایرانی مسلمانی که با آر پی جی هلیکوپتر بزه ، قدرت به چنگال در آوردن پرنده های کذایی عجیب نیست
    • US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      28 5
      محمود جان برو دوغتو بنوش. تکنولوژی ایران با آمریکا یکی نیست، فلکه رو ببند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    13 0
    کاش تو اقصاد و فرهنگ هم از این جور حرف ها بود.مردم اسفالت نمیشدن
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      8 3
      کدام مردم مگر اهمیت دارند
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      2 3
      کدوم مردم همونایی که این دولت رو سر کار آوردن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      5 6
      مردم خودشون خواستند که به کسی که حرف قشنگ می زد رای بدن، مردم خودشون توافق می خواستند چونکه تنبل هستند و فقط منتظرند که کسی بیاد و کاری بکنه براشون.
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    12 4
    هووووم. اینه. اینه. تمام سامانه های پدافندی ما باید به کلاهکهای اتمی و هیدروژنی مجهز بشن که آسمون دوشمن رو هم به رقص بریک-بندری بکشونن.
    • یک ضد انقلاب IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      6 4
      موافق ارتش و سپاه هستم یرای دفاع از ایران
  • عباس IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 6
    باسلام درودبرشرفتان درست کردن هواپیمای جنگی کاربزرگی است انشاالله درآینده بهترکاملترمجهزترخواهدشدبه کوری چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    7 3
    پرنده‌ ها بخشی از دستگاه تهاجمی هستند هر وقت جنگی در گرفت و پرنده‌ ای به ایران تعرض را نکرد می شود گفت "هیچ پرنده‌ای جرئت تعرض به ایران را ندارد"
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      4 5
      قبل از جنگ ، هر متجاوزی نیازمند شاسایی است ، ایران اسلامی اجازه سرک کشیدن داده تا جرات و امکان جنگ باشد ؟ اگر ماهواره کفایت می کرد ، آن همه پهباد رو هدر می دادند که دو قلمش آرکیو ۱۷۰ و گلوبال هاوگ هستند ؟ جاسوسان میدانیشون که برخیش در پوشش محیط زیستی آمدند و گرفتار شدند . الله أکبر و له الحمد و منه النصر .
  • علی خدایی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 4
    خدا قوت همیشه به ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و امنیتی اطلاعاتی برادران بزرگ مردان شجاع دلیر شیران ایران اسلامی ما افتخار میکنیم که قهرمانان داریم از کشور ملت ایران دفاع میکنید و همیشه هم پیشرفت میکنیم خدا یار و حافظ شما ها باشد و جا دارد از همه شهیدان و جانبازان عزیز هم تشکر کنیم
  • علی خدایی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 4
    باید همیشه تجهیزات در هر قابلیت و ویژگی ها بسازیم که برای هر ارتفاع که لایه به لایه های آسمان محافظت شده باشد هم راداری و هم موشکی
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 3
    رادارگریزی برای پدافند هوایی ارتش بی‌معناست؟؟؟؟ یعنی بشقاپ پرنده ها و فضایی ها رو هم رصد می کنید پ چرا هیچی ازشون نمیگید یه فیلم بذارید حال کنیم
    • مجتبی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      4 5
      فناوری فضایی ایران فوق پیشرفته است بشقاب پرنده های فضایی به زمین نزدیک نمی شوند چون توسط بشقاب پرنده های ایران رسد می شوند. عصر هواگردهای بالدار امریکایی به سر آمده است. پهبادهای زحل ایران تمامی زمین را می توانند کنترل کنند.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 4
      بشقاب پرنده و موجودات فضایی دروغی که امریکایی ها پخش کردند تا مردم دنیا هواپیماهای جاسوسی و پهبادهای امریکایی را بشقاب پرنده فرض کنند. فیل ها سینمایی و...همه عملیات روانی بیش نبود و نیست
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 2
    رادارگریزی برای پدافند هوایی ارتش بی‌معناست؟؟؟؟ یعنی بشقاپ پرنده ها و فضایی ها رو هم رصد می کنید پ چرا هیچی ازشون نمیگید یه فیلم بذارید حال کنیم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 5
    هیچ پرنده نمیتواند از اسمان ایران عبور کند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 6
    درودبرارتش وسپاه یدواحد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 6
    دمتان گرم . آلبانی نشینان آب رو بریزید ....
  • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 4
    اگر پدافند هوایی ما قوی وپیشرفته نبود مطمئن باشید پهپادهای امریکایی از بالا سرمون رزه میرفتن از خود امریکایی ها بپرسید چند تا از پهپادهاشون در ایران سرنگون شده فکر کنم خودشون هم نمی دونن.
  • قاسم IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 1
    پس چه جوری به تاسیسات نطنز حمله کردند.لطفا توضیح بدهید.اینها ادعا میکنند حمله پهبادی بوده.
    • سعید DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      4 4
      اونا غلط کردند که ادعا کردند، حادثه نطنز یک خرابکاری داخلی بوده، اصلاً حمله هوایی در کار نبوده، اگر حمله هوایی بود ، به جای حمله به یک سوله نیمه کاره، به مرکز اصلی غنی سازی حمله می کردند تا در کار غنی سازی اختلال ایجاد کنند. چرا هر مزخرفی که دشمن می گوید را راحت باور می کنی؟!!! مگر ایران پیشرفته ترین پهپاد آمریکا یعنی گلوبال هاوک را منهدم نکرد؟!!!!!! بعد تو می گی حمله پهپادی به نطنز؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • علی اصغر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      4 4
      به تاسیسات نفوزی ها حمله کردن وگرنه وقتی پایگاهشونو تو عراق زدیم امدن بزنند ولی دونستن که حتی یک جنگنده F۳۵ هم نمیتونه برگرده واسه همین بی خیال شدن به قدرت خودمون بنازیم که دشمنو کور کرده انشالله
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      2 4
      هوایی بودن قویا رد شد و البته گفتند در آینده مناسب توضیح می دهند .
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 1
      ۱۸:۰۳ - اره بدبخت خودت را راضی کن باشه تو راست میگی خرابکاری داخلی بود تو از هیچ چیزی خبر نداری
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 2
      ۱۸:۰۳ حالا چرا تعجب کردی میخوای خریت خودتا به بقیه سابت کنی.هههه
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • کارشناس ارشد مسائل نظامی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 2
    اگر آواکس داشته باشیم بردمون تا خود کره مریخم میره الحق که آواکس اوجب واجباته.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 2
    برای خنثی کردن نیروی دفاعی ایران انواع هزینه تبلیغاتی را دول متخاصم میکنند. اگر اینقدر این نیرو کوچک بود که به هدفشان رسیده بودند. افکار مردم داخل و خارج را بر می گدردانند و انواع تحریم را بکار می بندند. شعار نیروی دریایی امریکا میگه " نیرویی را که نمی توانی شکست بدی به ان ملحق شو"
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 4
    خدا نگهدارتان باشد سلامت خوش باشید انشاالهرمسولین هم بفکر درآمد شما باشند که شرمنده خانواده نشوید خداوند برکت و رحمت بر شماها عطا فرمایند
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • سیاوش تاجیک PL ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 7
    باسلام باعنایت به حمله امریکا به عراق که نخست حمله گسترده ای ازطریق هوایی و سپس زمینی صورت گرفت پدافندهوایی رابایدچنان قوی و بروزنمود که پیشرفته ترین هواپیماها هم جرائت ورودبه خاک عزیزمان رادرمخیله ناپاکشان راه ندهد.
  • حمیدرضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    سلام خداقوت به فرماندهی وپرسنل زحمت کش پدافند هوایی ارتش که بابیداری و دقت وزحمت در کل کشورعزیزمان وجاهای صعب العبور و بدی اب وهوا تلاش میکنند تاامنیت اسمان کشورمان امن باشد وامنیت رامدیون عزیزان هستیم که باپایین ترین حقوق ومزایا که نشانه علاقه به ایران ومردم عزیزمان میباشد ممنون پدافند
  • حمیدرضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 3
    سلام بنده از نزدیک مشاهده کرده ام پرسنل فنی پدافند را دست کم نگیرید هرکدام برای خود استوره واستادی هستند باقابلیتهای بالا وبایدافتخارکرد به عزیزان پدافندارتش خداراشکر دیگه بزن در روتمام شده وکشوری جرات ورودبه اسمان ایران راندارد بدون اجازه ومثبت بیندیشید وافتخارکنید به جوانان ارتش وسپاه وتحریم امریکا ازترس جوانان ایرانی است ودرود به پدافند همیشه بیدار ارتش ایران
  • ایران IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    درود بر دلاور مردان ارتش و سپاه واقعا دست مریزاد ایران باید اینقدر قوی باشه که هیچ کشوری جرات قلدری کردن براش نداشته باشه و اینکه باید پوزه یک کشور جنایتکاری مثل ترکیه حرومزادهای تخم مغول به زمین مالیده بشه تا توهم میراث ننگین عثمانی رو از یاد ببرن یعنی باید مثل روسیه که عردوغان رو به بدترین شکل ممکن تحقیرش کردن تحقیر بشن چون زیادی از اندازه خودشون دارن پاچه همه رو میگیرن
  • کورش SE ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 3
    افتخار ایران وطنم .به شما افتخار میکنم
  • FI ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 1
    نطنز بدون شرح
  • ابراهیم IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 2
    خوبست انسان اول انچه راکه برای حفظ امنیتش لازم است بسازد و اولویت قرار دهد بعد سوزن خیاطی و غیره را
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 0
    بله بله من نمی دونم‌چطور هواپیما میاد روی تهران و نمی بینن و کارش رو انجام میده تعجب آورست
  • عالم بهرامزهی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 2
    درودبرجوانان کم ادعای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    بعضی ها که معلوم نیست مردهستند یازن دائم صحبت ازبی غیرتی خودشون میکنند میخام بگم اگه مااین ادوات جنگی رانداشتیم امریکا مثل افغانستان ویک سری کشوردیگه الان ماراهم اواره کرده بودحتما بایدگردنمون زیرچکمه اجنوی خردیشدتابفهمیم دشمن غارتگره
  • امیر DE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 131
    خطاب به 8:08، آی کیو، انگار حالت خوب نیست، سوراخ کردن سوزن چه ربطی به ساختن یا نساختن سلاح داره؟!!! همون چین را که مثال زدی، صادرات سوزن و سوراخ کردنش را برای کشورهای دیگر هم انجام می دهدف چین کارگز ارزان داردف این کارها واسش صرفه داره، واقعاً باید به خودت گفت هههه که در اظهارنظرت، ذره ای از مغزت کمک نمی گیری. برو چهار تا مقاله خارجی در مورد موشک های ساخت ایران در گوگل اسکولار سرچ کن تا بفهمی که موشک های ایرانی با ویژگی های خاص خود بومی هستند یا نه. در ضمن مگر وزارت دفاع مسئول ساخت سوزن خیاطی بوده که از پسش بربیاد یا نیاد که تو مثال می زنی دانشمند؟!!! برو یقه وزارت صمت را بگیر که چرا ما در کشور سوزن خیاطی را وارد می کنیم.شوروی هم پیشرفته ترین موشک ها را می ساخت، ولی ساده ترین لوازم مصرفی را وارد می کرد، الان هم روسیه بسیاری از لوازم مصرفی را وارد می کنه.کمی بیشتر از مغزت استفاده کن تا دیگه مسائل را با هم قاطی نکنی. البته شاید جزء پوشکی های بدبخت ساکن آلبانی هستی که فاقد مغزند ، در این صورت راحت باش، لازم نیست کاری بکنی.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    ارتش چاخان نگه کی بگه
  • محمدرضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    خودرو سازی دست دولت غربگراست . و موشکها قدرتمند دست ساز نیروهای جوان این کشور است که با وجود شدید ترین تحریم ها به خود باوری رسیده و از سیم خاردار وارداتی به موشک های ماهواره بر و ... رسیدند . دولت غربگرا هم جز تحقیر جوانان و تحقیر شدن توسط امریکار کاری بلد نیست . پس این کجا و آن کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس