کد خبر 1112632
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
کشتی نباید دغدغه مالی داشته باشد/ نگاه مسئولان المپیکی باشد

رئیس سابق فدراسیون کشتی معتقد است مهمترین مساله در زمان باقیمانده تا بازیهای المپیک، مرتفع شدن مسایل و مشکلات مالی و حمایت لازم از این رشته پرافتخار است.

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر مشکلات مالی و لزوم حمایت‌های همه جانبه از کشتی برای درخشش در المپیک با واکنش های مختلفی روبرو شده است.

در همین راستا محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی با ابراز نگرانی از عدم حمایت مالی از این رشته مدال‌آور المپیکی گفت: همانطور که مردم و مسئولان ورزش از کشتی انتظار مدال آوری و کسب افتخار در میادین جهانی و المپیک را دارند، باید حمایت های کافی هم از این رشته صورت گیرد. طبیعتا فدراسیون کشتی برنامه های زیادی را تدوین کرده که یا در حال اجراست یا بزودی باید اجرایی شود، اما این موضوع نیاز به حمایت‌های مالی دارد.

بیشتر بخوانید:

بنا: در المپیک شاهد اتفاقات عجیبی خواهیم بود

وی تصریح کرد: سال آینده باید در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی المپیک شرکت کنیم. بدیهی است کشتی نباید در این مقطع زمانی دغدغه مالی داشته باشد و به جای تمرکز روی اهداف و برنامه های آماده سازی خود، مدام به مشکلات مالی بیاندیشد. به نظر من اگر حمایت‌های دولتی از کشتی سخت و دشوار است، متولیان ورزش باید تدبیری بیاندیشند تا بتوان این مشکلات مالی را با حمایت اسپانسرهای مختلف برطرف ساخت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در پایان افزود: نگاه متولیان ورزش کشورمان به کشتی، باید نگاه المپیکی باشد و برنامه های فدراسیون را حمایت کنند. در غیر اینصورت کسب مدال و افتخار در این میدان بزرگ، بسیار سخت و دست نیافتنی خواهد شد. به زبان ساده تر باید گفت که اگر الز کشتی مدال المپیک می خواهند باید این رشته را از همه نظر از جمله مسایل مالی، حمایت کنند.

چندی پیش اظهارات علیرضا دبیر در خصوص بودجه فدراسیون کشتی با واکنش علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش مواجه شد.بطوریکه این مقام مسئول معتقد بوداظهارات رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر آن ۹ میلیاردی که مطرح شده، درست نیست و بودجه کشتی در سال جاری مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.علی نژاد صراحتا اعلام کرد ۱۲.۸ میلیارد از این مبلغ از کمک‌های وزارت ورزش و ۱۰ میلیارد دیگر هم در بودجه در نظر گرفته شده، اما بحث ۹ میلیارد مذکور همچنان نامشخص است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس