کد خبر 1112531
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
عزاداری عاشورای حسینی در سلطنت عمان

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور دیپلمات‌ها و مسئولان نهادهای ایرانی مقیم در مسقط برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در  مسقط برگزار شد.

در این مراسم که به دلیل شرایط کرونایی در کشور عمان و محدودیت‌های برگزاری تجمع تنها با حضور علی نجفی خوشرودی سفیر، دیپلمات‌ها و مسئولان نهادهای ایرانی مقیم برپا شد، عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان، سینه زنی و عزاداری کردند.

نویسنده عمانی: پرچم نهضت امام حسین(ع) تا روز قیامت در اهتزاز خواهد ماند

عزاداران پس از مراسم سوگ و ماتم، به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مشکوری با روایت بخش‌هایی از حوادث روز عاشورا، به یاد شهدای کربلا و رشادت‌هایشان روضه خوانی کرده و در باره ابعاد قیام امام حسین (ع) سخنرانی کردند.

در ادامه علی بهادری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و روضه خوانی پرداخت و سینه زنی و دعا بخش پایانی این مراسم بود.

در کشور عمان همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت مساجد و اماکن مذهبی ممنوع است و برگزاری مراسم‌های عزاداری از طریق فضای مجازی به صورت زنده ادامه دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ثابتی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 1
    برگزاری هر نوع مراسم در محل نمایندگی (سفارت) اعم از جشن روز ملی مانند سالگرد پیروزی انقلاب و یا عزاداریها بمناسبتهای مختلف ، به هیچ عنوان به دولت و یا نوع حکومت دولت (محل استقرار سفارت و یا نمایندگی ) ربطی ندارد ، مگر مواردی که جز تعهدات دیپلماتیک فی مابین است.. .. بنابراین تیتر خبر که در ان از سلطنت عمان استفاده کردید ، ندارد...‌بگذریم که حکومت سلطنتی عمان ، یکی از مقبولترین دولتهای منطقه خلیج فارس بوده و همواره از اشتهار بالایی در ایجاد صلح و ثبات منطقه ، نقش کلیدی را ایفا کرده...‌ خداوند روح سلطان قابوس ، پادشاه فقید و مغفور ان کشور را با اولیا الله محشور گرداند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس