کد خبر 1112250
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کرونا نمایه آمریکا

بنابر نظرسنجی انجام شده از مردم ۱۴ اقتصاد بزرگ جهان، دولت ‌های آمریکا و انگلیس ضعیف‌ترین سطح عملکرد در مقابله با کرونا را از نگاه مردمشان به ثبت رساندند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد آمریکا و انگلیس در مقابله با همه‌گیری کرونا ضعیف عمل کردند. تنها ۴۶ درصد بریتانیایی‌ها و ۴۷ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که دولتشان به خوبی از پس همه‌گیری کرونا برآمده که بسیار کمتر از کشورهایی مثل دانمارک است که ۹۵ درصد مردمش معتقدند دولتشان عملکرد خوبی در مواجه با کرونا داشته است.

بیشتر بخوانید:

دو کشور با بدترین عملکرد در مقابله با کرونا را بشناسید

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، این دو کشور، تنها کشورهایی هستند که مردمشان پایین‌ترین میزان رضایت از عملکرد دولت خود را ابراز کردند.

در ارتباط با مسئله ایجاد اتحاد بیشتر در بین مردم بعد از همه‌گیری کرونا هم تنها ۱۸ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که کشورشان بعد از همه‌گیری نسبت به قبل یکپارچه‌تر شده که با این حساب آمریکا در بین کشورهایی که در آن‌ها این نظرسنجی انجام شده بود، در جایگاه آخر قرار گرفت. بعد از آمریکا، آلمان و فرانسه، دو کشوری بودند که در این ارتباط پایین‌ترین رتبه را کسب کردند. در این دو کشور ۳۹ درصد مردم معتقد بودند که کشورشان بعد از کرونا متحدتر شده است.

ایالات متحده همچنان از نظر تعداد مبتلا به کرونا و قربانی درگیرترین کشور است و تعداد مبتلایان آن تقریباً ۶ میلیون نفر است. تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر هم بر اثر این بیماری در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. این ارقام به ترتیب برابر یک چهارم و یک پنجم مجموع مبتلایان و قربانیان جهانی است.

این نظرسنجی را مرکز تحقیقات پیو با شرکت ۱۴ هزار ۲۷۶ بزرگسال از ۱۴ کشور پیشرفته اقتصادی جهان از طریق تلفن بین ۱۰ جون تا ۳ آگوست انجام داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس