کد خبر 1112234
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
اتحادیه اروپا آمریکا

چند کشور غربی در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن مقامات بلاروس به عدم رعایت موازین حقوق بشر، از مقامات این کشور خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی در این خصوص عمل کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا، انگلیس، سوئیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ضمن متهم کردن مقامات بلاروس به عدم رعایت موازین حقوق بشر، از مقامات این کشور خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی خود در این خصوص عمل کنند. 

بیشتر بخوانید:

‌اروپا ۲۰ نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد

به نوشته‌ خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ مشترک این کشورها آمده است: «ما از مقامات بلاروس می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر و دموکراسی اساسی احترام بگذارند

بیشتر بخوانید:

ماکرون دخالت روسیه در بلاروس را بدترین اتفاق دانست

توضیح پوتین درباره توطئه آمریکا در بلاروس

این کشورها همچنین در بیانیه خود خواستار تحقیق درباره آنچه به ادعای آنها جرائم و سوءرفتارهای احتمالی صورت گرفته در جریان اعتراضات بلاروس خوانده شده، شدند. 

بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس و اعلام رسمی پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور، موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله مینسک، پایتخت این کشور به راه افتاد. 

بیشتر بخوانید:

واکنش بورل به نتایج انتخابات بلاروس

اکثر این اعتراضات به درخواست «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و رهبران مخالفان فعلی بلاروس برپا شده‌اند، اعتراضاتی که به خشونت هم کشیده شد و ۳ کشته بر جا گذاشت.

تاکنون بسیاری از کشورهای غربی تلاش کرده‌اند با دخالت در امور داخلی بلاروس، دولت این کشور را به عدم رعایت حقوق بشر متهم کنند.

این در حالی است که لوکاشنکو، آمریکا را عامل پشت پرده ناآرامی‌های کشورش دانسته و ضمن رد پیشنهاد همتای فرانسوی برای میانجیگری جهت مذاکره بین دولت و مخالفان به او توصیه کرد با جنبش «جلیقه زردها» گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس