کد خبر 1112019
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
پنتاگون رسما مدعی آغاز کاهش تعداد نیروهای آمریکا در عراق شد

وزارت دفاع آمریکا رسما مدعی شده که آغاز فرآیند کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شد.

به گزارش مشرق، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز»، رسما ادعا کرده که با هماهنگی بغداد، فرآیند مربوط به کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: «پس از پیشرفت حاصل شده در جنگ با داعش، حضور خود را در عراق کاهش خواهیم داد».

جسیکا مک نالتی تاکید کرد که «عقب نشینی جزئی در حالی صورت گرفته که تجهیزات و امکانات نظامی عراق برای مقابله با داعش پیشرفته است».

دیروز نیز نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در پنتاگون مدعی شد که آمریکا قصد دارد حدود یک‌سوم از نظامیان خود در عراق را از این کشور خارج کند.

این منابع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که با خروج یک‌سوم از نیروهای آمریکایی از عراق، تعداد نظامیان این کشور در خاک عراق  از 5200 نفر کنونی به 3500 نفر کاهش خواهد یافت.

یک مقام آمریکایی در گفتگو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده است که هدف دونالد ترامپ از خارج کردن بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق این است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر (اواسط آبان‌ماه) برگزار خواهد، به وعده‌ای که در انتخابات گذشته داده بود (بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاورمیانه) عمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس