کد خبر 1111989
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
اهدای عضو

اهدای اعضای بدن مرحوم حسین اصغری بیمار مرگ مغزی ۴۸ ساله که اوایل ماه گذشته دچار سانحه سقوط از ارتفاع حین کار شد، به بیماران نیازمند زیادی جان دوباره بخشید.

به گزارش مشرق، اهدای عضو سنت بسیار پسندیده و نیکویی است که انسان پس از مرگ هم می‌تواند مؤثر باشد و با رفتن خود به افراد زیادی از بیماران نیازمند و چشم به راه جامعه جان دوباره دهد.

بیشتر بخوانید:

۲۵ هزار ایرانی در انتظار دریافت عضو

خوشبختانه اهدای عضو طی سال‌های گذشته تاکنون در کشورمان ایران رشد خوبی داشته و بسیاری از بیماران مرگ مغزی با اعلام رضایت حین حیات یا با رضایت خانواده پس از مرگ برای اهدا مهیا می‌شوند.

مرحوم حسین اصغری متولد سال ۱۳۵۱ با ۴۸ سال سن اوایل ماه گذشته دچار سانحه سقوط از ارتفاع حین جوشکاری ساختمان شده و بلافاصله به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شد.

بیمار ترومای سر و گردن اهل روستای انبارده بخش چمستان شهرستان نور پس از ۲۵ روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ۱۷ شهریور پیشرفت علایم حیاتی و ضریب هوشی نداشت و پس از ویزیت‌های متعدد پزشکان متخصص مرگ مغزی بیمار اعلام شد.

پس از اعلام مرگ مغزی تلاش‌ها برای رضایت خانواده مرحوم اصغری جهت اهدای اعضای بدن این بیمار و پیوند به بیماران چشم‌انتظار نتیجه مثبت داد و پیکر بیمار مرگ مغزی طی روزهای گذشته به مرکز پیوند اعضای تهران منتقل شد.

با توجه به اینکه مرحوم حسین اصغری زندگی سالمی داشت و از وضعیت جسمی نورمال برخوردار بود پزشکان احتمال دادند حدود ۵۰ عضو از اعضای بدن این فرد را جهت انتقال به بیماران چشم انتظار و نیازمند اهدا کنند.

بیمار مرگ مغزی مرحوم حسین اصغری دارای دو فرزند، پسر ۱۳ ساله و دختر ۱۱ ساله بوده و پیکرش طی روز گذشته همزمان با ایام محرم‌الحرام در آرامگاه روستای انبارده شهرستان نور در خاک آرام گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    11 0
    روحش شاد و یادش گرامی باد/ و درود بر خانواده محترمش با روح بزرگ و فداکارشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس