تابلوی عاشورا نمایه

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شهادت را هزینه ایمان ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: زیارت عاشورا دارای آثار فردی و اجتماعی است و باید در معنای آن تأمل کرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله رضا رمضانی امروز (جمعه) در جمع عزاداران حسینی شهر رشت شهادت را هزینه ایمان ائمه معصومین عنوان و اظهار کرد: انسان‌ها همیشه به دنبال رسیدن به معرفت هستند.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توانیم ادعا کنیم که عزادار «سید الشهدا (ع)» هستیم؟

وی به آثار فردی و اجتماعی قرائت زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: بیش از هزار سال است که این زیارت قرائت می‌شود آثار نیز مشخص است مؤمنان علاوه بر خواندن خود زیارت عاشورا باید در معنای آن نیز تأمل کنند.

بیشتر بخوانید:

فلسفه عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) چیست؟

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با تأکید بر ضرورت داشتن ارتباط معرفتی و قلبی با امام زمان (عج)، افزود: به عنوان شیعه به وجود منجی اعتقاد داریم در موضوع انتظار دو مفهوم علم و آگاهی و شوق حائز اهمیت است فرد منتظر باید دارای علم و آگاهی و از سوی دیگر نیز شوق دیدار باشد.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا نیز به موضوع انتظار اشاره شده است، گفت: انتظار در عمل خود را به نمایش می‌گذارد.

آیت الله رمضانی همچنین به موضوع خونخواهی در زیارت عاشورا نیز اشاره و تأکید کرد: در این زمینه بحث‌ها و مباحث زیادی بیان شده اما آنچه که حائز اهمیت است این بوده که خونخواهی به معنای برخورد با جریان ظلم ایستاده در مقابل پیامبر است.

وی با بیان اینکه موضوع خونخواهی منافاتی با صلح و سازش و رحمت ندارد، افزود: صلح باید با عدل آمیخته باشد نباید تصور کنیم می‌توانیم با کافر و مشرکی که عقایدی مخالف ما دارند صلح کنیم این خلاف مبانی دینی است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر ایستادگی در مقابل تفکر انحرافی، گفت: متأسفانه امروز شاهد برخی تفکرات انحرافی در زمینه بردگی و بندگی مدرن هستیم که باید با آن مقابله کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    شهادت هزینه ایمان نیست، پاداش ایمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس