کد خبر 1111817
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
قصه دنباله دار جانفشانی پلیس/ مأمور فداکار کلانتری قلهک شهید شد

مأمور کلانتری قلهک که برای نجات جان متشاکی و ممانعت از خودسوزی وی خود را به خطر انداخته و دچار سوختگی 60درصدی شده بود شب گذشته به خیل شهدا پیوست.

به گزارش مشرق، قصه ایثار و جوانمردی و فداکاری مأموران پلیس انگار پایانی ندارد؛ چه اینجا در دل پایتخت و چه آنجا کمی دورتر در نقطه صفر مرزی در درگیری با اشرار و تروریست‌ها.

روایت از جان گذشتگی پلیس حرف امروز و دیروز نیست؛ روایت ثانیه‌ها، ساعت‌ها و روزهایی است که می‌آیند و می‌روند.

بیشتر بخوانید:

خون سبز پوشان در رگ‌های بیماران کرونایی +عکس

 و در این بین رشادت مأموران پلیس پیشگیری پایتخت؛ قصه انسانیت آدم هایی است که روز و شب نشناخته و برای تأمین امنیت و آرامش و آسایش مردم از هیچ تلاش و ایثاری فروگذار نیستند؛ چه در درگیری با اراذل و اوباش و سارقان و زورگیران چه نجات جان متشاکی! 

شهید چهارشنبه سوری; شهید جوان دلاور

ستوان دوم هادی جوان‌دلاور به شهید چهارشنبه سوری شناخته می شود چراکه با گزارشی در شب چهارشنبه سوری مبنی بر ایجاد مزاحمت توسط چند فرد شرور در اتوبان نواب به محل اعزام شده و با اصابت نارنجکی که اراذل به سمتش پرت می کنند به شهادت می رسد.

شهید جوان دلاور بعد از گزارش مردم به محل اعلامی می رود و شروع به صحبت و تذکر به افراد می شود اما در این بین یکی از اراذل با پرتاب نارنجک دستی به سمتش، وی را از ناحیه سر مصدوم کرده و متواری می‌شود.

اگر چه ضارب بعد از 48 ساعت بازداشت می‌شود اما ستوان دوم جوان دلاور بعد از 2ماه که در کما بود به شهادت می‌رسد.

 شهدای پاسداران تهران

 یا شهدای دراویش را یادتان است،‌ دراویش گنابادی را می گویم ;همان‌هایی که در دل گران‌ترین خیابان پایتخت مغز سه جوان 20 ساله را کف آسفالت خیابان پخش کردند.

شهید «رضا امامی»، «محمدعلی بایرامی» و «رضا مرادی علمدار» ماموران پلیس تهران در آشوبی که توسط دراویش گنابادی در منطقه پاسداران تهران به وقوع پیوست توسط اتوبوس دیوانه زیر گرفته و به شهادت می رسند.

 شهادت مامور پلیس در عملیات تعقیب و گریز سارقان

 همین چند وقت پیش استوار دوم میلاد خسروی از مأموران کلانتری 134 شهرک قدس در عملیات تعقیب و گریز سارقان منزل با اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهید خسروی؛ 26 ساله، مجرد و تک فرزند خانواده بود، این شهید شجاع، انقلابی و فداکار نقش زیادی در تأمین امنیت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرائم و همچنین دستگیری سارقان در محدوده استحفاظی خود داشت.

 شهادت مامور گروه ضربت پلیس پیشگیری

درست یک هفته پیش هم  حامد ضابط از مأموران گروهان ضربت سرکلانتری چهارم به شهادت رسید. 

وی در قالب گشت موتوری ضربت سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری پایتخت به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و به آن دستور ایست می دهد که راننده پراید بی توجه به دستور مأموران پلیس از محل متواری می شود.

در ادامه تعقیب و گریز صورت گرفته راننده پراید که پشت چراغ قرمز گیر کرده بود و راه فرار نداشت در اقدامی به صورت دنده عقب به  سمت موتور سیکلت حرکت کرده و راکب و سرنشین موتور سیکلت را زیر گرفت  که در پی این حادثه راکب و سرنشین موتور سیکلت  (گروهبان یکم حامد ضابط و ستوان یکم محسن حسینی ) مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.

در این حادثه گروهبان یکم حامد ضابط به شهادت رسیده و ستوان یکم محسن حسینی در بیمارستان تحت درمان است.

گفتنی است راننده پراید که دارای سوابق متعدد ارتکاب سرقت است توسط گروه ضربت سرکلانتری چهارم دستگیر شده و تحقیقات ادامه دارد.

 مأمور کلانتری قلهک آسمانی شد

و حالا این بار در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی باز پلیس پیشگیری پایتخت عزادار شده است.

این بار با مأموری که در صحنه ابلاغ حکم جانفشانی کرد و خواست تا مانع از خودسوزی متشاکی شود که در نهایت خود نیز شب گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام خبر جانفشانی مامور کلانتری قلهک سر صحنه ماموریت برای نجات جان متشاکی اظهار داشت:  یکی از مأموران کلانتری قلهک برای اجرای ابلاغ قضایی و حکم خلع ید به همراه نماینده دادستان و دادورز به آدرس مشخصی در خیابان شریعتی_ یخچال مراجعه می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: آدرس فوق خانه ای متعلق به یک خانم بود اما همسرشان در آنجا ساکن بودند و خانم طبق قانون حکم خلع ید را از مراجع قضایی گرفته بود.

وی گفت: هنگامی که مامور به همراه نماینده دادگستری به آدرس فوق می روند همسر خانم وانمود می کند همه چیز را پذیرفته و بعد نماینده قانونی دادگستری مشغول تنظیم صورتجلسه می شود که در این حین همسر خانم وارد آشپزخانه شده و یک قوطی وایتکس را که محتوی تینر بود روی خودش ریخته و بعد چوب کبریت را روشن می کند تا خودش را آتش بزند اما خوشبختانه مامور کلانتری که حواسش به آقا بود سریع کبریت روشن را با دست از مرد گرفته  و خاموش کرده و وی را بلند می کند و به راهرو می برد تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.

سردار ظهیری ادامه داد: آقایی که روی خودش تینر ریخته بود اظهار می کند که دارد می سوزد; بلافاصله مامور کلانتری وارد آشپزخانه شده و یک پارچ را از  آب  پر کرده و می برد تا روی صورت مرد ریخته تا از شدت سوزش صورتش کم کند غافل از اینکه این مرد در جیبش فندک داشته و با روشن کردن فندک خود را آتش می زند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مامور جان برکف پلیس وقتی با این صحنه مواجه می‌شود پارچ آب را روی صورت مرد ریخته و دوباره او را بغل کرده و از پله ها پایین می آورد تا وارد حیاط کند و از سوختن بیشتر آن جلوگیری کند غافل از اینکه لباس خودش هم آغشته به تینر شده و شعله ور می شود.

وی افزود: همسایگان, نماینده دادستانی و پسر 22 ساله مرد که در صحنه حضور داشتند با مشاهده این صحنه بلافاصله شیلنگ ‌آب را باز کرده و روی این دو نفر ریخته و آتش را خاموش می کنند.

سردار ظهیری افزود: با حضور عوامل اورژانس و آتش نشانی در نهایت این دو نفر به بیمارستان منتقل می شوند که همسر خانم به علت شدت جراحات وارده جان می سپارد.

سردار ظهیری اعلام کرد: "ستوان دوم پرویز کرمپور" مامور جان برکف کلانتری قلهک در این حادثه از ناحیه صورت, سینه , دست  و ... دچار سوختگی 60 درصدی درجه 3 شده و در بخش آی سیو بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری به فداکاری و از جان گذشتگی مامور کلانتری قلهک اشاره و خاطرنشان کرد: ستوان دوم کرم پور برای حفظ جان متشاکی خود را به خطر انداخت و دچار سوختگی شد.

                      ***

و حالا شب گذشته خبر آسمانی شدن ستوان پرویز کرمپور مخابره شد;  فردی که از همسر و دو فرزندش گذشت تا جانی را نجات دهد.روحش شاد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    134 9
    در ارامش باشی. من به احترام شما از جا بلند می شم.
    • TR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      22 46
      لابد اعتقاد به فاتحه خواندن نداری. از جا بلند شدن چه سودی برای آن شخص دارد؟
    • ماریه IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 1
      راهت ادامه دارد ای شهید
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    101 2
    کاش دادسراها و دادگاه ها با دادن حکم های بازدارنده به سارقین و اراذل و اوباش و موادفروشان زحمات این مامورین رو قدر میدونستن
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    41 3
    خدایش بیامرزد و به خانواده اش صبر جمیل عنایت کند. باید آموزش های قوی تری ببینند تا در لحظات بحرانی بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. آن شاء الله.
  • سید IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    36 4
    روحش شاد کاش همه پرسنل ناجا از راهور گرفته تا آگاهی و مرزبانی و مواد مخدر و قضاییه مثل این مرد با غیرت و شرافت بودن .من به شما انسان بزرگ افتخار میکنم .تو شهیدی .
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    35 3
    روحش شاد خدابه خانواده محترمشان صبر عنایت فرماید ملت ايران شرمنده شما عزیزان است
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    38 8
    یکی رفت جهنم و دیگری بهشت عاقبت ما حاصل انتخاب های ماست ... خوش به سعادت شهید سعادتمند و خدا به قلب والدین و همسر و فرزندان و بستگانش صبر بده
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    11 10
    دیگه باید با تانک تو خیابونا وایستن
  • خدابنده لو IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    27 4
    آسمانی شدن شمارابه خانواده محترم مقام معظم رهبری تبریک وتسلیت می گویم روح شماباامام حسین محشورباد
  • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    23 3
    روحت شاد بزرگمرد
  • محمدرضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    23 3
    چقدرمظلومانه به شهادت رسید وحش شاد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    11 5
    آن متشاکی بی شرف رو در جا اعدام کنید
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      11 2
      یارو خودش سوخته کیو اعدام کنند درست بخون خبر رو
    • س ش RO ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      2 6
      انشالله اعدام نصیب تو وامثال تو بشه تا جامعه از وجود انگل هایی که فقط به فکر اعدام هستند ، پاک بشه...آمین
    • احمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 0
      فرد شاکی هم باید پاسخگو باشد که چرا کار را به جایی رسانده که شوهر از فرط ناراحتی خود را آتش بزند (آن هم مقابل چشمان فرزندش) و به این دلیل یک مأمور باشرف، انسان، متعهد و فداکار هم که حاضر به دیدن سوختن یک انسان مستأصل نبوده است، به شهادت رسیده... تف بر مال دنیا و دعواهای الکی که اینگونه چندین خانواده را بدبخت کرد... اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    19 2
    روحت شاد دلاور
  • امین یاراحمدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    15 2
    روحت در آرامش امثال تو برای ما الگو هستن
  • قشقایی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    17 3
    نیروی انتظامی خیلی مظلومه
  • حامد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    13 4
    روحت شاد سرباز ولایت
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    11 5
    شاید این شهید مظلوم از جان خودش گذشت تا آتش سوزی متشاکی به پای سهل انگاری او نوشته نشود.
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      0 1
      تهمت نزن. این شهید فقط مامور ابلاغ حکم دادگاه بوده و دلیلی نداشته طرف به قتل برسونه . الان اینقدر علم پیشرفت کرده حتی بعد از مرگ طرف بتونن با شواهد کلفی خودسوزی یا قتل به راحتی تشخیص بدن
    • کردستان IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      0 0
      گم شو بابا خاک بر سرت که تهمت میزنی انشالاه توم بسوزی و کسی ان لحضه به دادت نرسد اینان نیروهای شهید ومظلوم ایرانن که با فداکاری جانشان را فدا میکنن
  • ماریه IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا نگهدارت باشد سرباز فداکار اسلام
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    روحش شاد
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    روحت شاد ان شاء الله با سیدالشهدا علیه السلام محشور بشی
  • نادری فر IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    7 1
    روحش شاد .امشب میهمان امام حسینه خوش به حالش
  • Aa IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    8 1
    مامور های بی ادعا و با شرف نیروی انتظامی قهرمانان همیشه ملت
  • مصطفی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    11 1
    شهیدان بزرگتر از آنند که بشود در موردشان صحبتی کرد،محتاج شفاعتشان هستیم.روح همه آنان با روح سالار شهیدان امام حسین(ع) محشور باشند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    14 0
    روحت شاد برارر عزیزجایگاهت در بهشت برین..شهادت سعادت می خواهد..
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    6 0
    باید اون زن را دستگیرکنند
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    10 1
    چرا سلبریتی ها این فداکاری زیبا رو پررنگ و مطرح نمیکنن؟
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      0 0
      سلبریتی ها بهشون درد میکنه
  • علی محمدی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    شهدای ناجا گمنام و مظلومانه شهید می شوند. ممنون از انعکاس موضوع متاسفانه این خبر بازتابی در دیگر خبرگذاری ها نداشته.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    رسانه های مدعی که کوچک ترین خطا رو بزرگ میکنن، الان لال مونی گرفتن و در مورد فداکاری این شهید، خفه خون گرفتن
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    سربازان ولایت و حافظان امنیت خدا پشت و پناهتون روح آسمانی ها در آرامش مهمان سفره ارباب اباعبدالله و علمدار کربلا
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    6 1
    خدارحمتش کنه
  • ج د ا IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    7 1
    روحش شاد یادش گرامی
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      0 0
      روحت شادویادت گرامی
  • تارا IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    1 0
    هر روز به طریقی دیگه جوانی در این کشور مانده است
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 1
    فداکاری و‌انسانیت این بزرگ مرد واقعن قابل ستایشه انشالله در چنین شبی میهمان امام حسین (ع)باشند .با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد
  • علی خدایی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا رحمت و باید برادران دقت بیشتری کنند. اینها عزیزان مان هستند
  • گمنام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    خوش به حالشون
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 0
    خدا رحمت کنه وبه خانواده محترم ایشان صبر بدهد۰
  • مهدی IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 0
    شهادت مبارک مرد خدا . من به احترام شما از جای خودم ایستاده و فاتحه ای خوندم و به مقام شهادت شما احترام میگذارم روحتان شاد و یادتان گرامی به خانواده شما خداوند صبر عنایت کنه
  • مهدی IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 0
    اینجوان که حاضره جان خودشو در راه اسلام بده مطمنن عقبه خوبی داره و درست و انقلابی تربیت شده .درود خدا بر پدر ومادرت ای شهید . درود خدا برتو که راه درست و انسانیت را آموخته ای احسنت بر شرافت تو . جوان انقلابی و پیرو خط امام و رهبری همینه احسنت . انسان لذت میبره و امیدوارتر میشه از ایت فداکاری .
  • علیرضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 0
    روحش با امام حسین محشور باد....
  • فرهاد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 1
    روحش شاد ما مرزنشینیم زحمتهای نیروی انتظامی را میبینیم شب روز تورا به این ماه محرم نزارید حق این فدا کاران پایمال بشه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 1
    خداوند در این روز تاسوعا و عاشورا قرین رحمتش بفرماید روحش شاد یادش گرامی باد
  • موسوی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 1
    روحشان با سید الشهدا محشور خدا به خانوادهی محترمشان صبر عنایت بفرمایید
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    1 1
    روحت شاد مرد بزرگ
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    اینها با این رشادت کار انجام میدن متأسفانه اراذل و اوباش به سرعت پس از دستگیری آزاد میشن
  • مجید جوادی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 1
    روحش شاد یادش گرامی
  • مبین IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس