آمریکا روسیه

رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه طی یک تماس تلفنی در خصوص کشمکش روز گذشته میان نیروهای دو کشور در شمال سوریه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که رؤسای ستاد مشترک ارتش دو کشور روسیه و آمریکا طی یک تماس تلفنی در خصوص کشمکش اخیر نظامیان روس و آمریکایی در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، «والری گراسیموف» و «مارک میلی» رؤسای ستاد مشترک ارتش روسیه و آمریکا به دنبال برخورد روز گذشته (چهارشنبه) خودروهای زرهی دو کشور و زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

بیشتر بخوانید:

درگیری سربازان آمریکا و روسیه در سوریه

بر اساس این گزارش، حادثه فوق در روستای «دیرک» واقع در شمال سوریه و در فاصله چند مایلی از مرز ترکیه به وقوع پیوست.

گراسیموف تصریح کرد که روسیه پیشتر به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تحت رهبری آمریکا در سوریه در خصوص مسیر عبور کاروان روسیه مطابق با توافقات پیشین اطلاع‌رسانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

۴ نظامی آمریکائی در سوریه زخمی شدند

وی سپس با اشاره به این مطلب گفت: « علیرغم این اطلاع‌رسانی در راستای توافقات صورت‌ گرفته، اعضای نیروهای مسلح آمریکا تلاش کردند که مسیر گشت‌زنی روسیه را مسدود کنند».

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ادامه داد، نیروهای مسلح روسیه نیز در راستای انجام وظیفه خود، به نیروهای آمریکایی پاسخ دادند.

پیش از این نیز، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از حضور نظامیان آمریکایی در مسیر نظامیان روس در شمال سوریه، تصریح کرد: «ممانعت آمریکایی‌ها از گشت‌زنی روسیه، نقض توافقات دوجانبه کنونی است».

«جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پاسخ روسیه را «غیرایمن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرد و گفت که چندین نظامی آمریکایی در این حادثه زخمی شدند.

این مقام آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: «ائتلاف و آمریکا به دنبال تنش با هیچ‌یک از نیروهای نظامی کشورهای دیگر نیستند اما نیروهای آمریکایی همچنان حق و تعهد ذاتی دفاع از خود در مقابل اقدامات خصمانه را حفظ می‌کنند».

روز گذشته پایگاه تحلیلی «پالتیکو» گزارش داد چهار نظامی آمریکایی در پی رویارویی با کاروان نظامیان روسیه در شمال سوریه، با علائم مشابه با ضربه مغزی خفیف، دچار مصدومیت شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس