بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان سفر گروسی به تهران

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی به شرح زیر صادر کردند.

باسمه تعالی

بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی - تهران، 4 شهریور ١٣٩٩ (٢6 آگوست ٢ ٢ )

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١6 ژانویه ٢ ١6 بصورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد. تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد.

در چارچوب قطعنامه GOV/2015/72 که در تاریخ ١5 دسامبر ٢ ١5 توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تایید می کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت های هسته ای تحت پادمان براساس موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی می باشند.

در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

دو طرف تصدیق می کنند که استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری آژانس همچنان لازمه اجرای فعالیت های راستی‌آزمایی هستند.

آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی، و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه های تثبیت شده‌ی آژانس، نگرانی های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    9 2
    رای ممتنع سه کشور اروپایی فاکتورشد .
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      3 1
      هر دفعه آژانس یک بامبول با تدبیر امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی سر ایران در می آورند اول کار دولت های اصلاح طلب غرب گرا مخالفت میکند بعد دوباره عقب نشینی میکند و میگوید خب داوطلبانه انجام میدهیم
    • مجید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      1 1
      مهم اینه که گفته در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد. بنابراین فردا هر ادعایی بکنند میگن بر اساس اطلاعات جدیدی که به ما رسیده و در چهارچوب گذشته نبوده و در حال اون حاضر هم نبوده بنابراین داوطلبانه بگذارید هر کاری خواستیم انجام بدیم اینها فکر کردن مردم همه مثل خودشون ابله اند که با خوشحالی اینجوری بیانیه مشترک میدهند؟
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      3 0
      برای صدو بیستمین بار به آزانس دسترسی بیشتر داده شد و مثل دفعه های قبل هم اعلام شد که آخرین بار است که دسترسی بیشتر داده می شود
  • وطن پرست DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 3
    خونه اقای ظریف و اقای روحانی هم باید جزو مراکز قابل بازرسی قرار بگیره. صنایع نظامی ناموس هر ملتی هست.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 4
    اقایان و مسئولین محترم انرزی هسته ای ایران با سلام و ادب و احترام و خسته نباشید و خدا قوت . خواهشا وقتی آزانس هسته ای بین الملل درخواستی برای دسترسی به مکان های جدید را نداده چرا داوطلبانه مبادرت به این کار می کنید و به خودی خود اطلاعات جدیدی رادر این مورد در اختیارشان می گذارید . والله تالله اینها مثل شما ساده و صادق نیستند مرموزو پنهان کارند اگر نگویم جاسوس نیستند ولی اجنبی که هستند و بدون شک هیچ موفقیت و ترقی ما را نمی خواهند اینها پرورش یافته کشورهایی هستند که با اس و اساس نظام ما دشمنند و صدها بار با دسیسه توطئه و ترور و تحریم و حتی جنگ برای نظام هزینه سنگینی را متحمل کرده اند . شما بایستی بسیار کیض و هوشیار تر از آنان باشید تمام سعی تلاش شان محصور و محدود کردن ما در امر هسته ای می باشند تجربه ناکام و نافرجام برجام بایستی برایتان عبرت باشد و مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود
  • NL ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    تر زد که باز جمهوری اسلامی
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 4
      توی دهان صهیونیست ها و جاسوس های خودفروخته
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 2
    کی میگه ماست من ترشه!؟
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 2
    قشنگ آدم هوایی اون قدیم ها که روحانی دبیر شورای امنیت ملی بود و با اروپا توافق هسته ای کردی میشه ! نه؟
  • عشاق برجام تا کجا پیش میروند؟! IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 3
    ده سال بعد.......... داوطلبانه اجازه دادیم آژانس در دستشوئیهای مان هم دوربین نصب کند !
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 3
    دقت کردین هر قوت روحانی دم از مقاومت میزنه وتمجید میکنه ،یهوئی خبر یه وادادن دیگه پخش میشه؟!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 2
    این قدر کوتاه بیایید تا دوباره دبه کنند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 2
    آژانس نگفته شما چرا این اشباه کردین .حتما کارکاه غنی سازی عنبر نسارا گذارش کردین خدا لعنت تون کنه ....
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 2
    می خواهند بهانه های بی پایان آمریکا رو ازش بگیرن. کارمملکت شده بچه بازی.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 3
    آیا در صورت تائید دو سایتی که بنابراتهام بی اساس رژیم غاصب ،مورد بازرسی قرار میگیرند، این رژیم که اصلا پشیزی برای آژانس بین المللی ارزش قائل نیست شامل پیگرد حقوقی میگردد؟ اینکه آژانس درخواست دیگری ندارد یعنی چه ؟! چه تضمینی برای عدم توجه آژانس در مورد اتهامات بعدی گرفته شده است ؟
  • DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 3
    فقط میتونم بگم خاک! امثال شهید سلیمانی برای شما خیلی زیاد بودند.
    • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 0
      هفت ساله که داوطلبانه دارند کشور را به باد می دهند
  • DE ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 3
    فقط میتونم بگم خاک! امثال شهید سلیمانی برای شما خیلی زیاد بودند. فقط میتونم بگم خاک! امثال شهید سلیمانی برای شما خیلی زیاد بودند. فقط میتونم بگم خاک! امثال شهید سلیمانی برای شما خیلی زیاد بودند.
  • NZ ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 3
    بعد از مشورت های فشرده دوجانبه........رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد:))))))) (آژانس بین‌المللی انرژی نیز به موجب توافقی در بیانیه مشترک به آن اشاره شده است،‌ هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.) هر دفعه با همین ترفند همیشگی و شل کردن از طرف ما, اسرائیل و آمریکا یک مکان و درخواست جدید عنوان می کنند و از طرف ما فقط همان ابتدا مخالف میشه و باز درها برای جاسوسی باز میشه! طرف جواب انفجار نطنز گرفت! اینم بزارید بیان قشنگ جاسوسی کنن و چند وقت دیگه یک جای جدید با ترفندی جدید بازم میان و بازم توافق می کنید و اسمش می گذارید "داوطلبانه"!!! همان حکایت سخنان رهبری شد که فرمودند "حد یقف خواسته های اینها کجاست؟"
  • پیام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 2
    شک نکنید دنبال دسترسی به تورقوزآباد هستند. نتانیاهو یه گاف وحشت ناک داد اینا هنوز ول کنش نیستند از رو هم نمی رند. رئیس آژانس رو یه سر ببرید تورقوز آباد طفلک از کف دربیاد.
  • SE ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 3
    اگر بدون درخواست آژانس شما رفته بودید و از آژانس خواسته بودید که بیایند و از این دو مکان بازدید کنند میتوانست داوطلبانه باشد ولی وقتی آژانس درخواست کرده و قبلا اجازه دسترسی داده نشده و پس از اصرار آژانس و حضور رئیس آژانس در ایران اینک اجازه بازدید صادر کرده اید چطور موافقت دوطلبانه قلمداد کنید
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 1
    داوطلبانه یعنی چه؟ اونها درخواست کردن اینها هم که میگفتن با برجام پرونده ایران در آژانس بسته شد پذیرفتن.
  • DE ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 1
    در این چارچوب حاضر، بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات در اختیار آژانس، آژانس هیچ سوال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد. چارچوبهای را آینده هم باز ایران اجازه خواهد داد. چون این توافق در مورد چارچوب حاضر است.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    5 1
    آژانس درخواست بازدید از جای جدیدی رو نداده، ایران داوطلبانه ۲ جا رو پیشنهاد داده! شما گفتین و ما هم باور کردیم.اگه واقعا اینطور باشه من به عنوان یک ایرانی میگم شما غلط کردین که داوطلب شدین .
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    4 3
    لطفا از کارهای داوطلبانه خوداری کنید همین انجام داوطلبانه بود که هسته ای را به باد دادید. درضمن آژانس هیچ چیز محرمانه ای در مقابل آمریکا ندارد.
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    3 1
    حدتوقف دیاثت آقایون در برابرآژانس کجاست؟!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    3 3
    این دفعه بایدن مودب و باهوش است و امضای وزیر خارجه اش احتمالا هیلاری کیلنتون تضمین هست آفتاب تابان برچام همچنان در حال تابیدن میباشد گلابی ها رو هم که خوردید یادتون نره برجام رو خدا آورد
  • محمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    از فردا دسترسی های جدید خواهد خواست و این بهانه ها ادامه خواهد یافت
  • DE ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    هرچه اصرار میکنیم و خواهش و تمنا و التماس با اینوجود آژانس درخواستی برای دسترسی به مکان‌های جدید ندارد لذا به زور هم که شده داریم موافقت داوطلبانه ایران با دسترسی آژانس انرژی اتمی به ۲ مکان جدید را جا میندازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس