کد خبر 1111181
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
بورس

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۴٫۱ درصدی و قرار گرفتن در کانال یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 68 هزار واحدی و قرار گرفتن در کانال یک میلیون و 718 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد 4.16 درصدی شاخص کل در حالی به ثتب رسید که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 2.4 درصد رشد داشت.

در پایان معاملات امروز بیش از 935 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود 5 میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر 85 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات امروز بورس نسبت به روز گذشته حدود 40 درصد کمتر بوده است. تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای بازار باعث شده که فروشنده‌ها نسبت به روز گذشته کمتر بوده و شاهد معاملات کمتری در بورس باشیم.

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و شستا به ترتیب با 5022، 4745 و 4573 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در بازار فرابورس نیز کگهر، میدکو و آریا تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص این بازار بودند. همچنین ارزش کل معاملات فرابورس نیز حدود 65 هزار میلیارد ریال بود. بازگشت قدرتمند حقیقی‌ها به معاملات بورس یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار امروز بود به طوری که ابیش از 90 درصد از کل سفارشات خرید امروز را کدهای حقیقی انجام دادند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه‌ خودرو و قطعات تنها گروهی بود که ارزش معاملات آن بیش از یکهزار میلیارد تومان بود. بعد از گروه خودرویی که یک هزار و 214 میلیارد تومان معامله شد، گروه‌های چندرشته‌ای و انبوه‌سازی به ترتیب با 705 و 690 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در میان نمادهای بازار نیز شستا، خبهمن و ثشاهد بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند و صندوق یاقوت نیز پر معامله‌ترین ETF امروز بورس بود.


معاملات امروز بازار سهام در حالی با سبزپوشی یکدست به پایان رسید که پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی از امروز آغاز شده است. مهلت پذیره‌نویسی این صندوق که با نماد «پالایشی دوم» در بورس عرضه می‌شود هر روز از پایان معاملات بورس به مدت 3 ساعت خواهد بود و تا 19 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس