کد خبر 1111171
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
عرضه اولیه

درهفته جاری شاهد عرضه اولیه ای نبودیم اما روز گذشته مورخه 4 شهریور ماه 1399 فرابورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در هفته آینده و در مورخه 11 شهریور ماه سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس عرضه می شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بعد از انجام عرضه اولیه گدنا در هفته گذشته که با حواشی بسیاری رو به رو بود و همچنین لغو عرضه اولیه غکوروش، در هفته جاری عرضه اولیه نداشتیم و طبق اعلام فرابورس در هفته آینده قرار است عرضه اولیه بپیوند انجام شود.

بیشتر بخوانید:

زمان عرضه اولیه بپیوند اعلام شد

در هفته گذشته سهام شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک برای اولین بار با نماد گدنا در بازار سرمایه عرضه شد. طبق اطلاعیه منتشر شده در رابطه با عرضه اولیه گدنا، 60 میلیون از سهام این نماد که معادل 20 درصد از کل سهام این شرکت بود به روش عرضه اولیه به متقاضیان تخصیص داده شد. از 60 میلیون سهام گدنا اعلام شد که 51 میلیون سهم به عرضه عموم می رسد. با این حساب، پیش بینی شده بود که به هر کد بورسی 20 سهم در بازه قیمتی 580 تا 600 تومان معادل حدود حداکثر 12 هزار تومان برای هر کد بورسی تخصیص داده شود.

سرانجام و پس از اعلام آمار رسمی مشارکت در عرضه اولیه گدنا مشخص شد که در این عرضه اولیه 5 میلیون و 349 هزار و 480 کد معاملاتی مشارکت داشتند که سهام این شرکت تنها به 5 میلیون و 334 هزار و 286 کد تخصیص داده شد. با این میزان مشارکت، به هر کد معاملاتی 10 سهم در سقف قیمت 600 تومان تخصیص داده شد. بنابراین به هر کد معاملاتی تنها 6 هزار تومان از سهام گدنا اختصاص یافت. این میزان تخصیص سهام گدنا به هر نفر، باعث شد تا این نماد لقب ارزان ترین عرضه اولیه را به خود اختصاص دهد.

در هفته جاری شاهد عرضه اولیه ای نبودیم اما روز گذشته مورخه 4 شهریور ماه 1399 فرابورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در هفته آینده و در مورخه 11 شهریور ماه سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس عرضه اولیه خواهد شد.

 بر اساس اطلاعیه فرابورس روز سه‌شنبه مورخ 11 شهریورماه 1399 تعداد ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت "برق و انرژی پیوند گستر پارس" در بازار اول فرابورس ایران، به صورت عرضه اولیه به فروش خواهد رسید. تعداد سهام قابل عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۳۰ میلیون سهم خواهد بود.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۵۰ سهم در بازه قیمتی ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰ تومان معادل ۲۷۷۵۰۰ تومان خریداری کند.

پیش بینی می شود اگر نزدیک ۶ میلیون نفر در خرید سهام اولیه این شرکت مشارکت داشته باشند به هر کد معاملاتی حدود 65  سهم بخواهد رسید که مبلغی در حدود 120 هزار و 250 تومان می شود.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس