کد خبر 1111095
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

«آیا با همه اتفاقاتی که در حال رخ‌دادن است باید به جستجوی شغل ادامه دهم؟» اگر از زمان شیوع ویروس کرونا این فکر از ذهن شما گذشته‌است، بدانید که تنها نیستید. در وسط این اوضاع آشفته، ترس و نامعلوم‌بودن آینده، طبیعی است که ندانید باید جستجوی شغل را به حالت تعلیق درآورید یا آن را دنبال کنید.

اکنون زمان متوقف‌شدن نیست

گرچه استخدام ممکن است کند شده‌باشد، اما شرکت‌ها همچنان نیرو جذب می‌کنند و آگهی استخدام جدید منتشر می‌کنند. مطمئنا، ممکن است همه شرکت‌ها با این شرایط استخدام نداشته‌باشند. اما هنوز هم شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال جذب استعدادهای عالی برای کاهش مشکلات و حل چالش‌های دشوار و مشکل‌ساز هستند.

اما قطعا استخدام کمتر به معنای جستجوی رقابتی‌تر است. بنابراین، اکنون حتی مهم‌تر از گذشته‌است که بدانید چگونه در رقابت ظاهر شوید، مورد توجه قرار بگیرید و همان شخصی باشید که شرکت‌ها به دنبال آن هستند. در نهایت هم پیروز رقابت باشید و شغل را بگیرید.

در اینجا پنج گام معرفی شده‌است که به شما کمک می‌کند تا جستجوی شغل خود را هدفمند کنید و در طول همه‌گیری ویروس کرونا شغل جدیدی را پیدا کنید:

۱. طرز فکر خود را تغییر دهید.

اگر ترس باعث شود تصور کنید که هیچ فرصتی برای شما وجود ندارد، فرصتی پیدا نخواهیدکرد. اگر تمام تمرکزتان روی دلایلی باشد که ثابت می‌کند یافتن شغل در این شرابط ممکن نیست، یافتن کار جدید واقعا امکان پذیرنخواهد شد. شما باید ذهنیت خود را تغییر دهید. حتی اگر در این شرایط، عجیب یا بیش‌ازحد خوش‌بینانه باشد، مثبت‌اندیش بودن و داشتن ذهنیت روشن، تمرکز شما را روی پیداکردن فرصت‌های مناسب معطوف می‌کند. ولی اگر دست روی دست گذاشته‌اید و خودتان را متقاعد کرده‌اید که استخدام‌شدن در حال حاضر غیرممکن است، به جایی نخواهیدرسید.

۲. با اعداد بازی نکنید

تعداد درخواست‌هایی که ارسال می‌کنید مهم نیست. بلکه مهم این است که مطمئن شوید درخواست‌هایی که ارسال می‌کنید به بهترین شکل شما را معرفی می‌کنند. شما باید کیفیت را نسبت به کمیت در اولویت قرار دهید.

زیرا، حتی زمانی‌ که فرصت‌های شغلی مثل آگهی‌های استخدام برنامه نویس، چپ و راست در اینترنت ظاهر می‌شوند، تنها تعداد معدودی از مشاغل واقعا مناسب شما هستند. در یک بازار کار کند، فرصت‌هایی که با تجربه، ارزش‌ها و اهداف شغلی شما مطابقت داشته‌باشد حتی کمتر هم می‌شوند. بنابراین، به جای اینکه وقت خود را هدر دهید و سعی کنید در یک روز برای بیشترین تعداد شغل ممکن درخواست بفرستید، بیشتر وقت خود را به تهیه رزومه و درخواست‌های با کیفیت اختصاص دهید، به گونه‌ای که برای کارهای مناسب و دلخواه خود مورد توجه قرار بگیرید.

۳. نشان دهید که می‌توانید مشکلات را حل کنید

فرصت‌های شغلی وقتی ایجاد می‌شوند که یک شرکت نیاز به حل یک مشکل دارد. شاید یک کارمند اخیرا از شرکت خارج شده‌باشد و آنها باید هرچه سریع‌تر موقعیت شغلی را پر کنند. شاید با کالای جدیدی به مشکل خورده‌باشند و نیاز به یک استراتژی جدید داشته‌باشند. شاید فشار کاری یک تیم بیش از حد شده‌باشد و آنها برای بالابردن بازده کارها به افراد بیشتری نیاز دارند. موارد بسیاری از این دست ممکن است دلیل جذب نیروی جدید باشند.

هر مشکلی که وجود داشته‌باشد، اگر می‌خواهید در یک بازار کار کم‌رونق مورد توجه قرار بگیرید، مهم است که به کارفرمایان نشان دهید که می‌توانید مشکلاتشان را کم کنید و با چالش‌های آنها مقابله کنید. همان حل‌وفصل‌کننده مشکلی باشید که شرکت‌ها در جستجوی آن هستند و به طور مداوم و در هر مرحله از فرآیند استخدام، تجربیات و تخصص لازم را برای موفقیت در نقش خود را نمایش دهید. اما فقط گفتن کافی نیست، مهارت‌هایتان را با استفاده از مثال‌های واضح و روشن نشان دهید.

۴. راه‌های جایگزین برای ارتباط‌گرفتن پیدا کنید

درست است که همه ما در حال رعایت فاصله اجتماعی هستیم اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید با افراد در صنعت خود در ارتباط باشید. گرچه مطمئنا، برقراری ارتباط کمی متفاوت شده‌است. شاید مجبور شوید به جای ملاقات برای صرف چای یا قهوه، به‌صورت مجازی مکاتبه کنید یا مکالمه تلفنی داشته باشید، اما هنوز هم می‌توان این‌ کار را انجام داد. اگر ارتباط‌سازی در این مدت احساس عجیب یا بی‌فایده بودن دارد، در نظر بگیرید که چند نفر را می‌شناسید که در خانه مانده‌اند و بی‌حوصله شده‌اند. یا با این همه وقت آزادی که دارید، فکر کنید که اگر شخصی با یک یادداشت متفکرانه درخواست‌ می‌کرد یک گفتگوی سریع تلفنی با شما انجام دهد، چقدر احساس خوشحالی و مفید بودن می‌کردید.

این دوران بی‌کاری، که وقت همه که در خانه هدر می‌رود، فرصتی مناسب برای برقراری ارتباطات جدید و احیای ارتباطات قدیمی است. با انجام این کار، شما در موقعیت مطلوب‌تری قرار می‌گیرید تا سریع‌تر در مورد فرصت‌های شغلی جدید مطلع شوید.

۵. مصمم باشید

درست مثل برقراری ارتباط، مصاحبه نیز در این مدت متفاوت خواهد بود. با وجود دفاتر بسته و کارمندان دورکار، مصاحبه حضوری متوقف خواهد شد و مدیران و استخدام‌کنندگان از سایر راه‌ها برای مصاحبه با متقاضیان استفاده می‌کنند. این مسئله منجر به مصاحبه‌های تلفنی و مصاحبه‌های ویدیویی بیشتر خواهد شد. اما نباید بگذارید که ایده مصاحبه‌های تلفنی یا ویدیویی بیشتر شما را بترساند، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و روی نشان‌دادن ارزش‌های خود متمرکز شوید.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، فرآیند استخدام ممکن است کمی کندتر شده‌باشد تا کارفرمایان بهترین راه مصاحبه را در این مدت پیدا کنند. صبور باشید، ولی از پیگیری هم نترسید. و لطفا وقتی از شرکت‌ها جوابی دریافت کردید آنها را چند روز منتظر پاسختان نگذارید، فقط چون نمی‌خواهید خیلی بی‌کار و در دسترس به نظر برسید. به کارفرمایان نشان دهید که آماده و هیجان‌زده برای پیشرفت هستید. اگر می‌خواهید سازگار و باپشتکار باشید، به کارفرمای آینده خود نشان ‌دهید که در مورد این نقش جدی هستید و می‌توانید تغییرات را حتی در یک وضعیت نامشخص هم مدیریت کنید.

اگرچه ما در مورد چگونگی ادامه‌یافتن امور در طی چند ماه آینده چیز زیادی نمی‌دانیم، می‌توانید امید را بجای ترس انتخاب کنید. شرکت‌ها هنوز استخدام می‌کنند و اگر از زمانی که به همه داده ‌شده‌است استفاده کنید و از این مراحل پیروی ‌کنید، بسیار آماده‌تر خواهید بود تا با شفافیت، اطمینان و هدفمندی بیشتری در حرفه خود ظاهر شوید. همین الان به روزترین فرصت های شغلی در وبسایت karboom.io را مشاهده کنید.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس