کد خبر 1110942
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
ترامپ نمایه

روزنامه پاکستانی «داون» رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش مشرق، این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله‌ای خود با عنوان «تهدید تحریم ایران» به ماجرای شکست طرح ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پرداخت و افزود: ترامپ و فرمانبرداران او به طور مداوم رویکرد خصمانه و لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی به کار می‌برند.

در این سرمقاله آمده است: به نظر می‌رسد چندماه باقی مانده به پایان ریاست جمهوری ترامپ دولت او به دنبال درگیری جدید با ایران است. گویا ترامپ درصدد فریب تهران در میدان نبرد است که نمونه اخیر آن در شورای امنیت دیده شد، جایی که ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که آنان مخالف تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران تحت قانون ماشه است.

بیشتر بخوانید:

دست رد شورای امنیت به درخواست ضد ایرانی آمریکا

روزنامه داون نوشت: رفتار آمریکایی‌های غیرقانونی است و همانطور که به درستی اشاره شده استفاده از گزینه ماشه نیز برای دولت ترامپ مجاز نیست زیرا آنان به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شده بودند.

در این گزارش آمده است: کاملاً واضح است که جامعه جهانی حتی متحدان نزدیک آمریکا دیگر هیچ تمایلی به سیاست‌های ضدایرانی ترامپ و یا رویارویی با ایران را ندارند اما باید توجه داشت که هرگونه اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قطعاً با واکنش جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.

روزنامه داون پاکستان هشدار داد: اقدام اخیر آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران توسط شورای امنیت رد شد درحالی که تیم ترامپ به دنبال راه‌های دیگر و با رویکرد خصمانه‌تر به دنبال کسب اهداف خود هستند که می‌تواند نتایج ناگواری برای صلح جهانی داشته باشد.

کاخ سفید روز جمعه ۲۵ مرداد ماه قطعنامه‌ای را پس از تحرکات بسیار دیپلماتیک، برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که طبق برجام در۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد، به شورای امنیت ارائه کرد که با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت مواجه شد.

مایک پمپئو که این روزها پرچمدار تندروهای کاخ سفید است، پنج روز بعد - روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) با سفر به نیویورک شکایتی علیه ایران را به اندونزی رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه کرد که خواستار فعال شدن مکانیسم ماشه برای بازگشت تمام تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران (پیش از برجام) شده است. اما نامه درخواستی آمریکا در کمتر از ۲۴ ساعت با مخالفت صریح ۱۳ کشور از ۱۵عضو شورای امنیت سازمان ملل روبرو شد که پنج عضو این شورا در برجام حضور دارند و معتقدند خواسته آمریکا هیچ مبنای حقوقی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به تصمیم یکجانبه آمریکا برای فعال‌سازی سازوکار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگار ایرنا گفت: توافق هسته‌ای ایران پیروزی فرآیند دیپلماسی است و پاکستان بر تداوم تعامل برای حصول اهداف مورد نظر برجام تاکید دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    #فروپاشی امریکا شروع شده است.انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس