کد خبر 1110935
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
محمد اسلامی نمایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: جدا از ۴۰۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی، ۲۰۰ هزار واحد هم برای دهک‌های یک و دو در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در برنامه رهیافت رادیو  اقتصاد، ضمن اشاره به اینکه، هم اکنون از مجموع ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد در حال اجراست چون عملیات ساخت و ساز این واحدها دیرتر شروع شده بود، گفت: بطورکلی با تکمیل ساخت این واحدها و تحویل به متقاضیان در عمل پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: مسکن اجتماعی فقط یک ایده بود

اطلاعیه مهم وزارت راه برای متقاضیان طرح ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که پروژه‌های مسکن مهر که در محاکم و دادگاه‌ها پرونده دارند باقی خواهد ماند چون از کنترل مجموعه وزارتخانه خارج است، تصریح کرد: پس از بررسی پرونده‌های پروژه‌های مسکن مهر در محاکم قضایی و صدور رای این واحدها هم تعیین و تکلیف خواهند شد. همچنین سرجمع حدود۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور مشکل دادگاهی دارند.

*ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر

اسلامی در بیان ۱۳ هزار واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی، گفت: ۱۳ هزار واحد همچنان باقی می‌ماند چون فاقد متقاضی هستند یعنی جایی ساخته شده‌اند که هنوز برای این واحدها متقاضی وجود ندارد.

وی در بیان آمار مسکن مهر، افزود: طرح مسکن مهر شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که تا پایان دولت دهم ۶۸۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت ‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و به متقاضیان واگذارشد.

اسلامی بیان داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از این دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر خود مالک بود یعنی افراد دارای زمین بودند فقط از وام مسکن مهر استفاده کردند.

وی ادامه داد: تنها یک میلیون واحد را وزارت راه و شهرسازی در همان زمان وارد عملیات ساخت و ساز شد.

*ثبت نام ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی

وزیر راه و شهر سازی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: بطور کلی در طرح اقدام ملی طی دو مرحله ثبت نام یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۴۰۹ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: افرادی که پیامک داده بودند تعداد ۹۷۳ هزار و ۸۸۳ نفر اطلاعات خود را تکمیل و در پروسه پالایش و غربالگری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۸ هزار و ۳۹ نفر حساب پس انداز در بانک عامل افتتاح و از این تعداد تا بدین لحظه ۲۵ هزار و ۳۶۶ نفر آورده اولیه خود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۴۲۶ هزار و ۸۵۳ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در کشور ۱۱۹ هزار نفر کارگر و از این تعداد ۹ هزار نفر از بانوان کارگر سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: برای ۴۰۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی زمین تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی دربیان تحویل واحدهای طرح اقدام ملی و راه‌های سه گانه آن، گفت: نوع اول کسانی هستند که در شهرهای کوچک از طریق بنیاد مسکن زمین آماده شده به آنان تحویل داده می‌شود و این افراد با مشارکت خودشان منازل مربوطه را می‌سازند.

وی، تصریح کرد: در نوع دوم افراد به پروژه‌ها معرفی و با سازنده ذی صلاح قرارداد می‌بندند و طبق زمان بندی قرارداد واحد خود را تحویل می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوع سوم کسانی هستند که زمین یک نفره به آنان داده می‌شود و تعدادشان هم بسیار محدود است.

اسلامی اظهارداشت: پروژه مسکن ملی مصداق واقعی جهش تولید است چراکه هم با افزایش تولید مسکن باعث رونق بازار مسکن می‌شود و هم تولیدات صنایع وابسته به ساختمان را افزایش می‌دهد.

*ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای دهک‌های ۱ و ۲ درآمدی

عضو کابینه دولت دوازدهم، ادامه داد: جدا از ۴۰۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد هم برای دهک‌های یک و دو در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهم نامه مشترک میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با هدف ایجاد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دی ماه سال گذشته منعقد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    13 هزارتا اشتباه چیزی نیست انقد بولد نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس