کد خبر 1110833
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰

به گزارش مشرق، مجتبی توانگر نماینده مجلس، دلایل مخالفت خود را درباره طرح توسعه شبکه ملی در توییتر بیان کرد:

۱_ این‌جانب به عنوان نماینده مردم، ضمن تاکید برگسترش اقتصاد دیجیتال، توسعه شبکه ملی اطلاعات و گسترش توان حاکمیتی جمهوری اسلامی در فضای مجازی، با طرح ارایه شده در مجلس مخالفم.

مسأله مجلس ، اقتصاد است و دنبال اقتصاددیجیتال است.

۲_امروز شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ ها محل ارتباط و ابزار کار مردم هستند و بخصوص کسب و کارهای خرد و معاش افراد زیادی به این فضا وابسته است، مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی راهکاری سازنده‌ یا دست‌کم بهترین راه‌حل نیست، تعامل و پاسخگو نمودن پلتفرم‌های خارجی دستورکار درست‌تری است.

۳_طبق فتوای روشن مقام معظم رهبری مورخ ۲۰/۱/۹۸ نقض حریم خصوصی کاربران درفضای مجازی حرام شرعی است، لذا بخشی از طرح که به احراز هویت کاربران ارتباط دارد در تضاد با آزادی و حریم خصوصی شهروندان قرار دارد. در عین حال که با اصول قانون اساسی نیز در تضاد آشکار است

۴_ توسعه شبکه ملی اطلاعات نیازمند اتخاذ تدابیر سازنده وتشویقی برای جلب مشارکت شهروندان و بخصوص افزایش تولیدات محتوایی و برنامه‌های کاربردی بومیست و تصمیماتی که ملت را به توسعه این شبکه بدبین کند بالطبع مضرست

همچنین بی‌توجهی وزیر ارتباطات و دستگاه فرهنگی دراین زمینه حتما پیگیری میکنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • --- IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 10
    اگه قراربود با بگیر بند همه چی درست می شد العان حال دوران ما این نبود...یه عده انگار تو یه فضای دیگری سیرمی کنند برای حل مسئله همیشه میرن سراغ پاک کردن صورت مسئله بس نیست دیگرآیا؟
    • SE ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      حرف شما یک چیز بیشتر نیست. هر ابزاری که دشمن اختراع می کند مساوی پیشرفت بسشریت است و ما هم با کورکورانه با آن همراهی کنیم تا عقب افتاده محسوب نشویم حالا هر قدر هم احمقانه و مضر باشد.
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 2
    همانطور که هر صاحب حسابی در بانک باید فردی واقعی باشد و نه خیالی. در فضای مجازی هم . هر صاحب آی دی ای. باید مشخص باشد تا معلوم باشد که چه کسی واقعی و چه کسی غیرواقعی ست. در این حالت. شبکه های اطلاعاتی دشمن نمی توانند امیال و خواسته های خود را با اسامی غیرواقعی. منتشر کنند
  • SE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    مبادا به سخنان یاوه این افراد گوش دهد. اگر چینی ها قرار بود با همین تردید افکنی ها در ایجاد شبکه ملی اطلاعاتشان تعلل کنند تا الان چین تجزیه شده بود.
  • ایرانی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    من موندم مگر همه بهانه تان دغدغه کسب و کاری از مردم که بر بستر فضای مجازی ایجاد شده نیست؟ خب مگر چه شغل خلافی دارند عده ای که نگرانید این مشاغل در بستر پیام رسان ها و فضای اینترنت داخلی رقم بخورد؟ مگر دارن کار ضد امنیتی ای ضد فرهنگی می کنن ؟ کسی که قبلاً در بستر فضای مجازی خارجی محصولی میفروخته در بستر فضای مجازی داخلی نیز با انتقال مخاطبین همان جنس را میفروشد مگر اینکه حضرات از فروش محصولات ضد امنیتی، سیاسی، ضد فرهنگی، هنجار شکن، قاچاق، مواد مخدر و کسب و کارهای نامتعارف منفعت ببرن که خب در اون صورت باید حق داد باید هم منافع شخصی شو نرو بر منافع ملی ترجیح بدن در مورد قانونی سازی و نظارت بر بستر فضای مجازی توجه بیشترتون رو جلب می کنم به دستور ترامپ به مسدودسازی تیک تاک و اتفاقی مشابه در سایر کشورها در ضمن، منسجم کردن فضای مجازی رو با کمک رسانه هاتون به معنی قطع دسترسی مردم از این فضاها و بازگشت به دوران عصر حجر جلوه ندید تا کارتون راه بیفته اصحاب رسانه و برخی نمایندگان مجلس و دولت دخیل ...
  • سروش IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 1
    چرا شماره موبایلها همان کد ملی قرار داده نمی شود تا هر فردی که مزخرف و خرافه نویس است مشخص شود؟ از کد ملی هر فرد باید برای همین کار استفاده شود هر کد ملی تواند یک خط همراه باشد به جای اینکه این همه خط همراه در دست مردم باشد مثلا 0912 کد ملی0935 کد ملی0920 کد ملی هر فرد و این طوری هر نفر پای حرف خود در فضای مجازی می ایستد و پاسخگوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس