کد خبر 1110801
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
عرضه 50.1 درصد سهام سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران

طبق اعلام بورس تهران، ۵۰.۱ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به صورت عمده و کنترلی در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران و ورود سرمایه‌های خرد مردم به بورس بسیاری از کارشناسان اعلام می‌کردند که باید عمق بازار با افزایش سهام بیشتر از شرکت‌های موجود بورسی و نیز حضور شرکت‌های جدید در بورس افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

پذیره نویسی بورس مسکن در شهریور/ عرضه بیمارستان‌های نیمه تمام تا پایان سال

در این زمینه دولت تصمیم گرفته باقیمانده سهام خود در ۴ پالایشگاه را در قالب صندوق قابل معامله بورسی دارا دوم یا همان پالایشی یکم از فردا ۵ تا ۱۹ شهریور برای هر دارنده کد ملی و در سقف ۵ میلیون تومان با تخفیف ۲۰ درصدی ارائه کند.

همچنین بر اساس مصوبه سران سه قوه کشور مقرر شد شرکت‌هایی که امسال برای اولین بار در بورس حضور پیدا کنند و تا ۲۵ درصد از سهام خود را در بورس عرضه کنند از تخفیفاتی از جمله معافیت برای رسیدگی به حساب‌های مالیاتی سال‌های قبل شرکت، برخوردار می‌شوند.

امروز هم بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد، قرار است ۵۰.۱ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در نماد شیران در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ به صورت یکجا و عمده کنترلی ارائه کند.

تعداد کل سهام پایه این شرکت ۸ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۲۲۰ هزار سهم است که قرار است مقدار ۴ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳ عدد سهم معادل ۵۰.۱ درصد از سهام این شرکت در بازار اول بورس تهران به صورت یکجا،‌ نقد و یا شرایطی شامل ۳۰ درصد نقد و مابقی طبق شرایط به قیمت پایه هر سهم ۶۷ هزار و ۲۹۶ ریال عرضه شود.

فروشنده این سهام بانک صنعت و معدن به صورت اصیل و با وکالت از شرکت رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت و معدن خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس