کد خبر 1110775
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
سهام عدالت

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: معامله بلوکی سهام عدالت از طریق کارگزاری ها انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، «سید محمد جواد فرهانیان» افزود: اینطور نیست که خود عزیزان مشمول سهام عدالت بتوانند بصورت بلوکی خرید و فروش کنند این کار از طریق کارگزاری ها انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: معامله بلوکی در راستای حفظ منافع سهامداران سهام عدالت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سهامداران گول سیگنال‌دهی‌ شیادان را نخورند

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: در داخل سبد دارایی هریک از سهامداران تعداد محدودی سهام از ۳۶ شرکت بورسی وجود دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد هر سهامداری سفارش خود را بصورت خرد اجرا کند یک عدد ناچیزی به سیستم معاملات وارد می شود و بحث تکنیکی و حفاظت از منافع سهامداران و سرمایه گذاران سهام عدالت پیش می آید.

فرهانیان بیان داشت: با این رویه حجم سفارش های خرد در بازار بسیار زیاد می شود و قیمت این سفارش های خرد ممکن است بشکند و پائین باشد از اینرو پیشنهاد شده سفارش ها بصورت بلوکی تجمیع شود.

وی ادامه داد: برای مثال بجای اینکه ۱۰ تا سهام شرکت A را بخواهیم از طریق کارگزاری بفروش برسانیم تجمیع همه سفارش های که طی یک تا دو روز گذشته برای آن شرکت آمده را از جانب کارگزاری شاهد باشیم و به صندوق یا نهاد مالی که علاقمند است این بسته را خریداری کند آن واگذار شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: امتیاز این خرید برای آن خریدار اینکه اغلب این عزیزان به دنبال نقش آفرینی بیشتر در مدیریت آن شرکت هستند بنابراین شرکتی که به شکل بلوکی سهام آن خریداری می شود هم به احتمال زیاد قیمت بالاتری دربازارخواهد خورد وهم منجر به یک دست شدن مدیریت و راهبری آن شرکت خواهد شد.

وی افزود: اینطور نیست که خود عزیزان مشمول سهام عدالت بتوانند بصورت بلوکی خرید و فروش کنند این کار از طریق کارگزاری ها انجام می شود ودر راستای حفظ منافع خود سهامداران سهام عدالت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 1
    کارگزاران - صرافها - خون مردم را کردند تو شیشه و با لودر اسکناس بار زدند- وزارت دارایی هم هم نرفت سراغ شون که دست کم از این ثروت باد آورده که از راه نابودی سرمایه مردم به دست آمده دست کم 25 در صد مالیات بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس