رافائل گروسی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی از همکاری با تهران برای رسیدن به توافقی درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمان‌های آژانس در ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی در صفحه توییتر خود در خصوص سفر به ایران و دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی، از همکاری با تهران برای رسیدن به توافق در خصوص فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس خبر داد.

گروسی با انتشار تصاویر این دیدار، نوشت: امروز صبح با معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر صالحی دیدار کردم. در حال کار برای رسیدن به توافقی درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هستیم.

بیشتر بخوانید:

صالحی: ایران در چارچوب تعهدات عمل می‌کند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اولین بار پس از تصدی این سمت و در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان دوشنبه شب وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران شد و مورد استقبال «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

او پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در محل سازمان انرژی اتمی با علی اکبر صالحی، رئیس این سازمان دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین قرار است در این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز دیدار کند.

«کاظم غریب آبادی»، نماینده دائم ایران در آژانس پیش از این سفر گفت که سفر گروسی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند.

در همین خصوص، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این سفر هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد. کار ما با آژانس براساس اصل شفافیت است که جمهوری اسلامی ایران داشته است. جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل شفافیت همیشه آماده همکاری با آژانس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    خفه شو راستی آزمایی دیگه یعنی چه بگو دنبال جاسوسی برای سیا و موسادیم مارو احمق فرض کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس