الکاظمی نمایه

یک مسئول عراقی از احتمال لغو سفر نخست‌وزیر این کشور به امارات در پی عادی‌سازی روابط آن با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که به تازگی از واشنگتن بازگشته است، در حالی امروز سه‌شنبه سفر منطقه‌ای خود را از اردن آغاز می‌کند که احتمال لغو سفر او به امارات در پی عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از یک مسئول عراقی گزارش کرد که احتمال لغو سفر الکاظمی به امارات که قرار بود پس از سفر او به اردن انجام شود، وجود دارد چرا که او نمی‌خواهد با توجه به نارضایتی مردمی و سیاسی عراق از اقدام امارات در برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، با سفر به این کشور ایجاد سوء تفاهم کند.

بیشتر بخوانید:

الکاظمی امروز سه‌شنبه به اردن می‌رود و از زمان تصدی منصب نخست‌وزیری عراق این نخستین سفر او به یک کشور عربی پس از سفر به ایران و آمریکا است.

قرار است در اردن نشست سه‌جانبه اردن، مصر و عراق برگزار شود و علاوه بر آن الکاظمی قرار است به عربستان سعودی نیز سفر کند در حالی که سفر او به ریاض اخیرا به دلیل بیماری پادشاه سعودی به تعویق افتاد.

یک مسئول عراقی که به نام او اشاره‌ای نشده است، گفت که سه تن از مشاوران الکاظمی به او گفته‌اند که در شرایط کنونی سفر او به امارات باعث برداشت‌ پیام‌های منفی در داخل و خارج عراق خواهد شد چرا که موضع مردمی و سیاسی عراق، محکومیت اقدام امارات است.

از سوی دیگر «فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از سکوت نخست‌وزیر این کشور و عدم بیان موضع خود درباره عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفت که این سکوت او متناسب با موضع فراکسیون‌های سیاسی مبنی بر «اشغالگر بودن رژیم اسرائیل» نیست.

«کریم علیوی» عضو فراکسیون پارلمانی «الفتح» نیز گفت که پارلمان همچنان منتظر موضع رسمی دولت در قبال عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی است.

او گفت که عراق این اقدام امارات را خیانت بزرگ می‌داند که نمی‌توان آن را پذیرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس