سخنگوی قوه قضائیه

اسماعیلی گفت: اقدامات بسیار خوبی که قوه قضائیه در وصول معوقات بانکی انجام داد اقدام مناسبی جهت حمایت قوه قضائیه از دولت بود.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد با تبریک هفته دولت گفت: روز کارمند را به همه کارمندان در ادارات مختلف تبریک می‌گویم.

وی افزود: دولت در سال آخر و به تعبیر مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را جهت تحقق اهداف بردارد. قوه قضائیه بارها اعلام کرده است که برای حل مشکلات مردم می‌تواند با دولت همکاری کند.

اسماعیلی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی که قوه قضائیه در وصول معوقات بانکی انجام داد اقدام مناسبی جهت حمایت قوه قضائیه از دولت بود.

بازگرداندن برخی معوقات ارزی از جمله ۱/۲ ارزهای ناشی از صادرات به چرخه پولی کشور بازگشت. حمایت‌های دستگاه قضا بهبود وضعیت ارزی را رقم زده است.

سخنگوی قوه قضائیه به تداوم رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: آرایی که در این رابطه صادره شده به شرح زیر است: به موجب رأی صادره از دادگاه ویژه رسیدگی به جرام اقتصادی هفت نفر از متهمان و یکی از شرکت‌های تجاری مبادرت به قاچاق عمده ارز کرده بودند، مرتضی روحی نژاد به ۸ سال حبس، امین روحی نژاد به ۷ سال حبس، ایمان روحی نژاد به ۱۰ سال حبس، جواد فرخنده مقام به ده سال حبس، یاسر صابونی به ۱۰ سال حبس، علیرضا برخوردار کاشانی به ده سال حسین عطار جان نثار نوبری به ده سال حبس و شرکت تجاری امین تجارت خزر به نمایندگی جعفر آذر توس به انحلال محکوم شدند. این متهمان نسبت به استرداد ارزهای دریافتی یا پرداخت ما به تفاوت نرخ ریالی ارزها برابر نرخ روز اجرای حکم محکوم شدند.

وی افزود: در دو فقره از پرونده‌های اخیر مربوط به احتکار ماسک، سید رضا حسینی فرزند سید عباس به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۷ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. تقی عسکری فیروزجانی به یک سال حبس، سید حسن میر شجاع به شش ماه حبس محکوم شدند. در پرونده دیگر مربوط به لاستیک کرمعلی جزمه به ده سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است. محمدرضا شهسوار زاده به ۵ سال حبس و پرداخت ۶ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس