گفت‌وگو با همسران فرماندهان جنگ، چاپ دومی شد/ متفاوت‌ترین تجربه نویسنده

«خانه خورشید» نوشته ماندانا زندی که روایتی است از گفت‌وگو با همسران فرماندهان جنگ در پله دوم ایستاد.

به گزارش مشرق، ماندانا زندی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: کتاب «خانه خورشید» حاصل پنج سال گفت‌وگو با خانواده شهدا و جانبازان است، پای صحبت‌های آنها نشستم و با دردهای آنها از نزدیک آشنا شدم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این رمان تلاش کردم بخشی از فداکاری‌های آنها را بر مبنای تخیل روایت کنم، ابراز داشت: سال‌ها قبل با همکاری انتشارات روایت فتح، قرار شد رمان دفاع مقدسی با رویکرد متفاوت نوشته شود تا فراتر از کلیشه بوده و در مجموع از زاویه دید بانوان بیان شود؛ چرا که معتقد بودیم بانوان در جنگ کمتر دیده شده‌اند؛ حتی به عنوان همسران فرماندهان.

زندی گفت: از طریق انتشارات روایت فتح با خانواده شهدایی چون مدق، باکری، همت و آبشناسان، زین‌الدین، قریشی، سلیمی، غیاثوند، شفیعی و... مرتبط شدم و حتی در روند تالیف به بیمارستان اعصاب و روان صدر و نیایش هم سری زدم.

به گفته این نویسنده، به این دلیل که نمی‌توانستم بر اساس شنیده‌ها اثری خلق کنم، تصمیم گرفتم به بیمارستان‌های اعصاب و روان هم بروم. هرچند اخذ مجوزها سخت بود، اما ۴ سال طول کشید تا روند تالیف طی شود و بالاخره اثر منتشر و حالا به چاپ دوم رسیده است.

زندی با بیان اینکه برای تالیف این کتاب با جانبازی که در ابوقریب بود هم صحبت کرده، افزود: کتاب «خانه خورشید» یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های من در زمینه نویسندگی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس