کد خبر 1110512
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
سیستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اجرایی شدن طرح نذر آب ۳ در استان سیستان و بلوچستان با اعزام کاروان سلامت به شهرستان خاش در اواخر شهریور ماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: در دو ساله گذشته کاروان سلامت در قالب طرح نذر آب در نواحی کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان اجرایی شد که در این طرح، هلال احمر با کمک خیران، در خصوص رفع برخی از کمبودها از جمله تهیه آب شرب و تهیه و توزیع تانکرهای آب روستایی، اقدام های موثری را انجام داد.

بیشتر بخوانید:

احداث ۳ مدرسه در مناطق مرزی توسط جمعی از کشتی‌گیران

۱۶۵ میلیارد تومان مرهم کدام درد خوزستان است؟

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، در سال جدید با محدودیت هایی در خصوص این طرح روبرو شدیم اما به همت معاونت داوطلبان هلال احمر استان تهران و خیران و با توجه به ارزیابی تیم اعزامی مقرر شد طرح نذر آب سه امسال در دهستان سفید کوه، واقع در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان اجرایی شود.

فتحی با اشاره به اینکه این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد، بیان کرد: طی بازدیدی که تیم ارزیاب هلال احمر استان تهران از دهستان سفید کوه داشتند، مقرر شد به هم وطنان نزدیک به ۱۵ روستا که هر روستا بین ۲۰ تا ۳۰ خانوار را در خود جای داده است، خدمات مختلفی از جمله بهداشتی، درمانی و تامین آب شرب ارائه شود.

وی ادامه داد: اکثریت این خانواده ها کپر نشین بوده و با محرومیت بسیار زیادی مواجه هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: محرومیت در بسیاری از روستاهای دهستان سفید کوه شهرستان خاش آنقدر بالا است که حتی در برخی از این روستاها هموطنان از امکانات اولیه بهداشتی برخوردار نیستند.

فتحی عنوان کرد: درآمد اکثر روستائیان بسیار پایین است و دسترسی به روستاها دشوار است.

وی ادامه داد: تیم کاروان سلامت هلال احمر استان تهران در آینده نزدیک یک تیم کاملی شامل پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران را جهت ارائه خدمات به این روستاها اعزام خواهد کرد.

فتحی تاکید کرد: خیران می توانند جهت شرکت در طرح نذر آب امسال، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق شعب جمعیت هلال احمر استان تهران به دست محرومان استان سیستان و بلوچستان برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد کیخا IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 2
    سلام چرا آبروی سیستان را میبرید و برای بلوچستان تانکر آب میبرید کجای دنیا را سراغ دارید نذر حسین کنیم و روضه حسن بخوانيم
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      این آبرو بردن نیست آب که موجب حیات است بردن است. این خوبه که از تشنگی تلف شوند وقتی امکان لوله کشی نیست وباید با تانکر آب ببرند. تو پیشنهاد بهتری داری پیشنهاد بده. خدا حفظشان فرماید که بداد مردم سیستان و بلوچستان می‌رسند وآب می‌برند. چون چاره ای جز بردن آب فعلا با تانکر نیست. اجرشان با امام حسین علیه السلام. السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام. السلام علیک یا ابوالفضل العباس علیه السلام.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    سلام خداقوت. خوب بود شماره حساب اعلام می‌کردید تا حد توان کمک کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس