قطعا وزارت ورزش در جریان پرونده ویلموتس بوده است

وزیر ورزش و جوانان به رابطه انجمن دوستی ایران و هلند و ماجرای ویلموتس واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر درباره برگزاری جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با مسئولان سابق و فعلی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای رسیدگی به قرارداد مارک ویلموتس اظهار داشت:‌این جلسه در ارتباط با حکم ناعادلانه‌ای که علیه فدراسیون فوتبال صادر شده برگزار شد و کمیته تعیین وضعیت فیفا این حکم را به ما ابلاغ کرده و اکنون باید همه به فدراسیون کمک کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی کشور بتواند این رأی را بشکند.

ببینید:

فیلم/ برای قرارداد ویلموتس از جاهای دیگر فشار آوردند

وی افزود: جلسه‌ای که امروز برگزار شد در این راستا بود تا بتوانیم از منافع فوتبال ملی در دادگاه CAS دفاع کنیم. نمایندگان محترم شورای اسلامی و کمیسیون اصل ۹۰ سؤالات و ابهاماتی داشتند که بنده و معاونانم همراه اعضای هیأت رئیسه و رئیس سابق فدراسیون فوتبال در جلسه این کمیسیون شرکت کردیم تا درباره ابهاماتی که نسبت به چگونگی انتخاب سرمربی تیم ملی، انعقاد قرارداد و حواشی دیگر مربوط به قرارداد ویلموتس وجود دارد رسیدگی شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: نمایندگانی که بحثی دارند و اعتقاد دارند ما باید به عنوان دستگاه حاکمیتی در ورزش روی مفاد این قرارداد نظارت می‌کردیم. البته قرار است جمع‌بندی این موارد در جلسه که امروز برگزار شد تا یکی دو هفته دیگر به کمیته فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا در این کمیته بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد به هر حال هر آنچه لازم بود اعلام کردیم.

ببینید:

تصویر تامل‌برانگیز تاج در جلسه بررسی قرارداد ویلموتس

سلطانی‌فر درباره ورود سازمان بازرسی به پرونده ویلموتس و معرفی ۸ نفر به دادستانی اظهار داشت: همانطور که در صحبت‌های قبلی هم گفته‌ام سازمان بازرسی برای این پرونده از ۲-۳ ماه قبل پرونده‌ای را تشکیل داده و بررسی‌های خوبی روی موضوع صورت گرفته است. اکنون هم گزارشی آماده شده و نفراتی به دادستانی تهران معرفی شده‌اند. ما باید از نظرات سازمان بازرسی و دادستانی تهران تمکین کنیم و اگر آنها نظری داشته باشند به آن احترام بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون‌ها نهادهای عمومی مستقلی هستند و واقعیت این است وزارت ورزش روی عملکرد آنها نظارت می‌کند و با توجه به حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا فدراسیون فوتبال به این رأی محکوم شده و اکنون باید با یک بسیج ملی در تمام بخش‌های کشور برای شکستن رأی ابتدایی ویلموتس اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان بازرسی: فدراسیون زیر بار تعهدات غیرقانونی رفته

پژمانفر: قرارداد ویلموتس باعث سرخوردگی مردم شد

وزیر ورزش و جوانان درباره میزان امیدواری وزارت ورزش  و فدراسیون فوتبال نسبت به تغییر رأی ویلموتس در دادگاه CAS اظهار داشت: ساختار کمیته تعیین وضعیت فیفا به شکلی است که با یک قاضی رأی را صادر کرده و هیچکس انتظار صدور چنین رأی سنگینی علیه فدراسیون فوتبال ایران را نداشت. اکنون هم تیم حقوقی خوبی با ظرفیت نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و فدراسیون فوتبال تشکیل شده و ما امیدواریم با توجه به اینکه در دادگاه CAS سه قاضی به پرونده رسیدگی می‌کنند و از طرفی فرصت شنیدن دفاعیات ما در این دادگاه به شکل حضوری وجود دارد بتوانیم این رأی ناعادلانه را تغییر بدهیم.

سلطانی‌فر درباره نقش انجمن فرهنگی ایران و هلند در معرفی مارک ویلموتس و انتخاب وی به عنوان سرمربی ملی توضیح داد: من ۴-۵ سال پیش یک قیچی دستم گرفتم و این انجمن را افتتاح کردم. ارتباط خاصی با این انجمن ندارم و این صحبت‌ها انحرافی است تا ذهن‌ها از مسائل اصلی منحرف شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    آقا هی دست وپا میزنه که بگه توی این افتضاح من کاره ای نبودم بچسپید به ایشون که سرنخ تمام افتضاحات ورزش در سالهای اخیر است فقط محاکمه ایشان مردم مظلوم ایران راخوشحال می کند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    به نظرم ویلموتس بلژیکی هستش وبابامسعوداشتباهی باهلندی بودنش او رااوردبه نیمکت تیم ملی درضمن فوتبال هلندوبلژیک مافیاندارندوتیم سوگلی هم ندارندانشالافیفادخالت میکنه وابروی بابامسعودوپرسپولیس روبامحروم کردنشون میبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس