کد خبر 1110423
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
طرح ترافیک

رئیس پلیس راهور پایتخت از افزایش ۴۱ درصدی ترافیک در بازه زمانی لغو اجرای طرح ترافیک در پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران به حضور حداکثری پلیس در معابر و بزرگراه های شهر تهران در ایام لغو طرح ترافیک اشاره و اظهار داشت: پلیس راهور فاتب در ایام لغو طرح ترافیک با تمام توان و حتی  استفاده از نیروهای ستادی توانست به خوبی ترافیک را مدیریت کند.

وی گفت: طرح ترافیکی که از آن با نگاه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری استفاده می‌شد جای خود را به عدم اجرای آن داد و باعث شد تردد و حضور برخی شهروندان در معابر شهری باعث ایجاد ترافیک کاذب در شهر شود.

سردار حمیدی تصریح کرد : طرح ترافیکی که در این سه هفته اجرا نشد، ترافیک شهر تهران را به طور میانگین ۴۱ درصد افزایش داد یعنی حجم ترافیک را قبل از عدم اجرای طرح در نظر داشته باشید و حال به آن ترافیک ۴۱ درصد بیفزایید که شاهد حجم بالای حضور شهروندان در ساعات مختلف روز در سطح معابر بودیم.

بیشتر بخوانید:

هشدار نماینده مجلس برای بازگشت طرح ترافیک در تهران

وی ادامه داد: در برخی ساعات هم تا ۵۵ درصد شاهد افزایش حجم حضور و ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر بودیم که معابر ما کشش این حجم ترافیک را نداشته و برخی مواقع ترافیک از خیابانهای اصلی به داخل معابر و میدان های دیگر گسترش پیدا کرده و باعث بی نظمی ترافیکی  خاصی در سطح شهر می شد.

 وی اعلام کرد: در مدت عدم اجرای طرح، ۱۲ درصد تصادفات شهر تهران افزایش پیدا کرد که باعث بی انضباطی ترافیکی شد و این  افزایش ۱۲ درصدی به نوبه خود باعث عدم رضایت شهروندان شد چرا که  ۱۷۷۷۲ بار یعنی ۳۴ درصد افزایش و فقط تماس ها و شکایات مردمی در حوزه عدم رضایتمندی و مشکلات ترافیکی را ثبت کردیم که کار ما و مسؤولیت ما را صد چندان  نسبت به گذشته بیشتر کرد. 

سردار حمیدی بیان داشت: آماری هم که از شرکت واحد در خصوص استفاده شهروندان از این سامانه را گرفتیم نشان داد برداشتن طرح ترافیک در آن حوزه هم باعث کاهش ترافیک و افزایش حضور در اتوبوس‌ها نشده و مسافرینی هم که دارای خودروی شخصی بوده اند باز هم بیشتر آنان از وسایل حمل و نقل عمومی من جمله از بی آر تی استفاده کرده اند.

 وی گفت: با دفاعی که پلیس از حقوق شهروندان به خاطر ماندن بیش از حد در ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز کرد طرح ترافیک به حالت قبلی خود بازگشت و از روز شنبه اجرایی شد.

پیش‌بینی کاهش آلودگی در پاییز نسبت به سال گذشته

وی گفت : همیشه ۶ ماهه دوم سال به دلیل باز شدن مدارس و فعالیت بیشتر موسسات و سازمان ها شاهد افزایش حجم ترافیک و جریان بیشتر رفت و آمد هستیم و معضل وارونگی هوا و ترافیک هم بیشتر در ۶ ماهه دوم خود را نشان می دهد.

سردار حمیدی افزود: با غیر حضوری شدن مدارس و کم شدن ترافیک می توانیم بگوییم ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می دهیم ولی به همین منوال سال گذشته و با ترددهای بیشتر در شهر در نیمه دوم سال شاهد ترافیک و آلودگی بیشتری خواهیم بود.

وی به برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف هم اشاره ای کرد و گفت: جای  موتورسیکلت در خط ویژه نیست ولی متاسفانه تعداد معدودی داخل خط ویژه می‌شوند و با اتوبوس ها برخورد می کنند  که شاهد تصادفات روزانه موتور با اتوبوس هستیم.

سردار حمیدی ادامه داد :همکاران بنده در خطوط ویژه مستقر هستند تا از ورود و تردد موتورسیکلت ها در خطوط ویژه جلوگیری کنند ولی مستلزم کار بیشتری است و اولین سوال ما از مردم این است که مردم با این طرح موافق هستند یا خیر؛ چرا که موقع به پارکینگ بردن و برخورد با موتور سیکلت متخلف مردم از پلیس می خواهند که موتور را به پارکینگ نبرند و به آن کاری نداشته باشند.

سردار حمیدی بیان داشت: ۵۸ درصد تصادفات در تهران مربوط به موتورسیکلت ها بوده و عمده تصادفات در بزرگراه ها نیز تصادف موتور است که این تصادفات و  برخورد ها بسیار شدید است و منجر به فوت موتور سوار می شود. 

وی در خصوص اعمال قانون در بزرگراه ها  افزود: پلیس هر جا که می خواهد اعمال قانون کند قبل از آن تابلو  نصب می‌کند و بعد اعمال قانون می کند.

وی بیان داشت : در تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر داریم چرا که ۸ میلیون وسیله که ۴ میلیون موتور و ۴ میلیون خودرو است نیازمند مدیریت می باشد که به درستی و با تلاش مضاعف انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک از شنبه اجرا می‌شود

وی در مورد اصلاحات هندسی معابر اظهار داشت: اصلاح هندسی هم جزو وظایفی است که همکاران من با توجه به نیاز شهر،  اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی مانند درست شدن  زیرگذر رمپ ها و ... را در دستور کار ویژه خود قرار می دهند و  در کمیته معابر به صورت روزانه انجام این موارد بررسی و انجام می شود. 

سردار حمیدی ادامه داد : پلیس راهور با تمام مسافربرهای شخصی که اقدام به جابجایی مسافر می کنند برخورد قانونی می کند و این کار انها  غیر مجاز است ولی  با تلفیق  نیروهای پلیس و ظرفیت تاکسیرانی طرحی در حال انجام است که به صورت آنلاین و با استفاده از سامانه سپهر در حال برخورد با این گونه تخلفات هستیم و در پایانه های مسافربری به ویژه و به طور جد برخورد  قانونی انجام می شود.

وی گفت: در ایامی که طرح ترافیک نداشتیم تخلفات و میزان تصادفات بیشتر شده است و حدود ۸۰۰ هزار نفر مسافر حمل و نقل عمومی ترجیح دادند که از وسیله نقلیه شخصی استفاده  نکرده و در داخل ترافیک نمانند که دیر برسند. 

دلایل افزایش ترافیک تهران در رزوهای اخیر

وی گفت: افزایش سفرهای غیر ضروری باعث ایجاد ترافیک می شود خیلی از سازمان ها و شرکت‌ها هنوز خدماتشان غیر حضوری نیست و دوم  اینکه خریدها باعث تردد می شود و سوم اینکه جاذبه سفر باعث حضور در زمان برداشتن طرح ترافیک می شود و تقاضای سفر بیشتر می‌شود.

وی در خصوص تردد موتور سیکلت های سنگین هم گفت: تردد موتور سنگین از نظر قانونی غیر مجاز است و پلیس به خاطر حفظ جان راننده و دیگران و حفظ نظم ترافیک با آنها برخورد می کند؛ در پارکینگ ها موتورسیکلت هایی هستند که شاید هر کدام بالای ۴۰۰  تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

برخورد جدی پلیس با رانندگان در شرایط غیرعادی

رئیس پلیس راهور فاتب افزود: در خصوص بحث تست الکل همیشه پلیس برخورد می کند و اگر راننده ای را در شرایط غیر عادی ببینیم، خودروی وی را متوقف و برخورد قانونی خود را در چارچوب مقررات انجام می دهیم.

وی گفت: در خصوص ترخیص برخی خودروها و موتورها به خاطر اینکه شاید ترخیص آنها مقرون به صرفه نیستند ترخیص نشده اند که ۶۰ هزار خودرو در پارکینگ‌ها رسوب شده اند.

توصیه های ترافیکی پلیس برای ماه محرم 

وی اعلام کرد: در خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی پلیس راهور تهران بزرگ پیش بینی های لازم را صورت داده و به همین منظور با ۱۵ هزار هیأت مذهبی که  از مکان های بسته به محل های باز رفته اند و شرایط را به واسطه رعایت پروتکل های بهداشتی تغییر داده اند ،جلسات متعددی بین پلیس با هیأت امنای آنها صورت گرفته تا شرایط بهتری را ایجاد کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: چون عمده عزاداری ها در شب هنگام است و عزیزان با لباس مشکی تردد می کنند توصیه می کنیم که از معابر مطمئن  تردد کنند، رانندگان هم  باید توجه بیشتری داشته و با دقت و حوصله بیشتری رانندگی کرده تا ان‌شاءالله شاهد برگزاری هر چه بهتر این مراسم باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • sm IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    بیشرف ها مردم رو به کشتن ندید مال دنیا ارزش نداره یروزی باید تاوان بدید اونم سخت خیلی سخت
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    چه جالب که از مردم استعلام واجرای قانون را سوال می کنیم مردم از اعمال قانون با دید مثبت توام با رافت اسلامی استقبال می کنند نه از برخورد تند وایجاد مشکل برای هموطنان عزیز
  • sa IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    چرا وقتی مردم نظر می دهند وخوشتان نمی اید غیر قابل انتشار میزنید
  • کاربرجدید IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    عجب!!!!؛ اولا لغو طرح ترافیک ثابت کرد که این طرح هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و دوماً در کاهش ترافیک نیز تأثیر چندانی ندارد و فقط باعث جابجایی ترافیک می شود یعنی با بگیر و ببند و اجرای طرح در محدوده طرح، ترافیک سبک تر و به همان میزان بر ترافیک بیرون طرح افزوده می شود. و تنها سودی که دارد درامد باد اورده آن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس