آسیمی گویتا رهبر کودتای کشور مالی

مقامات ارتش مالی و آمریکا می‌گویند، رهبر کودتای اخیر در این کشور آفریقایی، سال‌ها با نیروهای ویژه آمریکایی در غرب آفریقا همکاری داشته است.

به گزارش مشرق، «آسیمی گویتا» رهبر کودتای کشور مالی سال‌ها با نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آفریقا همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:

فارین پالیسی: آمریکا کودتاچیان «مالی» را آموزش داده است

تعلیق عضویت «مالی» در اتحادیه آفریقا

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مقامات ارتش مالی و آمریکا می‌گویند، گویتا علاوه بر این‌که توسط آمریکایی‌ها تعلیم دیده، سال‌ها با نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا همکاری داشته است.

ببینید:

عکس/ کودتا در مالی

این مقامات همچنین افشا کردند که گویتا به‌طور پیوسته با نیروهای آمریکایی در ارتباط بوده و در تمرینات نظامی آمریکایی‌ها مشارکت می‌کرد. وی علاوه بر دریافت آموزش نظامی از آمریکایی‌ها، توسط آلمانی‌ها و فرانسوی‌های حاضر در غرب آفریقا نیز تعلیماتی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

فرانسه به‌دنبال چراغ سبز شورای امنیت برای مداخله نظامی

پیش از این، نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی نوشت سران کودتای نظامی که سه‌شنبه هفته گذشته در کشور مالی دست به کودتا زدند توسط نیروهای نظامی ارتش آمریکا آموزش دیده بودند.

رهبران کودتای نظامی در مالی بعد از بازداشت «ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور این کشور و او را به استعفا مجبور کردند و سپس اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک «مدت معقول» یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

این کودتا بعد از دو ماه تظاهرات در شهر باماکو، پایتخت مالی، صورت گرفت که به دنبال آن چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    هیچ کودتایی بدون دخالت و پشتیبانی ابرقدرت ها مخصوصا آمریکا انجام نمیشه. در کشورهای آفریقایی نفوذ فرانسه هم بسیار پررنگ و محسوس است. ابرقدرت ها مردم دنیا رو بازیچه دست خودشون کردن. از اون اسفناک تر خائنین و مردمی هستن که خواسته یا ناخواسته و بدون بینش و آگاهی با اینها همراه میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس