ویژه ها

رسانه های معاند در پی آن هستند تا در ماجرای هواپیمای اوکراینی، ضمن ترور نرم فرماندهان سپاه، نقش آمریکا در بروز این حادثه تلخ و همچنین تحقیر آمریکا در موشک باران پایگاه عین الاسد را به حاشیه ببرند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فرماندهان سپاه باید محاکمه شوند!

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- در گزارشی با عنوان «آن ۱۹ ثانیه لعنتی!»- بدون ذکر نام نویسنده- نوشت: «بامداد هجدهم دی‌ ماه بود. رسانه‌ها یکی پس از دیگری از اولین حمله موشکی پس از جنگ جهانی به مواضع ایالات‌متحده امریکا می‌گفتند و با کلیدواژه «انتقام سخت» ، از تلاش جمهوری اسلامی برای جبران ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس خود به دستور دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده امریکا در خاک عراق می‌نوشتند. در این میان اما ناگهان خبری تلخ فضای مجازی را پر کرد و همه را در بهت و حیرت فرو برد. «سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی شهریار»، شد تیتر اصلی کانال‌های خبری و رسانه‌های ارتباط‌جمعی، هر چند شاید در آن لحظات هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که ۷۲ ساعت بعد، کلیدواژه «سقوط» برای همیشه از مقابل نام بویینگ ۷۳۷ هواپیمایی بین‌المللی اوکراینی حذف شده و جای خود را به «اسقاط» و «انهدام» دهد. کلیدواژه تلخی که روز گذشته و پس از ۷ ماه و ۱۵ روز، نخستین جزییات استخراج شده از جعبه سیاه این هواپیما اعلام شد تا دوباره همان پرسش تکراری نقل محافل مجازی شود؛ «چرا!؟» پرسش تکراری است اما همچنان بی‌پاسخ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نکته قابل‌توجه آن است که اپراتور پدافند هوایی تهران و شلیک‌های بدون مجوزش درحالی این روزها تنها مقصر ماجرا حداقل ازسوی رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران اعلام می‌شود که به‌زعم ناظران، اگر قصور و تقصیری نیز در این میان متوجه او باشد، فرماندهان نظامی بالادستی او نیز به همان میزان مقصرهستند. اتهامات و قصوری که شاید شفاف‌سازی تمام‌عیار آنها تنها راه جلب دوباره اعتماد افکار عمومی باشد».

اعتماد در ادامه نوشت: «نهم تیر ماه سال جاری بود که نخستین جزییات، نه ازسوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی به عنوان مسوول اصلی یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد عامل انهدام هواپیما، بلکه ازسوی غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران که مشغول بررسی پرونده برای تعیین میزان قصورها و عاملان این انهدام است، منتشر شد...تورج دهقان...رییس سازمان هواپیمایی گفت...باتوجه به اینکه صدای کابین پس از ۱۹ ثانیه بعد از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده تحلیلی درمورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه هواپیما به دست نمی‌آید».

مردم عزیز ایران در دی ماه سال گذشته در شرایطی که عزادار شهادت سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش بودند، در پی سقوط هواپیمای اوکراینی غم جانسوز دیگری را به جان خریدند و اندوهگین شدند.

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های معاند که حامی درجه یک گروهک تروریستی منافقین- قاتل ۱۷ هزار ایرانی- و گروهک تروریستی «عبدالمالک ریگی» و گروهک تروریستی داعش و...هستند، برای مسافران هواپیمای اوکراینی اشک تمساح می ریزند.

واقعیت این است که ماجرای هواپیمای اوکراینی به عنوان یک «پروژه بزرگ در اتاق فکر دشمن» تعیین شده است. یکی از اهداف اصلی آمریکا و دیگر دشمنان مردم ایران از داغ نگه داشتن این مسئله این است که از آن به عنوان ابزاری برای «ترور نرم سپاه» و در ادامه «ترور نرم فرماندهان ارشد سپاه» و از جمله سردار حاجی زاده- که توسعه صنعت موشکی ایران در حوزه مسئولیت اوست - استفاده کنند.

رسانه های معاند در پی آن هستند که در ماجرای هواپیمای اوکراینی، ضمن ترور نرم فرماندهان سپاه، نقش آمریکا در بروز این حادثه تلخ و همچنین تحقیر آمریکا در موشک باران پایگاه عین الاسد را به حاشیه ببرند.

سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسدارن- ۲۱ دی ۹۸- گفت: «در چندین مرحله به همه‌ی سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشکهای کروزی به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند. سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک دکمه را شما فشار بدهید. مصاحبه‌ای هم با این اپراتور انجام شده ...و او اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً "کلیر" شود».

سردار حاجی زاده در ادامه گفت: «موشک اصابت کرده به هواپیما موشک کوتاه برد و مجاورتی بوده و هواپیما بعد از خوردن به زمین متلاشی شده است. نه سپاه و نه نیروهای مسلح نمی خواستند پنهان کاری کنند ولی این روالی بوده که باید طی می شده است... اینها هزینه این شیطنت ها و التهابات آمریکا در منطقه است. در آن شب ما آمادگی درگیری همه جانبه را داشتیم. آن شب تعداد زیادی هواپیمای جنگی در  آسمان در حال پرواز بودند».

گاهی اوقات با مطالعه گزارش های روزنامه های اصلاح طلب در داخل، مخاطب در میانه گزارش شک می کند که آیا مشغول مطالعه «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» ست یا خواندن شرق و اعتماد!

اینکه در گزارش خود حتی از نوشتن عبارت «سردار شهید» هم امتناع کنی و به سبک گزارش های مغرضانه رسانه های معاند، این سردار بزرگ را «قاسم سلیمانی» بنامی، خود نیز شیوه ای است برای دهن کجی به مردم کشورت.

و اینکه، انتقام سخت را به سخره بگیری و با طعنه و کنایه، موشک باران پایگاه دولت تروریست آمریکا- اقدامی بی سابقه از جنگ جهانی دوم تاکنون- را اقدامی خسارت بار جا بزنی، مهارت ویژه ای میخواهد که «مواجب بگیران ملکه انگلیس» و «کارمندان دولت تروریست آمریکا در صدای آمریکا» از آن برخوردار هستند.

این روزنامه اصلاح طلب در گزارش مذکور مدعی شده است که «اگر قصور و تقصیری متوجه اپراتور پدافند هوایی باشد، فرماندهان نظامی بالادستی او نیز به همان میزان مقصرهستند. اتهامات و قصوری که شاید شفاف‌سازی تمام‌عیار آنها تنها راه جلب دوباره اعتماد افکار عمومی باشد». این روزنامه در لفافه خواستار محاکمه فرماندهان سپاه شده است!

چندی پیش «سعید حجاریان» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و تاجر گندم در مطلبی مدعی شد: «در جنگ ایران و عراق، در همان روزهای نخست ضعف‌های بعضی از فرماندهان جنگ مشهود بود اما علاج را به بعد موکول کردیم تا حدی که در خاتمه جنگ گفته شد، بنا بود عده‌ای از فرماندهان سپاه محاکمه و مجازات شوند»!

روزنامه اعتماد که در روزهای گذشته، یادداشت «مسعود بهنود» یکی از عناصر بدسابقه ضدانقلاب و کارمند رسمی بی بی سی فارسی را منتشر کرده بود، و پیش از آن صراحتا اعلام کرده بود که «باید حق براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود» ، حالا در گزارش مذکور، هشتگ ضدانقلاب با عنوان «چرا زدید؟» را بازنشر داده و غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را آماج توهین و تخریب قرار می دهد.

لازم است تا تهادهای نظارتی با اینگونه همصدایی های آشکار با دشمن، برخورد کنند.

** درس قیام عاشورا صلح طلبی بود!؟

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «راز ماندگاری و محبوبیت امام حسین(ع)» نوشت: «شخصیت امام حسین و ماهیت حرکت و انگیزه‌های موحدانه او نقش کلیدی در جاودان‌شدن نهضت عاشورا دارد. وجود حسین لبریز از "وحدانیت"، "عشق به خدا" و "شوق وصال به معشوق محتشم" بوده است.از وصیت‌نامه‌اش به محمد بن حنفیه تا لحظه‌ای که در کربلا صورت بر خاک می‌نهد، سخن از خدا، شهادت به وحدانیت او، نام و یاد و راه اوست... یکی از ویژگی های منش حسینی...صلح‌طلبی و خشونت‌پرهیزی...است؛ بارزترین جلوه خشونت‌پرهیزی امام را می‌توان در سخنرانی آن حضرت بعد از نماز ظهر در منطقه "شراف" مشاهده کرد که خطاب به لشکر دشمن فرمود:"ان کنتم لمقدمی کارهین اَنصَرِفُ عنکم الی المکان الذی جئتُ منه الیکم"؛ اگر شما از آمدن من ناخشنودید، برمی‌گردم به مکانی که از آنجا به‌سوی شما آمدم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «یکی از اهداف امام حسین (ع) ...مبارزه با بدعت‌ها و کژی‌ها بود...بزرگ‌ترین بدعت بنی‌امیه این بود که دین را ابزار قدرت سیاسی خود کردند و با استفاده از تطمیع مخالفان و تهدید آنها به تثبیت قدرت خود پرداختند و هر جا تطمیع مؤثر واقع نشد، با تهدید...به ایجاد رعب و وحشت پرداختند».

چندی پیش «محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: « شاید عده‌ای احساس کنند ما تا آخر ایستاده‌ایم و همچون امام حسین (ع) تا شهادت می‌جنگیم، در حالی که خود امام حسین (ع) هم نمی‌خواست جنگ برپا شود. حتی روز عاشورا هم پیغام می‌فرستاد که صحبت نماییم و صلح کنیم»! اصلاح طلبان و برخی دولتمردان در سالهای اخیر، صلح ومذاکره را از مهمترین درس های قیام امام حسین(ع) نامیدند.

یکی از مصادیق تحریف پیام عاشورا، ادعاهای مطرح شده درباره مذاکره و تعامل امام حسین (ع) در کربلا با عمر ابن سعد فرمانده سپاه اموی  است. قائلان به این تحریف معتقدند که امام حسین (ع) در شب عاشورا با عمر بن سعد ساعت‌ها مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود!

اما کارشناسان و صاحبنظران با رد این ادعا، تاکید دارند که اگر بنای امام حسین (ع) بر این بود که صلح کند، ایشان در مدینه این کار را انجام می داد.

نقل است که «مروان حکم» که پیر بنی‌امیه بود در مدینه به امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کند که برای حفظ دین و دنیای خودش با یزید بیعت کند اما امام می‌فرمایند: «و علَی الاِسلام، السَّلام اِذ قَد بُلیَتِ الاُمّه بِراع مثل یزید» در زمانی که اسلام مبتلا به حاکم جائری همچون یزید شده است باید فاتحه اسلام را خواند و به صراحت می‌فرمایند: «کسی چون من با فردی چون یزید بیعت نمی‌کند».

لذا هرگز برای امام حسین (ع) بحث تعامل و مذاکره و تلاش برای صلح با لشکر دشمن مطرح نبود. اباعبدالله الحسین(ع) جز به کنار زدن حاکم جائر به چیز دیگری نمی‌اندیشید.

متاسفانه یک جریان سیاسی خاص برای بهره برداری سیاسی و قبیله ای، منطق «تسلیم‌طلبانه» اصحاب دون‌مایه و خائن ائمه معصومین (ع) را به روحیه ظلم ستیزی، شجاعت، صلابت، عزتمندی و نفوذناپذیری امامان معصوم (ع) نسبت می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب- ۱۵ مهر ۹۴- با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا فرمودند: «این افراد می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟ چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند. متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است».

** از ادعای «اختیارات محدود رئیس جمهور» تا «سر و دست شکاندن برای کلید پاستور»!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان «رئیس جمهور مشکلات را به مردم بگوید» در روزنامه آرمان نوشت: «در آستانه هفته دولت و به پایان رسیدن هفتمین سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی هستیم و کمتر از یک سال به پایان دور دوم ریاست جمهوری وی باقی مانده است. در این راستا می‌توان در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بین‌الملل، سیاست خارجی و بسیاری از مسائل مهم داوری کرد که آیا ظرف این ۷سال کارنامه دولت آقای روحانی موفق بوده یا خیر؟ اما یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائلی که بدون تردید بیشترین حجم انتقادات نسبت به دولت آقای‌ روحانی در این هفت‌ساله وارد است بی‌توجهی وی به مطالبات مردم است».

زیباکلام در ادامه نوشت: «همه در عالم واقعیات زندگی می‌کنیم و در رویا و خیال‌پردازی نیستیم و می‌دانیم که اختیارات آقای‌ روحانی و اساسا هر رئیس‌جمهور دیگری چه مقدار است. بنابراین اینگونه نیست که انتظار داشتیم وی بعد از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به کلیه مطالبات، انتظارات و خواسته‌های رای‌دهندگان به خود پاسخگو باشد. همه می‌دانیم که تعدیل روابط با همسایگانمان یا تغییرات در سیاست خارجی صرفا در اختیار آقای روحانی نبود... می‌دانیم که آقای روحانی نمی‌توانست رفع حصر را به ثمر برساند...می‌دانیم که مسئولیت سیاست خارجی دست ایشان و هیچ رئیس‌جمهور دیگری نیست...می‌دانیم که حل بسیاری از مشکلات جامعه به این سادگی نیست و رئیس‌جمهور به‌تنهایی نمی‌تواند انجام دهد. اما آنچه انتظار می‌رفت این بود که به مردم احترام بیشتری گذاشته شود و مشکلات و مسائل را با آنها صریح و شفاف در میان بگذارند».

یکی از وعده های روحانی در سال ۹۲ «رفع حصر» بود. وی در سال ۹۶ هم همین وعده را مطرح کرد. «عزت الله ضرغامی» چندی پیش با اشاره به مسئله حصر سران فتنه گفته بود: «مصوبه حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که بیست ماه بعد از فتنه صورت گرفت...بعد از بیست ماه باید آشوبها تمام میشد. در جلسه شورای عالی امنیت ملی حصر بعنوان یک راه حل مطرح شد و نه یک مجازات... حصر به هیچ وجه ربطی به رهبری نداشت و تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود...در جلسه شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم گیری درباره حصر سران فتنه آقای روحانی هم حضور داشت».

روحانی از سال ۹۲ تاکنون رئیس شورای عالی امنیت ملی است. وی در سال ۸۹ نیز در جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره حصر سران فتنه حضور داشته و به این اقدام رای مثبت داده است.

یکی دیگر از وعده های روحانی در سال ۹۲، «گشایش اقتصادی از طریق مذاکره با آمریکا» بود. وی در سال ۹۶ نیز تاکید کرد که به زودی میوه های برجام خواهد رسید.

برخلاف ادعای زیباکلام، رئیس جمهور هم در سیاست خارجی اختیارات فراوانی دارد و هم در سیاست داخلی. اختیارات و امکانات رئیس قوه مجریه آنقدر گسترده است که اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خود را به آب و آتش می زنند تا هر طور شده کلید پاستور را در دست بگیرند.

امکانات و اختیارات ریاست جمهوری در ایران به قدری زیاد است که اصلاح طلبان حتی پس از شکست نیز راضی به پذیرش نتیجه انتخابات نشده و با لگدمال کردن رای مردم، دروغ تقلب را مطرح می کنند، تا بلکه با جرزنی و قانون شکنی بتوانند به کلید پاستور برسند.

زیباکلام و همفکران وی بجای تشویق دولت به فرافکنی، باید در «زنگ حساب» پاسخگوی کارنامه خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • قاسم باوی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    44 30
    باسلام این اقا اصلا عددی نیست بره خجالت بکشه این ادمهافقط یادگرفتندبا کلماتشان دل دشمن خوار وزبون راخوشحال کنند سردمداران اصلاحات رابخداواگذارمیکنیم وناخن سردارنامی جهان اسلام شهید سلیمانی را باهمه پادوهای غرب عوض نمیکنیم
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      21 21
      بسم الله بفرموده حضرت آقا در خرداد96 در حرم امام ره: با تخلفات گسترده انتخابات96 برخورد کنید تا تکرار نشود. لذا از الان مجلس و قضاییه باید کارگروههای مشترکی را تشکیل دهند و با بازخوانی آن تخلفات مانع تکرار آنها شوند و الا شاهد تکرار مردم هراسی( این بار بورس هراسی و قطع اینستاگرام هراسی و..) و نیز مهندسی توزیع تعرفه و بستن زودهنگام شعب اخذی رای و محروم الرای شدن میلیونها انقلابی ، قلدری ستادانتخابات و... خواهیم بود. زنهار
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      28 29
      قرار بود هواپیمای ماهان در اسمان سوریه را نیز همین گونه سرچوب کنند که شکر خدا ناکام ماندند در ضمن خطایی اتفاق افتاد که باعث جان باختن چند هموطن شد باید به دور از سیاسی کاری مثل خطاهای پزشکی مهندسی رانندگی و ........ که هرسال جان هزاران نفر را میگیرد رفتار کرد
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      26 21
      موشک دوم چرا شلیک شد؟ چرا جنایت کردید؟ چرا پنهان کردید؟
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      15 18
      این سخن یک شوخی نیست بلکه متأسفانه بسیار هم حقیقی است که اصلاح طلبان تهوع آور اسلام اموی و اسلام صفوی و اسلام رجوی را بر اسلام علوی ترجیح می دهند و به بیان واضح تر اساساً اسلام علوی و مصطفوی را قبول ندارند و تحریف ها و تفسیرهایی که از قرآن و اسلام می کنند بیشتر در جهت توجیه رفتار امرای اموی و پادشاهان صفوی و دار و دسته رجوی است!
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      14 19
      حسن روحانی کسی است که باید جلوی پروازهای تجاری را در آن بازه زمانی بحرانی می‌گرفت و این کار را نکرد. چطور برای کرونا هییت دول تسریع تشکیل جلسه داد و مانع از ادامه پروازها شدند اما در وضعیت جنگی آن روز این کار را نکردند. حسن روحانی مشکل چه بود؟ شاید میخواست شلیک اشتباهی انجام شود و بعد مسوولان سپاه را محاکمه کند.
    • AT ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      13 16
      سردمداران اصلاحات رابخداواگذارمیکنید؟ خدا هم پسشان می دهد و می گوید مگر نگفتم قاتلوا ائمه الکفر؟مگر نگفتم قاتلوا حتی لاتکون فتنه؟ مگر نگفتم جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم؟ چرا به من پسشان می دهید؟
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      17 17
      روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نشدن آسمان کشور در شرایط جنگی و حساس پاسخگو باشد.
  • هادی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    45 27
    مقصر کسانی هستند که در شرایط جنگی اجازه پرواز هواپیمای مسافربری رو صادر کردن ولی مسئولیتشو قبول نکردن و اونو گردن سپاه انداختن..تیم نفوذ بعد از خرد شدن استخوانهای کدخداشون زیر مشت سپاه برای تلخ کردن کام مردم بعداز شیرینی پیروزی این سناریو رو چیدن..مثل همون سناریوی استعفا بعد از اومدن بشار اسد..خواهشم از رهبر ارتقای یگان موشکی هوافضای سپاه به لشکر وارتقای درجه سردارسرافراز وامریکا کوب کشورمون به سرلشگری است تا مشت محکمی باشه به دهن عناصر خائن و نفوذی
    • آریایی اصیل و دلسوز IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      25 43
      من آمریکا را دوست دارم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      16 21
      اون که امریکا رو دوست داره پا شه بر ه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      9 19
      آمریکایی اصیل ودلسوزنه آریایی.!!! با آمریکا محشور شوی.!!!
    • یانکی اصیل دلسوز! IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      13 8
      من جمهوری اسلامی ایران را دوست دارم!
    • ابوالفضل IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      7 1
      اریایی اونم تو رو دوست داره باور کن تازه به داشتن نیروهایی مث تو افتخار می کنه
    • AT ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      6 5
      که موشک به هوپیما می خورد اما هواپیما برخودش می رود و هنگام خوردن به زمین منفجر می شود؟ هنوز نفهمیده اید هواپیما را با ضد هوایی زده اند و سپاه دارد خودش را قربانی می کند و می گوید اسپارتاکوس منم؟ اگر موشک به هواپیما بخورد عین ماجرای ناو وینسنس هواپیما را پودر می کند.. من زمان جنگ بچه بودم ولی یادم هست فرق هواپیمایی که موشک می خورد و درجه منهدم می شد را با هواپیمایی که ضد هوایی می خورد و می چرخید و پایین می آمد. ادعای اینکه هواپیما از دست موشک در رفته فیوزهای کنار کوشک هم فعال شده اند دروغ است. چنین کاری فقط از هواپیمای جنگنده مثل اف 14 بر می آید نه هواپیمای بزرگ و سنگین مسافربری.
  • یک جانباز IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    34 31
    این آقایان کثافت طلب زمانیکه اربابشان هواپیمای مسافربری در خلیج فارس را زد و هیچگونه جنگ و موشک باران عین الاسد وهم نبود چرا اینقدر سینه چاک ندادند این مزدوران را سرجایشان بنشانید
    • بنی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 0
      چون اون زمان در فکر قطعنامه ۵۹۸ بودند و با تحمیل اون (جام زهر) به چیزی که میخواستند رسیدند... خوب دیگه باید چی میگفتن مثلاً ؟!!
  • کسری IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    24 22
    عامل قتل مسافر ها و خدمه ی هواپیمای اوکراینی مسئول پرواز هواپیما هاست که بدون توجه به اخطارهای سپاه اونم در اون شرایط و در اوج بیخیالی پرواز ها رو لغو نکرد و هواپیماه ها عین پشه تو هوا حرکت می کردن. همچین کسی رو باید با طناب خار دار دار بزنن و ده تا تیر هم تو سینش خالی کنن چون هم باعث کشته شدن کلی آدم شده و هم با آبرو و حیثیت سپاه که این همه افتخار و امنیت برای کشورمون به ارمغان آورده بازی کرده.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      6 15
      آفرین.خیلی خوب بود
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    31 24
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. اگر سپاه نبود کشور نبود. خداقوت. خسته نباشید. اجرتان با امام حسین علیه السلام.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    21 21
    واقعا فکر کردم دارم گزارش بی بی سی رو میخونم!!
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      9 3
      مرگ بر منافق
  • CA ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    11 7
    هواپیمای اوکراینی دارای نقص در سیستم ترانسپوندر بوده که در جعبه ثبت اطلاعات پرواز به وضوح دیده میشود.تنها اشتباه نبود تلفن قرمز بین واحد تور ام یک با مرکز خود هست که البته باز اشتباه محسوب نمیشود چون تور ام یک دارای تمامی ادوات مخابراتی لازم هست و در چنین شرایطی وجود تلفن قرمز غیر ضروری بنظر می‌رسد ولی با توجه شرایط بوجود آمده مشخص شد که این پروتکل بین المللی نظامی ناقص هست و نیاز به تلفن قرمز در شرایط اضطراری می‌باشد.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      3 14
      احتمالش هست سیستمهای جنگ الکترونیک هم ترانسپوندر رو از کار انداخنه و هم روی سیستم ارتباطی سامانه تور ام1 چند ثانیه اخلال ایجاد کرده . پس طبق حرف شما نیاز به خط ارتباطی مناسب غیر رادیویی (فیبر نوری یا کابل مسی) هست که به شبکه یکپارچه پدافند کشور وصل بشن . مخصوصا سامانه های کوتاه برد که دید محدود دارن و برای شلیک باید حتما مجوز بگیرن. برای مقابله با جمینگ دشمن باید برای محل های استقرار احتمالی این سامانه های پدافند سیار از قبل زیر ساخت فیبر نوری در نظر گرفته بشه، طوری که واحد سیار بتونه با اتصال کابل خودش اطراف اون محدوده مثلا تا شعاع 2 کیلومتری مستقر بشه و خودش رو استتار کنه.
    • خخخ IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 1
      امکانش هم هست که سیم ترانسپورت از طرف سر سیلندر تا کلاج دچار خوردگی شده باشه و موتور ترسونده که طبیعتا اکراینی ها باید موتور پله میکردن و الان دارن می ندازن پای سپاه
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    25 28
    درود بر سپاه اسلام ما اشتباه سهوی یک نفر رو به پای سیستم فداکار و مخلص سپاه پاسداران نمی نویسیم که واقعا اگر فداکاری هاشون از اول انقلاب تا الان نبود کشور امنیت نداشت. میزرا چپ بنویس های قلم به مزد و خائن هم هرچی میخوان بنویسن کسی محلشون نمیزاره اینها از شکست های سیاسی پی در پی خودشون سرخورده هستن و میسوزن
    • CA ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      21 1
      اینی که ۷۲ ساعت بعد از اون همه انکار اعلام کردن به پای کی مینویسی اخه، یعنی شماها صم بکما عمی به معنای واقعی هستید
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    25 14
    یا حضرت الیاس! رادیو فردا و بی بی سی هم اینجور مقاله نمینویسن! شورای نظارت بر مطبوعات داریم تو کشور اصلا؟!!
    • SE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      10 16
      شورای نظارت و مجازات بر سیاستنداران خائن مانند الیاس حضرتی باید تشکیل بشود
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      12 3
      روزنامه های اصلاح طلب=سربازان ترامپ در ایران
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    8 16
    هواپیمای اوکراینی دیگه همه چیش روشن شد قضیه ش تموم شد رفت. دیگه مسخره بازی دو روز یه بار به هر بهانه ای دوباره میخوان از خاکستر آتیش درست کنن!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      8 4
      هنوز اول ماجرا است.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      5 7
      تازه اول ماجراست. کودک کش ها باید محاکمه بشن.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    20 21
    اصلاح طلب نونش رو ار حاشیه و آشوب میخوره. اوضاع آروم و بر وفق مراد اینا رو از نون خوردن میندازه! اینه که هراز چندگاهی در اتیش حواشی میدمن. ما باید هوشیار باشیم
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    21 24
    فرماندهان سپاه و همه نیروهای مسلح در قلب ما ملت جا دارند - این کثافت گنده تر از دهنش دارد برای سپاه عزیز رف می زند ؛ احتمالا با کسی که بخش غیر نظامی هواپیمائی عامل این جنایت شده چپ افتاده می خواهد اورا به تیغ مجازات برساند اگر این پرونده باز شود وای بروز تان در اموری که مسؤلیت اصلی امنیت مسافرین را داشته اید و..
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      5 5
      سردار حاجی زاده در قلب ملت ایران جا داره. خداقوت مدافعان امنیت ایران اسلامی، خداقوت دلاورمردان
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    23 10
    فرماندهان فتنه وآشوب باید محاکمه شوند.!!!!!!!!!! سپاه جان ماست نفس ماست وتا ابد در قلبمان جای دارد.!!!!!!!!
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    13 3
    با یک موشک بنام برجام کل زندگی مردم رو هواست از اعتماد سئوال کنید تا حالا چند بار مطرح کرده اید؟
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    7 1
    اعتماد کثیف و حضرتی صهیونیست نفوذی باید از ملت ایران و روح پاک شهید حاج قاسم و سپاه عزیز عذرخواهی کنند وگرنه...
  • NL ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    23 16
    واقعا بی شرفید مشرقی ها
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      6 4
      واقعا بی شرفید مغربی ها
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      3 1
      خودت رو معرفی کردی؟؟؟
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      3 1
      توهین نکن.!!! هرکس توهین کننده به خودش توهین میکنه وخدا می بینه حواست باشه.!!!
    • کسری US ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      2 1
      پس تو دیگه چی هستی ؟
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      2 2
      معلومه حسابی سوختی.حرص نخور، حرف حساب جواب نداره
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      4 1
      و امثال شما مثلاً مظهر شرف!؟؟!
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 10
      خفه بابا
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    13 31
    فدای فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. که هر جا سخن از اقتدار وعزت وخدمت وموفقیت است نام بلند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میدرخشد.!!!
  • ماریه IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    14 14
    اصلاح طلب ها همیشه صدای آمریکا و انگلیس در ایران بوده اند واقعا شرم اور هستن و باعث ننگ تاریخ ایران
  • SE ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    20 3
    امثال سوزش الیاس حضرتی از انتقام سخت است
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    9 0
    شما افساد طلبهای فتنه گر باید محاکمه شین نه سربازان امام زمان
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 14
    شما نوکران امریکا که هیچ فکر نمیکنید امریکا میخواست بر سرتان بمب ببارد حتما قبلا اطلاع میداد بهتون که برید پناهگاه و بقیه گور باباشون برید نامردا .. همه تون برید اون احمقی که رفته کانادا پاسپورت گرفته.. زن و بچه اش را با پاسپورت ایرونی میفرسسته ، علط میکنه طلبکاری میکنه .. یکنفر به خطا فاجعه ای افرید ، اانهم مقصر امریکاست که خواست مردم ایران را زیر بمبهای اورانیوم قتل عام راه بندازه ، ایا شما چه خورده فرمایشی میکردید قهرمانان جنگ ۸ساله و جنگ ۴۰ ساله مخفی امریکا با ایران ..روی چشم مردم ایران جا دارند .. همچون قاسم سلیمانی که اگر جنایتکار دوران سردار ما را نکشته بود ، هیچ یک از این اتفاقات نمیمون رخ نمیداد.. کم کنین اون روی پر روی ساخته امریکا و اسرائیل را و حق را با پیام و پیامک های خود نمیتوانید بی ارزش کنید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 1
    روزنامه های اصلاح طلب=سربازان ترامپ در ایران
  • سلام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    6 16
    مگر وضعیت هشدار نبوده . چرا اجازه پرواز دادند ؟ اول این باید بررسی شود . و مقصرین شناسایی شوند . ومحاکمه . دارند از زیر بار مسئولیت فرار می کنند.
  • آرمان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    6 2
    ایران مقتدر است و مقتدر خواهد ماند
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 4
    خطاب به 17:00مشرق خوشش میاد ازتوهین فکرکنم--
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 1
      مشرق از توهین خوشش نمیاد میخواد بگه اینطور کاربران هم هستند.!!! مونده به معرفت کاربران دیگه که جوابش را بدهند که از خجالتش در اومدند پاسخ ها را نگاه کن عجله نکن. زود یک حرفی نزن.!!!!
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 1
      لابد خودت از توهین خوشت میاد.؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    16 4
    مشرق خوب بلدی نقش بازی کنی 888وهمه را به جون هم بندازی افربن مرحبا
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 15
      درود بر مشرق وصبرش. خسته نباشید. خداقوت.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 1
    15:48اگر اخبار خوب گوش کردید اویل سقوط گفتند که هیچ دی دستوری برای لغو پرواز های مسافربری.. به آن ها نداده بودند خود فرمانده ی سپاه گفتند.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 1
    برای اکثر مردم روشن شده که اصلاحات همان منافقین هستند که پشت صهیونیست ها به آنها گرم است.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 2
    طوری نیست تعداد کشته های جاده های ما از تعداد در جنگ بیشتر شده ، کی ککش می گزه ؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 13
    در اظهارات مسئولین سپاه مشخصه که به سازمان هواپیمایی و یا دولتی اطلاع داده شده که آسمان پاک شود (عدم انجام پرواز ) حالا چرا این امر انجام نشده جای سوال داره؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 0
    در اظهارات مسئولین سپاه مشخصه که به سازمان هواپیمایی و یا دولتی اطلاع داده شده که آسمان پاک شود (عدم انجام پرواز ) حالا چرا این امر انجام نشده جای سوال داره؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 3
    ما ملت امام حسینیم
  • SE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 1
    سرداران و فرماندهان مسئول لطفا دستور بفرمایید هر پرنده مشکوکی که به نقاط حساس کشور نزدیک میشود را سریعا ساقط کنند حتی اگر من و الیاس حضرتی که باید حاضر باشد جانش را هم هزاران بار فدای امنیت ایران بکند در آن پرنده باشیم. اگر الیاس حضرتی ها حاضر نیستند برای امنیت کشور جان فدا کنند غلط میکنند در ساختار مدیریتی کشور کار میکنند و حقوق میگیرند.
  • بوکسور کهنه کار IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 1
    بقول حضرت امام ره: خیلی خری
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 15
    کاخ سفید را حسینیه میکنیم
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 3
    به برکت وجود سپاه وفرماندهان سپاه شماها روزی می‌خورید. همین پاسداران حافظ شما هستند والا اثری از آثار شما نمانده بود.!!!!!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 18
    سپاه پاسداران در قلب ملت ایران است
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    11 12
    دهنتان دوخته باد به یاری خدا . این دهان پارگان بی شرم و حیا . همان رفتار که عمال معاویه با تحریف واقعیات مردم را یزیدی میکردند . نمیدونم چطور نام حسین میبرید و پیرهن مشکی تنتان میکنید .. آنقدر بی صفت شده اید که برای خوشامد دشمن دنبال جمله و مطلبی میگردید . کاش یک جو تقوا . چی میگم . یک جو وطن پرستی ای بابا . یک جو شرف لا اله الا الله یک جو نگه داشتن عزت کشور و هموطنان . بدویم بریم پیش آمریکا . احتمالا ترامپ از گزارش های شما گفته سه هفته ای با ایران مذاکره خواهم کرد . که را قرار است بفرستید. بهتره قبل از رفتن محاکمه ای هم باشد تا دستتان پرتر باشد . بهتر تحویل تان میگیرند. و مصدقی دیگر به خورد مردم می دهید . کاش مقداری درک میکردید و خجالت میکشیدید . آیا رفتاری که با شما شد بعد ازانتخابات سال 88 عین دمکراسی مورد نظر شما بود یا نبود . آیا انجام چنین کاری در کشورهای غربی میشد بهتر از آن عمل میشد . چه برسه به کشورهای دور و برمان و زمان های قاجار و پهلوی . آیا همین فرصت ها که دوباره سازماندهی کنید و در روزنامه ها از اعتقادات و نوع نگاه سیاسی در ارتباط با حکومت و شرکت در انتخابات. کم کاری بوده . حقتان بوده ؟ اگر هببوده داده شده یا نه . پس بهانه ای ندارید و باید از رهبر قدردانی کنید علیرغم حق برخورد با ضد انقلاب و امنیت کشور مدارا کردند و اجازه به مردم که خواستشان برخورد شدید با شما بودند ندادند . آیا میشد در یک سخنرانی علیه شما سخن بگویند و اجازه دهند تا مردم هر چه خواستند بکنند . البته . در واقع باید شکر گزار باشید که اگر خوب فکر کنید این فرصت تعامل و تضارب افکار را به همه دادند تا مردم یاد بگیرند و اطرافشان خوب بشناسند و با نسیمی خم نشوند که این بسیار ارزنده هست اگر دانا باشید . اما با تاسف با برداشت اشتباه و در عوض اصلاح عملکرد خود علیرغم ادعا معلوم شد که بلد نیستید و با چند کتاب غربی خواندن و بلغور کردن آن یک مشت بیسواد مانند خودتان دورتان جمع شد و احساس روشنفکری بشما دست داد و فکر کردید همه منتظر جملات گهر بار شما هستند و این برو بچه های مثل مدافعان حضرت زینب و فرماندهان جز موارد نظامی چیزی متوجه نیستند و شما باید سیاست کشور را در دست داشته باشید و آنها فعلا سرگرم کار خود تا زمانش که برسه به آنها هم رسیدگی خواهذ شد . چون از نظر شما آنها مسبب این همه مشکلات بین المللی
    • خخخ IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 5
      خخخ کسی حوصله خوندن ندارن این همه رو کوتاه می تونی سه تا فحش بدی مثل رفقات هم شخصییتتو می رسونه هم مواجب بگیریت
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      احسنت.!!!
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 2
    درس قیام عاشورا صلح طلبی بود!؟ سر کلاس چُرت زدی متوجه درس قیام عاشوا نشدی ضمنا وضوت !! هم باطل شد پاشو برو پوشک کودک درونت را عوض کن که بدجوری زده به مخت . اصلا کلا قیام عاشورا اصلاح طلبی بود راستی حال جورج سوروستون چطوره برای 1400 چه رنگی براتون انتخاب کرده؟؟
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    یا از اول نفوذی بوده اید و یا با صحنه آرائی دشمن فریب خورده اید . تعجب اینجاست یک وقتی خود را پیرو خط امام میدانستید . چرا اینگونه شد . تا بحال با خود خلوت کرده اید و دو دو تا چهارتا کنید . مگر امام از اول موضع خود را در باره آمریکا مشخص نکرد و بارها علیه آن سخن نفرمود . خوبه به کتاب صحیفه نور سری بزنید . امام خودشان فرمودند جز اینکه مرقوم کردم و یا سخنی که همه شنیده اند هر حرفی از بابت من خلاف نظر اولی ( جمع) زده شود صحیح نیست . قرار نیست با سفسطه مغالطه کنید و حرف خود را به کرسی بنشانید . بهتر است هر چه زودتر از اشتباه خود بیرون آئید و با عذر خواهی. و سعی در جبران با مردم همراه شوید و در عوض کنار مردم و دل خوش کردن آنها دل دشمنان را خوشحال و آنها را امیدوار نکنید . عمر دارد به پایان میرسد و فردا بانگ برآید که خواجه برفت . خدا آخر و عاقب همه ما را ختم بخیر نماید . فقط همیشه تشیع حاج قاسم سردار بزرگ دلها جلوی چشمتان باشد . و اینکه همیشه مردم داغدار اویند و فراموش شدنی نخواهد بود . یاد او و همرزمان شهیدش همیشه پاینده و گرامی باد و دشمنانش همواره ذلیل و شکست خورده و مرده باد. یکی از معانی اثری و اسمی از او نماند . که نمونه های تاریخی وجود دارد . بخواست خداوند تبارک و تعالی . درود فراوان به نیروهای مسلح سلحشور کشورمان که باعث افتخار همه مایند . خدا نگهدار شما که حاقظ امنیت کشور و آسایش و آرامش ما میباشید
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    17 2
    بدبختی و فلاکت کشور به خاطر اصولگراهای تهی مغزه
    • DE ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      2 0
      اشتباه نوشتی دستور سازمانی به زیردستان اصلاحاتچی اینه که همزمان هم اصولگراها را و هم اصلاح تالاپچی ها را بکوبی نه فقط اصولگراها درحقیقت بایستی همه جا را اصلاحات مالی کرد تا اوضاع مخدوش بشه تا اصلاح تالاپچی ها مانند همیشه بتونند موج سواری کنند.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    14 0
    مگر نه اینکه اگر یک سرباز صفر آمریکایی یا اسرائیلی هر اقدامی انجام دهد ایران تمام رهبران و بزرگان آمریکا و اسرائیل را متهم و محکوم می کند . اگر این اقدام ما درست باشد پس باید بپذیریم در ایران نیز هر اقدامی باید به حساب بزرگان و فرماندهان و ....نوشته شود.یک بام و دو هوا نمی شود.
  • ناشاس IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    16 6
    موشک هایی که نتونست حتی یه امریکایی رو بکشه موشک نیست اون پوشکه. زدن پایگاه خالی که نشد انتقام سخت
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      4 1
      انتقام سخت را هنوز. باید منتظر باشید ...در این حمله قصد کشت کشتار نبود بر هم زدن ارایش نظامی امریکا بود و هم برای جلوگیری از حمله امربیکا وهم نشان دادن قدرت موشکها به جنایتکاری ، که بباید از منطقه برود عجله نکن برادر و قت انتقام سخت میرسد
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 15
      با اینکه آماراصلی را مخفی کردند کلی تلفات دادند اونوقت میگی پایگاه خالی. تمام تجهیزات پایگاه عین الاسد که پیشرفته هم بود نابود شد.!!!
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 16
      پوشک چیزی که تو بخودت می بندی منافق.!!!
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 3
    آقا موقعیت جنگی بوده اشتباه شده هرکس هم به برادران سپاهی بتازه مطمئنا خائن هست وجیره خوار ..... مرگ بر وطن فروش
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 14
    از نظر مزدوران غرب در ایران فرماندهان سپاه باید محاکمه شوند چرا که 1- توطئه تجزیه طلبی در ایران را در اول انقلاب خنثی کردند2- توطئه منافقین و جنگ تروریستی انان علیه نظام اسلامی را باشکست مواجه کردند -3 جنگ صدام به نمایندگی از جهان غرب و ارتجاع عرب با ایران اسلامی را با پیروزی ایران به اتمام رساندند 4- در بازسازی ایران بعد از جنگ به کمک دولتها شتافتند وسنگ تمام گذاشتند و دهها سد و پالایشگاه و ریل قطار و جاده و ... ساختند و در حال حاضر صدها میلیارد تومان از دولت طلبکارند . 5- نیروهای اطلاعاتی سپاه توطئه های ضد انقلاب را زیر نظر گرفتند و برای امنیت هم وطنان بعد از جنگ ده ها بمب گذاری و هواپیما ربایی را خنثی کردند و صدها شهید تقدیم کردند .6- دانشمندان و فرهیختگان در سپاه برای بالا بردن امنیت و قدرت بازدارندگی ایران در برابر دشمنان به تقویت جنگ افزارهای پیشرقته مورد نیاز کشور پرداختند .6- نیروی قدس سپاه همه توطئه های امریکا و اسرائیل و انگلیس و داعش وحشی در غرب اسیا را خنثی کرد 7- سپاه مزه تلخ شکست و سر افکندگی را به امریکای وحشی و ارتش ادم کش انها چشاند . 8- سپاه در سیل و زلزله و کرونا و... به فریاد مردم رسید و تا جایی که توانست کمبودها را جبران کرد و... سپاه و فرماندهان شجاع و با غیرت ان در هزاران کار خیر و امداد رسانی و خنثی کردن توطئه های غربی - عبری - وهابی دیگر حضور و پیروزی بدست اورد و توطئه ارتش وحشی غرب در خاورمیانه موسوم به داعش را بر باد هوا داد . اینها جرمهای بزرگ سپاه است که از نظر جریانهای غربگرا و عناصر رادیکال اصلاحاتی و نفوذی های امریکا و نگلیس باید به محاکمه سپاه بینجامد .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 2
    به خاطر موفقیتهای سپاه در خنثی سازی توطئه ها و ولایت پذیری انان در همان اول انقلاب دشمنان داخلی و دوستان کم اطلاع و منفعل دنبال تضعیف و حذف سپاه بودند . همین شیخ حسن روحانی از کسانی بود که نیمه اشکار و پنهان از طرف مرحوم شیخ ... مصرا دنبال طراحی پیچیده برای حذف سپاه بود . امام ره و بعد از رحلت امام ره رهبری هوشیار انقلاب جلوی این توطئه شوم ایستادند .
  • فریب خورده غرب وحشی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 17
    سلام ما فرماندهان سپاه وارتش رو دوست داریم ،حالا سردار حاجی زاده تقصیر رو به گردن گرفته ازروی غیرت وشرافتش روده ؛شما هم برو به فرمانده ناو آمریکایی بچسب که هواپیمای مارو زد که هیچی اصلا معذرت خواهی هم نکرد ودولت نجس آمریکا هم هنوز هم خسارت نداده ؛خوب نگاه کن فرمانده ناو آمریکایی کجا فرمانده ما کجا:اصلا قابل مقایسه نیست ؛فرمانده ناو آمریکایی قبل از ورود به ارتش آمریکا خودش یک مفسد بوده ؛واین کارها فقط از یک مفسد بر می آزد
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 0
    فریاد خشم و کینه محور کثیف غربی - عبری - وهابی از سپاه از حلقوم نفوذی ها ی غربزده و افراد جاهل و فریب خورده شنیده میشود .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 1
    مقصر اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی روحانی.!!!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 1
    مقصر اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی روحانی و باید محاکمه شود.!!!
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 0
    اتفاقیه که افتاده چرا وقتی آمریکا هواپیمای ایران را زد اینهمه دنبال نکردن هیچکس خواستارمحاکم ریگان نشد جناب الیاس حضرتی شما که خواهان محاکمه فرماندهان بالادستی هستی چطور در ماجرای هواپیمای ایرانی نه. تنها کسی محاکمه نشد بلکه به فرمانده ناو وینسنس مدال شجاعت دادن حالابرای خودشیرینی تقاضا محاکمه میکنی اصلاح طلبان کم کم اصلاح طلبی را دارند با مزدوری وچاپلوسی برای غرب اشتباه میگیرن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 2
    درود بر فرماندهان سپاه درود بر سردار حاجی زاده.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 2
    درود بر فرماندهان سپاه. مرگ بر دشمنان سپاه.!!!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 16
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 4
    فرماندهان سپاه خیلی بزرگواری کردند واز خودوآبروی خودشان بخاطر سقوط هواپیمای اوکراینی مایه گذاشتند. خواستند به نظام جمهوری اسلامی ایران لطمه نخورد والا اصلا مقصر نیستند. باید قدر جانفشانی واز خود گذشتگی سپاه وفرماندهان سپاه را دانست. انسانهای کم نظیری هستند.
  • ناشناس IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 1
    چرا همه چیز را با هم قاطی میکنید؟شهادت مردم مظلوم در هواپیمای اکراینی چه ربطی به کشورهای دیگر دارد.باید پاسخگو جهان باشید.هر خراب کاری خودتان را گردن بقیه انداختن درست نیست.نمره خوبی ندارید.
  • آ.ن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    حالش خوب نیست.ببرینش دکتر روانپزشک قرص بخوره.این چه میفهمه.یکی بیاد درباره گذشته این آدم یکم تحقیق کنه ببینه این چجور زندگی کرده به این نتیجه رسیده.ولی حتما ببرینش دکتر تیمارستان ببینتش
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    6:49منافق تو خفه شو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس