کد خبر 1110327
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
حضور بی‌سابقه نماینده آمریکا در تایوان در یک مراسم ضد چینی

«ویلیام برنت کریستنسن» مدیر دفتر آمریکا در تایوان در اوج تنش‎‌های واشنگتن و پکن بر سر مسائل مختلف، در یک مراسم در تایوان به مناسبت شصت و دومین سالگرد حمله چین به جزیره «کینمن» شرکت کرد.

به گزارش مشرق، مدیر دفتر آمریکا در تایوان در تازه‌ترین اقدام ضد چینی مقام‌های واشنگتن، روز یکشنبه (دیروز) در مراسمی در تایوان به منظور محکوم کردن حمله سال ۱۹۵۸ چین به جزیره «کینمن» حضور یافت.

به نوشته رویترز، حضور نماینده آمریکا در این مراسم که با حضور رئیس‌جمهور تایوان برگزار شد «در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن انجام شده است».

بیشتر بخوانید:

روسیه دلار را از معامله با چین کنار گذاشت

طبق این گزارش، «کریستنسن که عملا به عنوان سفیر آمریکا در تایوان محسوب می‌شود، اولین نماینده آمریکا است که در مراسمی به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره حمله سال ۱۹۵۸ چین به کینمن شرکت می‌کند».

بنا بر گزارش رویترز، کینمن یک جزیره تحت کنترل تایوان است که در مجاورت سرزمین اصلی چین قرار دارد.

ویلیام برنت کریستنسن مدیر دفتر آمریکا در تایوان در حالی در این مراسم حضور یافت که «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان در این مراسم شرکت کرد.

«تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان


 

به گزارش رویترز، کریستنسن و تسای اینگ-ون در این مراسم یک دسته گل به یاد قربانیان تقدیم کردند. گفته می‌شود که در حمله سال ۱۹۵۸ چین به کینمن، دو نظامی آمریکایی هم کشته شدند.

رئیس‌جمهور تایوان و مدیر دفتر آمریکا در تایوان در مراسم روز گذشته سخنرانی نکردند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان، از حضور پیدا کردن نماینده آمریکا در این مراسم تشکر کرد و این حضور را نشانه «اهمیت آزادی و دموکراسی» توصیف کرد.

آمریکا از سال ۱۹۷۹ و به دنبال اعلام پایبندی به سیاست «چین واحد»، رسما تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد اما پکن بارها از مواضع واشنگتن در قبال تایوان به ویژه فروش تسلیحات به عنوان نقض سیاست چین واحد، شدیدا انتقاد کرده و خواستار توقف دخالت‌ها در امور تایوان و چین شده است.

حضور جنجالی نماینده آمریکا در مراسم روز گذشته در تایوان در شرایطی انجام شده که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن در مسائل مختلف از تایوان و هنگ‌کنگ گرفته تا مسائل مربوط به اختلافات تجاری و شیوع ویروس کرونا، به شدت بالا گرفته است.

در بحبوحه همین تنش‌ها بوده است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود، بار دیگر ویروس کرونا را «ویروس چینی» خواند و از دخالت پکن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) آمریکا سخن گفت.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز ادعا کرد، چینی‌ها شدیدا خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند چرا که می‌دانند با این کار، آنها صاحب بایدن و آمریکا خواهند شد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 1
    من جای چین باشم، وزیر امور خارجه مو برای راهپیمایی 22 بهمن میفرستم تهران!! دو سه ساعت بسپارینش به من مرگ بر آمریکا هم بهش یاد میدم!!! خخخخخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس