حریرچی

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری گفت: به مردم توصیه می‌کنم روزهای عاشورا و تاسوعا از سفر کردن پرهیز کنند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد در خصوص زمان توقف شیوع بیماری کرونا گفت: این موضوع کاملا بستگی به رفتار اجتماعی ما و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم دارد، بعد از موج دوم کرونا با رعایت اصول بهداشتی توانستیم با حماسه‌ای که مردم آفریدند میزان مرگ و میر 45 درصد و میزان بستری را 40 درصد کاهش دهیم ولی میزان ابتلا و بستری از دوران اوج کرونا در فروردین بالاتر است، طی روزهای آتی با فصل سرد مواجه می‌شویم و بیماری‌های تنفسی افزایش خواهد یافت به دلیل اینکه در فصل سرد مردم در فضای بسته قرار دارند ممکن است بیماری بیشتر منتقل شود و مثل کشورهای نیم کره شمالی دچار شیوع بیشتر بیماری شویم.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: سرایت پذیری کرونا تا ۹ برابر افزایش یافته است

وی افزود: با استقامت مردم در رعایت مسائل بهداشتی امیدواریم بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم، هرگونه عادی پنداری و عادی سازی که از داخل خانه شروع می‌شود، احتمال انتقال کرونا را بالا می‌برد، هرگونه مسافرت ضرور و غیر ضرور عامل انتقال بیماری است و فراموش نکنیم عامل انتقال ویروس از ووهان به ایران سفر بود، و عامل انتقال ویروس از شهرها به روستاها سفر بود، در کربلا تا 13 محرم ورود هرنوع مسافر خارجی و داخلی ممنوع است.

وی تاکید کرد: مسافرت‌های غیرضروری شهریور ماه باید به تعویق بیفتد، توصیه می‌کنیم جوانان و خانواده‌ها از مسافرت پرهیز کنند و طبق سنتی که مردم عاشورا و تاسوعا به شهرهای زادگاه سفر می‌کردند درخواست می‌کنیم سفر را به هر دلیلی به حداقل برسانیم و از مسافرت پرهیز کنند هرچند ما متوجه هستیم که برخی از استان‌ها محور تورسیم است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: پیشگیری از بروز موج سوم بستگی به رفتار اجتماعی مردم دارد، کادر بهداشت و درمان ما همه خسته‌اند وشش ماه کار فرسوده انجام داده‌اند باید رعایت بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه 180 گروه در کشورهای مختلف درحال تلاش برای تولید واکسن هستند و برخی کشورها میلیاردها دلار هزینه برای واکسن صرف کردند گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در صورت تولید واکسن باید پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم تاثیر واکن کرونا چند ماهه است و نمی‌توان به این بهانه بهداشت را رعایت نکرد، خبر خوب در مورد بیماری واکسن آنفلوانزا اینکه شیوع این بیماری در نیم کرده جنوبی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که علت آن رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی است و احتمال می‌دهیم شیوع بیماری در کشور ما کم باشد اما برای گروه‌های خطر واکسن آنفلوانزا توزیع خواهد شد.

حریرچی افزود: میزان ابتلای کودکان مشابه بزرگسالان است، کودکان بالای 5 سال باید از ماسک استفاده کنند و برای تهیه ماسک از پارچه یا از دستمال کاغذی زخیم برای تهیه ماسک استفاده شود. ممکن است کودکان بیماری را به مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها منتقل کند، سال تحصیلی با پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد، سالن‌های کنکور یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای حضور دانش آموزان بود، تا امروز مراسم‌های عزاداری محرم به خوبی برگزار شده است و تاکید می‌کنیم دستورالعمل‌ها همواره رعایت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 0
    مردم تهران، چشم حتما میریم شمال.خخخخ
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    ملت زندگی ممنوع مدیران بداشت بلد نیستند سرماخوردگی درمان کنند. مردم : مدیران بداشت غلط زیادی کردند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 0
    آقا همین الان یادتون باشه بعدا همونایی که عاشورا تاسوعا رفتن سفر اوج گرفتن دوباره کرونا رو بعد محرم و صفر گردن عزاداریها نندازن
  • یاسر IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    مگه قبلا تاسوعا و عاشورا میرفتن سفر نه آقای دکتر میرن مراسم عزاداری تو ولایتشون اونایی هم که ولایت ندارن میان شمال سوگواری !!!!!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    همونطور که مردم قبلا گوش کردن و سفر نرفتن، الان هم نمیرن.
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    متاسفانه در استان خوزستان با وجود هشدار ستاد ملی مبارزه با کرونا برای عدم نصب ایستگاه های صلواتی و برپایی مراسم تعذیه از سوی هیئت ها، اما برخی از هیئت ها بدون توجه به هشدارها با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت و چایی بدون رعایت بهداشت و برگذاری تعزیه در برخی مناطق و ایجاد تجمع های بی مورد و عدم زدن ماسک از سوی مردم، فضای بهداشتی خطرناکی در استان ایجاد کرده اند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 4
    اقای حریچی شما فقط مسجد و حسینیه وتکیه هارا رصد میکنید از خدا بترسید مکه هم رفتید چقدر بدگویی بچ مسلمونه رامیکنید واله قباحت داره یک ذره هم عذر خواهی جا دارد به مردم خودتون را بیش از این بدهکار نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس