کد خبر 1110192
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
سهام عدالت

خسروی، کارشناس بازارسرمایه گفت: سهامدارانی که روش مستقیم برای سهام عدالت را برگزیدند حتما در سامانه (سجام) احراز هویت انجام دهند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، اسلام خسروی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص زمان مناسب برای فروش سهام عدالت اظهار کرد: بیشتر فروشندگان سهام عدالت در زمره گروه‌های ضعیف جامعه به شمار می‌روند که در بند تامین مخارج زندگی معیشتی هستند، دغدغه پس انداز یا سرمایه گذاری ندارند، وقتی با عرضه سهام عدالت به آن ها  امکان معامله داده می شود این گروه به دلیل مشکلات معیشتی مایل به نگاه داشتن سهام عدالت خود نیستند چراکه سرمایه گذاری برای آنها اولویت و حتی موضوعیت ندارد؛ اما باید در نظر داشته باشند که فروش سهام عدالت باید در موقعیت مناسب فروش انجام شود تا این سهامداران دچار ضرر و از دست دادن سودهای بیشتر در موقعیت های فروش بهتر را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت +جدول

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: این دسته از سهامداران عمدتا با عوامل روانی بازار آشنایی ندارند و خیلی زود تسلیم رفتارهای هیجانی بازار می شوند. بنابراین بهتر است افرادی که دانش کافی از بازارسرمایه ندارند از روش غیرمستقیم برای نگهداری یا فروش سهام عدالت خود استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در نظر داشته باشید افرادی که از روش مستقیم برای فروش سهام عدالت خود استفاده می کنند، باید در سامانه سجام ثبت نام و اهراز هویت شوند، این در حالیست که در بسیاری از مناطق کشور تعداد بسیار اندکی از این افراد در سامانه سجام اهراز هویت شده اند.

این فعال حوزه سهام عدالت در استان همدان در پاسخ به اینکه آیا شرکت تعاونی سهام عدالت این استان برنامه ورود به بورس دارد یا خیر، پاسخ داد: شرکت سرمایه ‌گذاری استان همدان هم مانند دیگر استان‌های کشور مقدمات ورود به بازار سرمایه را مانند افزایش سرمایه، اجرای آیین نامه ارسالی سازمان بورس در خصوص انتخاب مدیران و تشکیلات جدید شرکت سرمایه گذاری استان را فراهم کرده و درصدد است به بازارسرمایه ورود کند.  
 

منبع: بازار سرمایه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس