آشتیانی:استقلال نتیجه نگیرد کادر فنی تبعاتش را نمی‌پذیرد/ اگر هفته بعد به ایتالیا می‌رفتند استراماچونی به آمریکا می‌ رفت؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت:اطمینان دارم اگر استقلال در دربی موفق نشود، کادر فنی مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص سفر احمد سعادتمند به همراه مهدی نوروزی معاون اقتصادی باشگاه استقلال و همچنین کاظم قیم مدیر روابط بین الملل این باشگاه به اروپا برای مذاکره با استراماچونی و شفر آن هم در شرایطی که آبی‌پوشان سه روز بعد باید در دربی به مصاف پرسپولیس بروند، اظهار داشت: استقلال در این مدت آرام بود و مزیت این آرامش هم کسب عنوان نایب قهرمانی و بی حاشیه بودن این تیم بود، اما متأسفانه گاهاً از روی بی‌تجربگی و بی‌تدبیری خودزنی هایی صورت می‌گیرد که منجر به ایجاد حواشی و بار روانی در رسانه‌ها و افکار عمومی می‌شود.

وی افزود: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد کسی که حکم قطعی گرفته (شفر) و به قولی چک نقد در دستش دارد بیاید و با یک رقم دیگر توافق کند؟سؤال اینجاست که اگر آقایان به ایتالیا و اروپا رفتند و توافقی صورت نگرفت، هزینه این رفت و آمد را چه کسی پرداخت می‌کند؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: معمولا نمایندگان باشگاه‌ها زمانی برای مذاکرات به کشور دیگری می‌روند که از مدتی قبل رایزنی‌ها صورت گرفته باشد، نتایج رایزنی‌ها مثبت باشد و یک تفاهم نامه فی مابین برای توافق صورت گرفته باشد. در آن صورت تیم مذاکره‌کننده برای گرفتن تخفیف راهی کشور دیگر می‌شود.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص این که علی‌نژاد معاون وزیر مدعی شده سفر سعادتمند به اروپا بدون مجوز وزارت ورزش صورت گرفته است گفت: این یک بحث جداست که خود وزارت ورزش باید به‌ آن بپردازد، ولی این کار درستی نیست که مدیران دولتی بدون اجازه مافوقشان راهی سفر شوند که آن هم بعدها باعث ایجاد دردسر شود.

بیشتر بخوانید:

زمان بازگشت مدیرعامل استقلال از ایتالیا

آشتیانی ادامه داد: برخی کارهایی انجام می‌دهند که عواقب یک سری مسائل به آنها اصلاً مربوط نیست اما در آینده به آنها مرتبط می‌شود! باید این موضوع را توجه کنیم که نباید برای باشگاه‌ها هزینه‌تراشی صورت بگیرد و هر چه هزینه‌ها کمتر شود بهتر خواهد بود. این که چند نفر از یک باشگاه برای مذاکره با دو مربی عازم اروپا شدند درست نیست.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تأکید کرد: استراماچونی به هیچ عنوان به استقلال بر نمی‌گردد و اگر افراد حتی به صورت مقدماتی با دیپلماسی ورزشی آشنایی داشته باشند متوجه می‌شوند که فضا برای بازگشت مربیانی چون استراماچونی اصلاً مهیا نیست. از طرفی شنیده‌ام فدراسیون فوتبال حضور بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کرده و ای کاش آنها این کار را در قالب توصیه به هیأت مدیره و مجامع اعلام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است فدراسیون فوتبال جایگاه خودش را در این گونه موارد تنزل ندهد، کما این که در گذشته هم عنوان کردند که حضور گلر خارجی در ایران ممنوع است ولی همین موضوع باعث ایجاد نرخ سرسام‌آور دروازه‌بان‌ها شد. خود من هم موافق عدم حضور خارجی‌ها در ایران هستم، اما به هر حال باید این موضوع با توصیه دوستانه و در شرایط کنونی نوسان نرخ ارز صورت می‌گرفت.

آشتیانی با بیان این که ممکن است در قرارداد استراماچونی از آن بندهای عجیب و غریب که در قرارداد ویلموتس هم آمده بود وجود داشته باشد، عنوان کرد: مدیران استقلال راهی اروپا شدند اما چقدر پسندیده بود اگر این سفر بعد از دربی انجام می‌شد. وقتی بعد از دربی این سفر صورت می‌گرفت هیچ بار روانی روی تیم نمی‌افتاد، اما حالا من اطمینان دارم اگر هر نتیجه‌ای در دربی اتفاق بیفتد و اگر استقلال موفق نشود، کادر فنی مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت؛ اقدام آنها هم توجیه دارد چون می‌شد این سفر را بعد از مسابقه روز چهارشنبه انجام داد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اظهار داشت: مثلاً اگر مدیران باشگاه هفته آینده به ایتالیا می‌رفتند استراماچونی از کشورش خارج می‌شد یا مثلا به آمریکا می‌رفت؟ وقتی با فراغ بال و در یک فضای مسالمت آمیز می‌شود مذاکره کرد، بهتر است در زمان مناسب این اقدام صورت بگیرد و اینجا است که می‌گویم تدبیر یک مدیر می‌تواند باعث موفقیت یک مجموعه شود و وقتی این اتفاقات نمی‌افتد، مسؤولیت برعهده خود آقایان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس