سامانه موشکی اس 400

رسانه‌های روسی از توافق روسیه با ترکیه برای تحویل سامانه‌های اس۴۰۰ بیشتر به آنکارا در سال آینده خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی از توافق روسیه با ترکیه برای تحویل سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ بیشتر به آنکارا در سال آینده خبر داده‌اند.

ببینید:

فیلم/ بازدید وزیر دفاع از اس ۴۰۰ در روسیه

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر میخیف» رئیس شرکت تسلیحاتی نظامی «Rosoboroneksport» متعلق به روسیه، امروز با اعلام این خبر گفت مسکو و آنکارا قراردادی را برای تحویل دومین محموله از سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ به ترکیه را امضا کردند.

خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز در حالی این خبر را اعلام کرده که اقدام ترکیه برای دستیابی به سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ روسیه، واکنش منفی آمریکا و ناتو را به همراه داشته است.

آمریکا ترکیه را به دلیل خرید این نوع سامانه‌ از روسیه با تحریم‌های یکجانبه تهدید کرده است. با این حال، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفته مواضع آنکارا در خصوص سامانه اس۴۰۰، تغییری نکرده است.

ترکیه تاکنون حاضر به تسلیم در مقابل فشارهای آمریکا نشده است و تأکید کرده که به هیچ‌ عنوان از قرارداد دریافت سامانه‌های اس۴۰۰ روسیه عقب‌نشینی نخواهد کرد و در پی آن نیز واشنگتن، آنکارا را از برنامه آمریکایی توسعه جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ خارج کرد.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص ۱۰۰ فروند جنگنده اف ۳۵ را خریداری کند، اما بابت خرید سامانه اس۴۰۰ از روسیه و بی‌توجهی به هشدارهای آمریکا از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگند اف ۳۵ به ترکیه ارسال نشد.

از سوی دیگر «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه گفته آماده است نگرانی‌های آمریکا درباره سازگاری سامانه اس۴۰۰ با جنگنده اف۳۵ را رفع کند.

ترکیه اولین کشور عضو ناتو است که چنین سامانه‌های موشکی را از روسیه خریداری می‌کند. تحویل سکوهای پرتاب اس۴۰۰ به ترکیه در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فردین IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 4
    ترکیه زیاد به اینا اعتماد نکن ها اعتبار محصولات روسی تا به پرواز درآمدن پهپاد های ترکی هست...
    • علی خدایی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      5 33
      بابا شم هم طوری پروپاگاندای ترکیه را میکنید که اگر آدم بلد نباشد فکر میکند که ترکیه هم عددی است اون پهپاد بایراکتار و انکا وآخریش آکینجی را دیدیم که قسمت های مهم اش تماما از بیرون یعنی از اروپا و آمریکا میخرد حالا تو میگی نه خودش میسازد ائلا ترکیه نه تحریم نظامی است نه تحریم اقتصادی نه در تحریم فشار آمریکا که بیشترین حجم سلاح و بازار هایش را در اختیار دارد و به دیگر کشور ها هم دستور میدهد که به کی بفروشه به کی نفروشند پهپاد آکینجی را که خودت از من خوب میدونی موتورش را از شرکت های اروپایی مستقر در اکراین خرید دو تا موتور توربوپراپ و موتور های بیراکتار و انکا هم همینطور از غربی ها میخره در کل چروپاگاندای رسانه های ترکیه خیلی خوبه زیاد به زبان خودشان های سالیر لار
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      19 2
      علی خدایی تو چرا ناراحت شدی؟؟؟ نه اینکه شما خودتون چرخ رو اختراع کردید!!! خخخخ. موتور اف ۵ رو برداشتید به اسم موتور ساخت خودتون جار میزنید. موتور پهپادهای ایران مال کجاست؟؟؟؟
    • NL ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      14 1
      این علی خدایی بی سواده. اولا موتور آنکا و بایراکتار بومی سازی شده و این پهپاد ها با موتور بومی پرواز میکنن. دوما آکینجی در حال تست نمونه های اولیه هست اینطور مواقع موتور وارد میشه تا همراه با تولید موتور داخلی پهپاد هم تست هاشو انجام بده. شرکت tei موتور توربوپراپ بومی سازی کرده فقط مونده ساخت موتور مناسب برای آکینجی. سوما شما از کجا سیستم های این پهپاد رو میشناسی که میگی وارداتیه. خود اسرائیل نمیدونه تو زرادخانه تسلیحاتی ترکیه چه خبره تو میدونی؟ چهارما مسئله اس 400 دو سال دیگه حل میشه. با ورود پدافند بومی ترکیه و خروج اس 400 مسئله حل خواهد شد. ترکیه برای این مدت کوتاه هم به روسیه اعتماد نداره و لانچر ها وارد شدن ولی سیستم های پدافند قراره به صورت مشترک تولید بشن.
    • فردین IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      10 1
      علی جان به چه خوب هوای اربابتو نگه داشتی خوبه به چینیا چیزی نگفتم... خخخ
    • مهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 18
      عزیزان موتور توربو پرآب پهباد انحصار آن در دست آمریکا و انگلیس و سه کشور اروپایی و تازگی روسیه و ایران بومی سازی که ترکیه کرده بلوف است وارد کرده است وقتی موشک کروز مونتاژ کند که موتور رمجت فرانسوی با سیستم هدایت اپتیکی انگلیسی دیگه موتور پهباد سطح تکنولوژی به مراتب سخت تر است ترکیه خوب تبلیغات دارد
    • احمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 27
      ساخت و مونتاژ موتور با همکاری بین المللی یعنی ۱۰۰درصد بومی نیست موتور پهباد ترکیه و فناوریهای مانند پرهای کریستالی و... وارداتی است
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 9
    خوب ترکیه فهمیده که آمریکا قصد تجزیه ترکیه را دارد و ترکیه هیچ گونه قدرت دفاعی ندارد بخاطر عدم تحویل پاتریوت ها وضعف انها علاوه بر علت اول از این رو باید به روسیه در زمنیه دفاعی نزدیک شود و باید ایران به این منظور کمک نماید
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 9
    اف 35 های امریکایی همه تحت ویندوز هستند و رمز انها را امریکا به هیچ کشور خریداری تحویل نمی دهد بهتر بود ترکیه یورفایتر اروپایی را که ریسور کدهای ان به ترکیه قابل انتقال بود را می خرید که در این فقره نیز اشتباه نمود
  • Turk IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    قابل توجه کسانی که میگن ترکیه صنایع دفاعی اش وارداتی هست فقط هفت شرکت دفاعی ترکیه در لیست صد شرکت دفاعی برتر جهان قرار داره هر روز هم پیشرفت میکنن حالا هی شعار بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس