کد خبر 1109882
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رییس جمهور

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۶۵ واحدی، تا ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۹۷۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸هزار و ۹۹۸میلیارد تومان در بیش از ۷۳۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶۵هزار و ۳۴واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۶۲هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می‌کند

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های تامین سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران و گروه صنعتی سپاهان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۷۰۷۴واحد، کل (هم‌وزن) ۹۳۰۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۱۰۴واحد، آزاد شناور ۸۳۲۱۵واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۴۸۳۰۸و ۱۲۸۴۰۱واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۸۷۱میلیون و ۷۴۴ هزار ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۵۷۳میلیارد تومان در ۲۰۷ هزار و ۸۸۸نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۵۳واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۲۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است شاخص بورس در حالی با وجود خوش‌بینی معامله‌گران به بازگشت بازار سرمایه به روند مثبت در روز جاری، به ارتفاع ۱.۶ میلیون واحد سقوط کرد که شب گذشته واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در سخنانی اعلام کرد کف شاخص ۱۶۰۰-۱۷۰۰ است و دوباره در مسیر طبیعی خود به بالا می‌رود.


 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 0
    واعظی حرف نزنه نمیشه آخه تو رو چه
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    به نظرم دوباره نفوذی های دولت دست به کار شدن و دارن تصمیم سازی میکنن!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    واعظه دیگه باید وعظ کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس