چرا حقوقی فدراسیون فوتبال در جریان قرارداد ویلموتس نیست؟

یک پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به ایرادت قرارداد ویلموتس می پرسد که چرا مسوول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در جریان قرارداد این مربی بلژیکی نیست؟

به گزارش مشرق، محمود یاوری درباره قرارداد ویلتموس و محکومیت فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من به آن صورت اعتقادی به استفاده از مربی خارجی ندارم. البته ما کی‌روش را با آن همه ارزش و اعتبار آوردیم و بعد یک مربی می آوریم که در شهر خودش هم کمتر او را می شناسند. باید علت های این اتفاق را پیدا کنیم.

او ادامه داد: کسانی مثل ویلتموس به جز این که مردم را با یک سری ترفندها سرکیسه کنند، کاری دیگر از آن ها بر نمی آید. ویلتموس سابقه مربی گری چندانی هم ندارد. این مسائل اصلا خوب نیست چرا که مربی خارجی باید بالاترین ارزش و اعتبار را در عقبه خود داشته باشد.

کی‌روش را تحمل کردیم چون ارزش و امتیازات بالایی داشت

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه ما کی‌روش را تحمل کردیم چون ارزش و امتیازات بالایی داشت، عنوان کرد: اما نهایتا یک سری ایراداتی داشت که باید گفت. ساخت و سازش با مدیران خوب نبود ولی کارش عالی بود. ساختمانی که در کمپ ساخته است عظمت دارد و باشگاه هایی مثل رئال و بارسلونا این ساختمان را باید داشته باشند. این هم چیزی نیست جز این که دیده است و می داند چه کاری باید انجام دهد. این ها ارزشمند است و ساخت کمپ خارج از وظیفه و قراردادش بود. ای کاش آن هایی که نشستند و با کی‌روش قرارداد بستند این بند را هم اضافه می کردند که سرمربی تیم ملی باید با مربی ها تعامل داشته باشد و برای کارآموزها کلاس مربی گری و وقت بگذارد.

بیشتر بخوانید:

پیروانی: پرونده ویلموتس روزگار فوتبال‌مان را سیاه کرد

اکنون تیم ملی ما خیلی کوچک است

او ادامه داد: من درباره ویلتموس اصلا حرفی ندارم ولی نمی توانم اسم او را هم شارلاتان بگذارم. دلیل و مدرک بیاورد که کدام مسئول گفته است که تیم باید به عراق ببازد. ما دو دوره پشت سرهم به جام جهانی رفتیم و این افتخارآمیز بود. اکنون تیم ملی ما خیلی کوچک است. درست است من اعتقاد دارم که با مربیان ایرانی باید کار کنیم اما یک تیم کوچک می تواند با یک مربی بزرگ، بزرگ شود. تیم ملی ما خیلی کوچک بود و وقتی کی روش آمد تیم مان ارزش و اعتبارش بیشتر شد.

شاید ویلتموس توصیه ای بوده است

یاوری اضافه کرد: اگر تیم های باشگاه مربیانی مثل قلعه نویی، دائی و گل محمدی را انتخاب می کنند، به دلیل این بود که آن ها رزومه داشتند اما ویلتموس چه چیزی داشته است که رفتند و او را آوردند. من با مربیان خارجی زیادی کار کردم و 43 سال در این مملکت مربیگری کردم و می دانم حساب و کتاب چیست. به نظر من شاید ویلتموس توصیه ای بوده است و شاید هم فدراسیون چاره ای به جز انجام این ماموریت نداشته است.

همیشه بعد از حادثه می رسیم و این اشکال کارمان است

او با بیان این که مسئول حقوقی فدراسیون در برنامه ای تلوزیونی نمی خواست حرفی بزند و قطعا جای دیگری هم حرفی نمی زند، گفت: اگر او از این قرارداد اطلاع نداشته، پس چه کسی خبر داشته است؟ کی باید حضور داشته باشد. وقتی او حضور ندارد باید پرسید چرا حضور ندارد؟ ما متاسفانه همیشه بعد از حادثه می رسیم و این اشکال کارمان است. همان موقع باید داد می زدند که ویلتموس چه دارد نه امروز که همه چیز به این شکل رسیده است.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این که واقعا کی‌روش و ویلتموس قابل مقایسه نیستند، گفت: وقتی ویلتموس آمد فوتبال ایران به اندازه یک قرن سقوط کرد. حتی بودجه اش مساله ای نیست اما شخصیت و اعتبار فوتبال ایران نزول کرد. ما چندین سال بهترین تیم آسیا بودیم اما اکنون دیگر بهترین نیستیم و این مسائل خیلی مهم است. مقصر فقط فدراسیون فوتبال نیست و طبیعی است که این کار جمعی است.

او در پایان عنوان کرد: امیدوارم یک زمانی همه چیزان تحت تاثیر منطق و اصول باشد. فعلا که نیست و امیدوارم یک روزی اتفاق بی افتد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    بابا مسعود
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    این پیش شکستها (پیشکوستهای) حقیر به خود باوری نرسیده اند - خودشان اردک زشت می دانند - کشوری که صاحب تجربه فوتبالش این قدر دست و پا چلفتی باشد وای بروز فوتبال آن - یک ساختمان و کمپ شده هنر مربی و عظمت او - خداوند یک جو عقل و وقار و شخصیت به این پیش شکستهای ما بدهد نام پیشکسوت برای حیف است
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    کی رش بجای وزیر مسکن برای مسکن مردم بودجه را صرف ساخت کمپ با عظمت کرده - بدبختهای ندید بدید پیش شکست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس